De d2 is aangesloten op de zyxel router en krijgt via dhcp een geldig ip-adres. Als ik nu via ethernet op deze router aansluit ziet de lacie network assistent de schijf direct, bij itunes is de mediashare zichtbaar en ik kan via de browser contact maken met ip-adres en met de naam. Als ik op dezelfde router wireless contact maak krijg mijn computer en ip-adres uit dezelfde range als via ethernet. Echter ik zie de mediashare niet meer in itunes, ik kan via de browser alleen nog contact maken door het ingeven van het ip-adres [niet meer met ingeven van de naam] en de lacie network assistent ziet de d2 ook niet meer. Als ik hier via de preferences IPconF inschakel ziet de assistent de schijf wel. Hoe kan ik dit verhelpen, zodat ik draadloos toch volledig de functies van de d2 kan benutten?
Op de bovenstaande vraag krijg ik van Lacie-support het volgende antwoord:
Dit ligt volledig aan de router en niet aan het toestel. Dit is het teken dat de router geen upnp ondersteund op wireless network. Hiervoor neemt u dus best contact op met de fabrikant van uw router.
Nu heb ik bij de Zyxel-router beide vinkjes bij de UPnP aangevinkt, maar nog steeds blijft het bovenstaande probleem bestaan. Weet iemand hoe ik dit kan oplossen, of is dit onmogelijk met dit Zyxel-modem/router?
Op de bovenstaande vraag krijg ik van Lacie-support het volgende antwoord:
Dit ligt volledig aan de router en niet aan het toestel. Dit is het teken dat de router geen upnp ondersteund op wireless network. Hiervoor neemt u dus best contact op met de fabrikant van uw router.
Nu heb ik bij de Zyxel-router beide vinkjes bij de UPnP aangevinkt, maar nog steeds blijft het bovenstaande probleem bestaan. Weet iemand hoe ik dit kan oplossen, of is dit onmogelijk met dit Zyxel-modem/router?