Acties:
  • 0 Henk 'm!

• o_Omgwtf
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 15-07 13:59
Ik heb vandaag nieuw gekocht de M4A78-HTPC maar het lijkt erop alsof de LAN verbinding gewoon niet werkt. Heb er een CPU opgezet (ook nieuw overigens, de AMD 5050e) en zonder hem in te bouwen heb ik Vista Ultimate geinstalleerd. Alles gaat prima, audio werkt, VGA werkt etc maar in het apparaat beheer zie ik geen netwerkkaart staan...
Wat ik al heb geprobeerd:
- Toch maar de driver geinstalleerd vanaf het CDtje, nog niets. Driver van ASUS site helpt ook niet.
- In de BIOS gekeken, Onboard LAN staat gewoon op Enabled.
- BIOS geupdate naar de laatste versie (er zijn er maar 2), mocht niet baten
- Met bijvoorbeeld een Ubuntu 9.04 LiveCD wordt er ook geen netwerkkaart gevonden?!

Erg vreemd... misschien gewoon een DOA maar vraag me toch af of ik iets over het hoofd zie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xenomorphh
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 12-03 09:18

Xenomorphh

Soep met Ballen

gekeken bij apparaat beheer ethernet controller?

There are 10 kinds of people in the World...Those who understand binary, and those who dont!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• o_Omgwtf
Xenomorphh schreef op woensdag 01 juli 2009 @ 18:41:
gekeken bij apparaat beheer ethernet controller?
Jazeker, er is niets aan ethernet kaarten of controllers te bekennen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexV
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 09:06
Toevallig een firewall die moeilijk doet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-J
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 31-07 11:44

Speedy-J

AMD Enthusiast

Heb je al in het POST (Power On Self Test) scherm gekeken of hij daar ergens tussen staat?

Ryzen 7 5800@4.7GHz|Asus prime X570 pro|16GB G-Skill trident z rgb|Gigabyte rtx 2070 super|Custom WC van EK|chietech dragon|Corsair 750w rm x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• o_Omgwtf
Het gekke is, ik heb de Windwos Firewall uitgezet, toen in de BIOS wat lopen prutsen met oa Boot on LAN en AI NET 2, toen wanneer ik op F8 in het bootmenu kwam stond er de Atheros kaart tussen. Daar heb ik geprobeerd van op te starten, zag netjes een MAC adress maar kreeg de melding 'check cable, check cable'. De lichtjes achterop het bord waren rood en oranje aan het knipperen... Toen heb ik opnieuw opgestart in Windows, en toen werd er ineens een ethernet controller gevonden. Ervanuitgaande dat het werkte, ben ik Vista nog een keer opnieuw gaan installeren, maar nu staat hij er weer niet tussen... o_O ook niet in het bootmenu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• o_Omgwtf
Ok, net weer op een of andere manier de netwerkkaart zichtbaar kunnen maken, ik denk door AI NET 2, stond iets bij van, checks cable during post. Ok, ethernetcontroller gevonden, drivertje geinstalleerd. Krijg ik een uitroepteken te zien in het apparaatbeeheer met de melding: Dit apparaat heeft onvoldoende vrije bronnen die kunnen worden gebruikt. (Code 22)
Als u dit appraat wilt gebruiken, moet u een van de andere apparaten van dit systeem uitschakelen.
U dient de computer opnieuw op te starten .. bla bla

Ok, opnieuw opgestart, en foetsie is hij weer .. :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• misterm90
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 06-09 18:13
heb je de chipset drivers wel geinstalleerd ? ( ik ga ervan uit dat dit een onboard netwerkkaart betreft?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• o_Omgwtf
mistermerlijn schreef op woensdag 01 juli 2009 @ 23:52:
heb je de chipset drivers wel geinstalleerd ? ( ik ga ervan uit dat dit een onboard netwerkkaart betreft?)
Ja, heb na een schone installatie de ATI Chipset drivers geinstalleerd, gereboot, vervolgens de VIA Audio drivers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• o_Omgwtf
Ik heb het bord mee naar m'n werk genomen, en op een andere schijf XP geinstalleerd, en op wonderbaarlijke wijze werkt alles gewoon. Toen ook maar de TV-kaart erin gezet, misschien zorgt die voor problemen, maar blijft gewoon werken. Ook toen ik Vista installeerde bleef de netwerkaart het doen. Talloze keren ge-reboot, en in de BIOS gekloot maar hij bleef werken. Uiteindelijk maar weer mee naar huis genomen, waar hij vervolgens het ook gewoon doet?! Hij draait nu al een aantal dagen zonder problemen.. Ik vind het maar vaag :) Het enige verschil is dat hij thuis niet op een antistatisch zakje lag maar op een theedoek, en op mn werk een andere voeding, hdd en dvd speler.. Maar dat mag toch niets uit maken neem ik aan?
Pagina: 1