Probleem: printer drukt soms niet af

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Beschrijving situatie: zelfgeschreven applicatie (VS2008 - C# - Windows XP Pro) die dient voor de registratie van gewichten, gewogen op een weegbrug. De communicatie tussen PC en weegindicator verloopt via RS232
Extra informatie kan toegevoegd worden (naam transporteur, product, datum/tijd, ...) voor dat er een weegbon wordt afgedrukt.

Probleemomschrijving + workaround: Soms start de printer (HP P1006) niet met afdrukken terwijl je wel hoort dat de motor van de printer start. Indien dit voorvalt, wordt de klep van de printer even geopend en terug gesloten en vanaf dan loopt alles normaal en wordt er normaal afgedrukt.
Probleem treedt sporadisch op, geen enkele relevantie naar gegevens op weegbon/Hardware (alle hardware reeds vervangen)/software (75% herschreven)/datum en tijd (gebeurt willekeurig) of enig ander mogelijk gegeven.

Het vervelende is natuurlijk het willekeurig optreden van het probleem. Je kan iets aanpassen maar je moet altijd wachten totdat het probleem zich voordoet om te weten dat dat uiteindelijk niet de oplossing was.

Ik heb het een keer zelfs voor gehad toen ik een testpagina van de printer wou afdrukken.

Waar ik dus nu in laatste instantie nog aan kan denken is dat er zich storingen (piekspanningen?) op het electriciteitsnet zich voordoen die een storing doorgeven aan de papiersensor of aan de printer in het algemeen).

Iemand suggesties of herkenbare situaties meegemaakt? Laat het me aub weten want ik ben bijna ten einde raad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maarud
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 19-09 23:19
al eens een andere printer geprobeerd (weet niet of dat valt onder alle hardware reeds vervangen ;) )?

offtopic:
@onder en ik heb de TS nog wel 2x gelezen om er zeker van te zijn dat hij geen andere printer had gebruikt, en voor de zekerheid geF5'ed :P

[ Voor 42% gewijzigd door maarud op 01-07-2009 23:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Ik herken de situatie niet, maar wat kan een HP P1006 wat een willekeurige andere printer niet kan? Misschien is dit exemplaar wel defect en steek je veel te veel tijd in het oplossen van een probleem dat je met vier tientjes kunt vervangen...

@maarud, doe eens langzamer typen? :P

[ Voor 7% gewijzigd door CodeCaster op 01-07-2009 23:31 ]

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Printer reeds vervangen door Brother model maar zonder resultaat --> zelfde probleem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maarud
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 19-09 23:19
Dat is raar ja. Je zou misschien kunnen kijken of er problemen optreden als je naar een bestand print (Ik kan bijvoorbeeld printen naar een XPS, naar PDF e.d.), maar of dat wat problemen boven water laat komen betwijfel ik...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• farlane
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13:13
Het zou kunnen zijn dat je last hebt van aardlussen oid doordat de weegbrug en de PC/printer niet op dezelfde spanningsverzoring zitten. Hoe lang is de RS232 kabel die tussen de sensor en het weegsysteem zit?

Somniferous whisperings of scarlet fields. Sleep calling me and in my dreams i wander. My reality is abandoned (I traverse afar). Not a care if I never everwake.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Aarding van weegbrug is gekoppeld aan weegindicator en aan aarding van PC/Printer
Lengte RS232 kabel is ongeveer 4m

Ik heb ook nog wat zitten zoeken en op software gebied zou ik misschien nog een workaround kunnen uitwerken mbv LocalPrintServer.GetDefaultPrintQueue() (timeout inbouwen op het printen --> indien timeout bereikt printjob verwijderen uit queue en dan terug opnieuw printen) Iemand hier enige ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• farlane
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13:13
Verwijderd schreef op donderdag 02 juli 2009 @ 09:27:
Aarding van weegbrug is gekoppeld aan weegindicator en aan aarding van PC/Printer
Lengte RS232 kabel is ongeveer 4m
Als die koppeling hard genoeg is en er niet via een pad tientallen meters aarddraad of andere grote overgangsweerstanden tussen zit zou dat niet de oorzaak mogen zijn denk ik, alhoewel je dat eigenlijk alleen kunt controleren door de (vereffenings)stromen in de aardleiding te gaan meten.

Heb je trouwens al geprobeerd om een printer met een ander type aansluiting ( netwerk bv ) tegebruiken?

Somniferous whisperings of scarlet fields. Sleep calling me and in my dreams i wander. My reality is abandoned (I traverse afar). Not a care if I never everwake.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Nog geen printer geprobeerd met ander type aansluiting. Is niet zo simpel omdat de pc een standalone pc zonder netwerkaansluiting.
De vorige installatie die ze vervangen hebben heeft nooit problemen gehad maar dat was dan ook een matrix printer met parallelle aansluiting.
Pagina: 1