Ik kreeg de vraag om eens te kijken naar de computer van mijn vader, omdat de virusscanner "iets "gevonden had.
Norton had tijdens een scan een aantal cookies gevonden, geen probleem op zich.
Toen ik Norton nogmaals liet scannen, viel mij op dat hij o.a. de volgende bestanden scande:
c:\windows\system32\fuck.exe
c:\windows\system32\amvo.exe
Omdat ik me absoluut niet kon voorstellen dat het eerste bestand daar thuishoort heb ik met de verkenner deze bestanden opgezocht, maar kon ze niet vinden!
Via de mapopties aangevinkt dat ik verborgen en systeembestanden wilde weergeven, maar nog steeds niets gevonden.
Op internet gezocht, een paar meldingen tegengekomen dat dit een virus (zotob) zou zijn, maar alle symptomen die daarbij zouden horen hadden we niet. Geen registry entries, geen aanpassingen van de hostfiles etc.
AVG geinstalleerd, die vond niks. NOD32 geinstalleerd, die vond ook niks.
Kortom, er lijkt geen probleem te zijn maar ik vertrouw het toch niet.
Wat zou ik verder nog kunnen proberen?
Norton had tijdens een scan een aantal cookies gevonden, geen probleem op zich.
Toen ik Norton nogmaals liet scannen, viel mij op dat hij o.a. de volgende bestanden scande:
c:\windows\system32\fuck.exe
c:\windows\system32\amvo.exe
Omdat ik me absoluut niet kon voorstellen dat het eerste bestand daar thuishoort heb ik met de verkenner deze bestanden opgezocht, maar kon ze niet vinden!
Via de mapopties aangevinkt dat ik verborgen en systeembestanden wilde weergeven, maar nog steeds niets gevonden.
Op internet gezocht, een paar meldingen tegengekomen dat dit een virus (zotob) zou zijn, maar alle symptomen die daarbij zouden horen hadden we niet. Geen registry entries, geen aanpassingen van de hostfiles etc.
AVG geinstalleerd, die vond niks. NOD32 geinstalleerd, die vond ook niks.
Kortom, er lijkt geen probleem te zijn maar ik vertrouw het toch niet.
Wat zou ik verder nog kunnen proberen?