Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

al een tijdje heb ik vrij stabiel de combinatie Copperjet 1616 (in router modus) en Linksys WRT54G (DHCP uit) draaien. De internetverbinding is gewoon maximaal (1800 kb/s > Alice 20mbit).

Echter is het interne netwerk ERG traag. Naar mijn idee komt dit doordat de Copperjet al het verkeer routeert en niet de Linksys (Wat eigenlijk gewoon switch/wireless AP is in deze situatie). De WRT54G lijkt me juist beter om dit soort verkeer te handelen dan de Copperjet.

Dus ik wil eigenlijk naar de situatie dat de WRT54G het interne netwerk routeert en dat de copperjet puur alleen internetdoorgeefluik is. Maar hoe?

Alle fora, incl. deze afgezocht, maar niets gevonden. Iedereen roept dat je de linksys niet moet laten routeren, maar dat gaat tegen mijn gevoel in.

Wie kan even kort en bondig uitleggen wat hiervoor precies ingesteld moet worden, mijn kennis reikt net niet ver genoeg om dat zelf uit te zoeken (al wel geprobeerd natuurlijk).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wagenveld
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
20mbit moet op zich te doen zijn door de Linksys, welke versie is het (staat onderop)? In dat geval de modem in bridge mode zetten en de Linksys alles laten routeren, dat zou je probleem moeten verhelpen denk ik. In het geval dat je de 20mbit niet meer haalt (even afhankelijk van de versie) zou je een alt firmware kunnen draaien zoals Tomato: http://www.polarcloud.com/tomato