Toon posts:

Plextor 12x10x32i kapot?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik heb m'n plextor nu ongeveer een maand. Maar sinds kort veroorzaakt hij grote problemen; hij word niet meer goed herkend vanuit het bios en werkt dan ook niet. Mijn bois vind een:

XLMX\OR CR-R (PX-_1:10A 9:78 ( (

Dit zegt wel genoeg volgens mij.

De vraag is nu; moet ik hem terugsturen naar de winkel, of is hij door een firmware update te repareren?

Enig idee?

ps. Voor mijn systeemconfig zie m'n sig.

edit: Owja wat ik nog was vergeten te zeggen: De ene dag werkt hij wel en de andere dag weer niet, het is een beetje om en om.

Bios heb ik al gereset en windows er opnieuw op

edit 2: Ik zie net dat mijn secundary ide controller fouten geeft (alleen als de speler niet werkt!) Hij geeft: Dit apparaat is niet aanwezig of werkt niet goed (ken je wel) Maar als de speler werkt geeft hij deze fout niet!

Ligt het soms aan de IDE controller?

Verwijderd

Misschien kabeltje los. Test em eens in een ander systeem. Als het nog garantie is, dan gewoon bellen. 1 jaar onsite zit er toch bij

• Mich
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 06-05 08:41
ik heb het zelfde mijn bios noemt hem ook zo gek en windows vind hem helemaal niet meer

EN HIJ IS PAS 5 DAGEN OUD :?

nou ja ik heb al gebeld naar plextor en ik ga hem in wisselen voor een ander

• Bulldog
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Heb exact hetzelfde probleem gehad maar dan met een Zip-drive. Werkte altijd goed en opeens kreeg de zip ook zo'n rare naam. Wisselen van Primary-Secundary hielp allemaal niets. In een ander systeem deed ie het toen weer wel, toen weer teruggezet en het werkte weer. Heel vaag, weet niet waar het probleem vandaan komt...

Maar als er nog garantie op die Plextor zit gewoon om laten ruilen:P

• Speedy
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 06-05 12:38
Ik had dat ook met een IBM DJNA, kwam omdat ik had zitten oc-en wat een dimm module niet leuk vond, die gewisseld en klaar.

Flickr | Lego collectie