Toon posts:

Linux newB

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil ook eens met Linux gaan beginnen...maar door de vele topics zie ik door de bomen het bos niet meer. |:(

Nu heb ik op HD1 Win2k draaien en nu wil ik dus Linux op HD2 zetten...kan dit en hoe ?

Bvd.

• Bulldog
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Koop bij de boekwinkel een simpel boekje over Linux. Kost je mischien iets van 10/15 gulden maar daar schiet je in het begin meer mee op dan alles aan iedereen te vragen. Je leert dan ook wat sneller alle basis commandos en je hebt ook gelijk wat achtergrondinformatie.

Ja, als je nu op HD1 Win2k hebt draaien kun je op HD2 Linux installeren. Ik zal zo even kijken of ik nog tijd heb om een duidelijke guide te schrijven.

Verwijderd

Ik weet het niet helemaal zeker, maar volgens mij moeten je bootable partities op de primary master HD zitten
Maar er is vast wel een manier om ervoor te zorgen dat het wel kan :)

Verwijderd

hoeft niet, je kan ook die bootable partities op je tweede harde schijf zetten en dan met je bios hem daarnaartoe laten wijzen.

• DAzN
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Nog makkelijker. Gewoon een bootfloppy maken tijdens de installatieprocedure. Als je Linux wilt gebruiken: boot je vanaf flop.

Verwijderd

Dat kan, maar heb je een nieuwe kernel moet je ook weer een nieuwe bootdisk

• mavink
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 27-05 09:16
Ik weet het niet helemaal zeker, maar het zou weleens kunnen dat het met Grub kan. En anders zit er bij Partition Magic een bootloader waar dit soort dingen mee zouden moeten kunnen.

Verwijderd

BOOT magic kan idd. Gewoon lilo installeren op hdb1, en dan bootmagic op hda1. vanuit PM kun je dan kiezen tussen het linux (lilo), en windows (boot.ini).

Verwijderd

1) lege partitie maken op hdb
2) linux cd booten
3) lege partitie op hdb verwijderen
4) lege ruimte indelen in 256 mb swap + de rest "/"
5)lilo op hdb1 pleuren
6) restarten (kom je in windows)
7) bootmagic runnen
8) reboot
Pagina: 1