Toon posts:

A-DATA XPG Dual SSD

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo ik wil 2xvertex 60 in raid 0 in de A-DATA XPG Dual SSD casing plaatsen voor in mijn nieuwe desktop. Heeft het zin om de raid functie van deze casing te gebruiken of kun je beter die van het mobo gebruiken.

http://www.adata-group.com/EN/newscenter.php?news_id=338

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 23:39

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Het is niet echt duidelijk, maar als ik de gegevens zo bekijk heb je niet echt de keuze tussen de RAID controller op het moederbord of die al in de behuizing aanwezig is. Als ik het goed bekijk heeft de behuzing alleen ee USB en 1x een S-ATA aansluiting. Dit betekend dat je voor RAID soieso vast zit aan de RAID oplossing van de behuizing zelf. Overigens is het dan wel zonde om twee snelle (dure) SSD's te gebruiken, omdat je beide SSD's over 1 S-ATA kabel met het moederbord laat babbelen.

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Daarnaast is de kans groot dat als je het ding aan een willekeurige controller hangt hij maar 1 drive ziet als je niet als RAIDconfigged. Lang niet iedere controller kan namelijk overweg met een port multiplier.

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 15-02 07:51

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Er zal wel een JMicron JMB390 achtig chipje in zitten, die kan in raidmodus draaien of als port multiplier fungeren. De ssd's direct aansluiten op de raidcontroller van het moederbord zal beter presteren ivm mogelijkheid om twee I/O's gelijktijdig te verwerken.

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 23:39

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Femme schreef op donderdag 02 juli 2009 @ 01:08:
Er zal wel een JMicron JMB390 achtig chipje in zitten, die kan in raidmodus draaien of als port multiplier fungeren. De ssd's direct aansluiten op de raidcontroller van het moederbord zal beter presteren ivm mogelijkheid om twee I/O's gelijktijdig te verwerken.
Femme weet je wel zeker of deze behuizing twee afzonderlijke S-ATA aansluitingen heeft. Ik twijel er namelijk aan of dit het geval is en ofje dan wel de RAID functionaliteit van je moederbord over 1 S-ATA lijntje kunt gebruiken. Daarnaast met twee snelle SSD's ga je volgens mij 1 S-ATA300 lijn al behoorlijk dicht trekken, of heb ik dat verkeerd?

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

• Abductor
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 15-10-2025
Er bestaan 2 verschillende uitvoeringen van de XPG behuizing:
De EX92 met 1 SATA-aansluiting vanwege de ingebouwde RAID0/1 controller
De EX93 met 2 SATA-aansluitingen die als 2-in-1 behuizing dient.

Er staat alleen niet vermeld welke RAID-controller er precies gebruikt wordt.

Verwijderd

Topicstarter
oke dat wordt apart aansluiten dan...thx
Pagina: 1