Quicktime en firefox probleem

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 308491

Topicstarter
Ik heb een upgrade gedaan naar Quicktime 7.62.14.0 en nu kan ik geen quicktime bestanden meer bekijken (bvb de trailers op http://www.apple.com) in krijg steeds een crashrapport en moet Firefox dan afsluiten.
Dit is wat ik reeds heb geprobeerd:

In Windows XP (service pac 2)

Quicktime geprobeerd te verwijderen maar krijg dan een venster met "onherstelbare fout bij installatie".
Met het prog. : "Windows Install Clean Up" kon ik Quicktime verwijderen en terug installeren maar terug met dezelfde problemen.

Als ik Quicktime open via het configuratiescherm krijg ik de volgende melding: Er is een uitzondering opgetreden van C:WINDOWS\system 32\shell32.dll,Control_RunDLL*C:\WINDOWS\system32\quicktime.cpl*,QuickTime

Heb ook een upgrade gedaan naar de Adobe Flash Player 10 maar dit helpt ook niet.

zijn er nog mensen die deze problemen hebben en wat kan ik hieraan doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KompjoeFriek
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11-06 04:49

KompjoeFriek

Statsidioot

Heb je geprobeerd alle verwijzingen naar Quicktime uit je register te halen, en alle Quicktime files van je hdd te wissen, en hierna opnieuw geprobeerd Quicktime te installeren?

* maak eerst een backup voor je aan zoiets begint als je niet precies weet wat je doet

WhatPulse! - Rosetta@Home - Docking@Home

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 06:36

Umbrah

The Incredible MapMan

Ik heb door dit soort garigheden (en natuurlijk die trucs dat ze proberen safari en iTunes als 'update' te verkopen, hoef die bloat niet), en het feit dat ze die tools een non-standaard uiterlijk moeten geven al een tijd geen Quicktime meer. Ik heb het ook niet gemist. Hoewel er zat sites zijn die trailers in HD kwaliteit met een formaat als Flash of Silverlight aanbieden (ziek veel in HD op youtube ook, alleen de search is daar zo vervuild :/), zijn er alternatieve video plugins die quicktime (meestal) kunnen afspelen zonder dat je gelijk 200MB van je RAM kwijt bent. Totdat mensen de <video> </video> tags gaan gebruiken, vind ik dat VLC een erg goede plugin voor Firefox aanbied. Ik vind hem alleen bij sommige web-radio stations trager laden dan de standaard plugin daarvoor (ik heb hem ook Windows Mediaplayer voor MP3 streams over laten nemen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 308491

Topicstarter
Hoi Kompjoefriek,

Ik heb jou suggesties toegepast en alles is terug ok
Bedankt!