Kan De Processor niet meer terug plaatsen

Pagina: 1
Acties:
  • 338 views

• kardox
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 20-11-2025
Vandaag probeerde ik de Processor los te maken van uit Moederbord, en terwijl ik bezig was eerst Ventilator los te maken, waren ze opeens allebei los, en de Processor zit goed vast met pasta aan de Ventilator.

Nou kan ik ook niet meer alles terug plaatsen, want eerst moet de Processor los zijn zodat ik een beetje zicht heb en daarna die stangetje/handeltje omhoog trek en dan die processor laten vallen, maar omdat die hele koelblok daarop ligt gaat dat niet meer, ik kan alleen hele blok met processor laten vallen terwijl die stangetje/handeltje gewoon omlaag is.

Kan iemand mij hiermee helpen aub?

• Yor
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 05:33

Yor

Yor1313#2571

Naar alle waarschijnlijkheid heb je de cpu er uit proberen te halen terwijl de pc niet aan is geweest, dus koud. Als je de pc even van te voren een half uurtje had laten lopen, was de pasta een beetje opgewarmd en liet deze wat beter los. Nu heb je gewoon droge stopverf die ervoor zorgt dat je cpu aan je koelblok vastzit.

Probeer eens voorzichtig met een föhn het spul te verwarmen en kijk of je hem met rustige draaibewegingen van de koeler af krijgt.

http://yor.minitroopers.com

• Dadona
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 30-04 14:29
Tijd lang de föhn erop zetten. Vervolgens proberen of je de cpu kunt bewegen. Niet? Go back to step 1 :)

De CSL/OT kroeg !

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

Even met een fohn of een aansteker het koelblok warm stoken. Dan voorzichtig met een platte schroevendraaier of een scalpel de CPU van het blok verwijderen.

De standaard koelpasta bevat vaak iets als was, wat hard wordt zodra het afkoelt. Even verwarmen om het te laten smelten en daarna goed schoon maken met aceton, wasbenzine of terpentine, daar na afnemen met alcohol of spiritus.
Eerdere drie zijn olierafinaten en laten vetresten achter, dat wil je niet tussen CPU en heatsink hebben omdat het de koelprestaties negatief beinvloed

Uiteraard daar na, bij het terugplaatsen, wel wat nieuwe pasta er tussen doen. De oude kan je niet hergebruiken.

[ Voor 14% gewijzigd door McKaamos op 01-07-2009 23:09 ]

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

• wowi
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 06-05 21:45

wowi

haal even de fan en het plastiek eraf
en leg de cpu met koelblok even op een koffiezet apparaat het warmhoud plaatje.
Met de cpu naar boven, voel of het koelblok warm is( niet heet!!), zo ja dan kun je de cpu er zo afhalen.

[ Voor 3% gewijzigd door wowi op 01-07-2009 23:10 ]

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17:50

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Gelukkig heb je hier een aantal constructieve suggesties gekregen. Toch gaat dit topic dicht want:

1) het is de bedoeling dat je zelf op zoek gaat voordat je op GoT een topic opent, en dat als je dat gedaan hebt, dat je duidelijk aangeeft waar je gezocht hebt, op welke zoektermen, wat je vond (links!), wat je aan de hand daarvan geprobeerd hebt en wat toen gebeurde. Er zijn vaker topics geweest over CPUs die aan de heatsink vastgeplakt zijn, lees die om te beginnen eens, het wiel hoeven we niet opnieuw uit te vinden...

2) als je er echt niet uitkomt is het naast bovenstaande ook geen overbodige luxe om te melden om wat voor spullen we het hier hebben. Wat je hier omschrijft had alles van een 486 tot een Core i7 kunnen betreffen. Exact wat je moet doen en hoe ver je kunt/moet gaan daarbij hangt nogal af van welke socket, welke CPU en welke koeler het betreft. Daar meld je niets over, dus hoe dan ook kunnen we slechts gissen naar de situatie.

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.