Als bezigheidstherapie voor de vakantie ben ik bezig met een klein projectje waarin ik de parallele poort van mijn pc wil gebruiken (soort input relais maken). Omdat dit project al een hele tijd loopt heb ik er al een aantal maanden over gedaan om het een en ander in elkaar te schroeven.
Tot voor kort werkte het uitlezen van de Parallele poort onder Windows XP en Vista prima (32bit).
Dit via het volgende stuk code:
Nu heb ik op mijn eigen systeem Windows 7 x64 staan (RC versie) en daar krijg ik het met geen mogelijkheid aan de praat.
Allereerst heb ik meerdere 64 bits driver versies geprobeerd voor de poort, maar ik krijg maar geen response.
Voor het testen sluit ik gewoon een status poort kort met een stukje ijzer.
Later zal dit gebeuren door een relais, en weet ik dus in de code dat het relais omgeschakeld is.
Alleen onder Windows 7 veranderd er helemaal niets... Welke pins ik ook kortsluit...
Het programma in user- of admin-mode uitvoeren maakt geen verschil.
Iemand nog ideeen?
PS: Ik gebruik C# icm Visual Studio 2008, ik ontwikkel op Windows 7 x64, het moet uiteindelijk gaan draaien onder Windows 2003 x64
Tot voor kort werkte het uitlezen van de Parallele poort onder Windows XP en Vista prima (32bit).
Dit via het volgende stuk code:
C#:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
| namespace ParPortTest { public abstract class ParallelPort { [DllImport("inpout32.dll", EntryPoint = "Inp32")] private static extern int Input(int adress); public static void WaitForChange(int adress) { int initialState = ParallelPort.Input(adress); while (true) { if (initialState != ParallelPort.Input(adress)) break; Thread.Sleep(20); } } } } |
Nu heb ik op mijn eigen systeem Windows 7 x64 staan (RC versie) en daar krijg ik het met geen mogelijkheid aan de praat.
Allereerst heb ik meerdere 64 bits driver versies geprobeerd voor de poort, maar ik krijg maar geen response.
Voor het testen sluit ik gewoon een status poort kort met een stukje ijzer.
Later zal dit gebeuren door een relais, en weet ik dus in de code dat het relais omgeschakeld is.
Alleen onder Windows 7 veranderd er helemaal niets... Welke pins ik ook kortsluit...
Het programma in user- of admin-mode uitvoeren maakt geen verschil.
Iemand nog ideeen?
PS: Ik gebruik C# icm Visual Studio 2008, ik ontwikkel op Windows 7 x64, het moet uiteindelijk gaan draaien onder Windows 2003 x64
Even niets...