Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een asus P5B moederbord, alleen het werkt niet allemaal.
Nu wilde ik een nieuw moederbord gaan kopen (asus P5Q), maar is dit een goed moederbord? of raden jullie mij een andere aan
Mijn verdere specs:
- Intel E8500
- Geforce 9800GX2
- OCZ ddr2 gold 4x1GB 800Mhz
De P5Q heeft ook ondersteuning voor PCI-E 2.0 x16 heeft mijn P5B niet.
Gebruik mijn pc vooral voor te gamen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BGB4rn
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 23-09 09:05

BGB4rn

ductape en tie-wraps FTW !

mmm, een beetje een discussiepunt loos topic dit maar ik zou gaan voor een p45 mobo, als je echt heel gehecht bent aan asus moet je die kopen, als het je niet zo veel uit maakt kun je benchmarks bekijken om te zien welk p45 bord het snelst is.

reviews: P45-moederborden deel 4: de prestaties

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
Gigabyte heeft wel goede moederborden.. maar MSI, ASUS, .. uh ook.

Kijk dus gewoon naar je wensen en hoe deze presteren. :)

Ook evt. of je in de toekomst wilt overclocken of niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nedernakker
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 16-11-2024
en of je in de toekomst misschien crossfire wilt draaien, dan is een mobo met 2 pci-e sloten natuurlijk een vereiste

Ryzen 7 5700G // 3060 Ti // 32 GB 1600 MHz // 1 TB NVMe // 2 TB SATA // 2x 2560x1440 @75 hz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 23-09 20:17
Heb zelf een Asus P5Q SE/R en ik vind het niet echt een aanrader. Had hem destijds gekocht omdat ik een goedkope P45 mobo wou met Raid0 ondersteuning. Het heeft mij echter een beste tijd geduurd voordat ik het systeem stabiel had (had dan ook geen ram van de QVL, misschien dat, als je perse een Asus wilt, dit geen slecht idee is).
Nu draait hij wel leuk, alleen doordat ik wat settings heb aangepast (RAM draait o.a. op 800 mhz ipv 1066) doet de EPU-engine het niet meer (energiebespaarprogramma). Asus levert wel leuk veel software mee, maar persoonlijk ben ik hier toch niet zo dol op. Het heeft ook wel leuke dingen zoals de OC profiles waarmee je makkelijk tussen biosinstellingen kan wisselen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nedernakker
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 16-11-2024
daar en tegen heb ik al bijna een jaar een p5q-e, ding draait echt rocksolid. overklokt als een malle en presteert super met een crossfire opstelling, hiervoor een a8n32sli deluxe gehad , zelfde super stabiliteit en daarvoor ( heel lang geleden ) een a7n8x deluxe, ook perfect stabiel.

denk dat het toch ligt aan welke 'klasse' qua budget je uitzoekt.

persoonlijk vind ik de p5q qua specs ok, maar de layout van het bord waardeloos, de 24 pins stekker zit op een rotplek, schuin links onder de cpu, en de pata en floppy connector (mocht je ze nog gebruiken) zitten onder het onderste pci slot, dit vind ik niet echt handig.

Ryzen 7 5700G // 3060 Ti // 32 GB 1600 MHz // 1 TB NVMe // 2 TB SATA // 2x 2560x1440 @75 hz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Welk moederbord je moet kopen is iets dat je prima aan de hand van reviews, specs en benchmarks uit kan zoeken.
Omdat dit topic niet voldoet aan het PMG Beleid gaat deze op slot.

@shadownetwork: Ik zou er niet te treurig over zijn dat de EPU het niet doet, de prestaties van dat tooltje zijn vrij waardeloos en werken eerder averechts
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.