Beste Tweakers,
Ik heb een probleem met het overclocken van mijn AMD 5400+.
Zodra ik mijn FSB ook maar met 1Mhz verhoog, is mijn systeem instabiel. Mijn pctje draait dan hooguit 5 minuten, voordat hij compleet vast loopt, en alleen een reboot nog werkt. Wanneer ik alles echter weer normaal zet, draait mijn systeem als een zonnetje.
Momenteel draait mijn cpu op de standaard 2,8Ghz (200Mhz, 14x multi), en dat vind ik net iets te traag.
Maar zodra ik de FSB op bv 201 zet, krijg ik de eerder genoemde instabiliteit...
Ik begrijp hier dus werkelijk niks van, want met een beetje speurwerk kom je er achter dat mijn cpu toch makkelijk de 3Ghz aan zou moeten kunnen.
Hoe kan het dan toch dat mijn systeem zo instabiel is?
Specs:
CPU: AMD 5400 + @ 2,8GHZ met stock-cooler
Ram: 4 GB OCZ PC2-6400
Mobo: Biostar GF8200 M2+
Laat maar weten als jullie meer info nodig hebben
~Pali
Ik heb een probleem met het overclocken van mijn AMD 5400+.
Zodra ik mijn FSB ook maar met 1Mhz verhoog, is mijn systeem instabiel. Mijn pctje draait dan hooguit 5 minuten, voordat hij compleet vast loopt, en alleen een reboot nog werkt. Wanneer ik alles echter weer normaal zet, draait mijn systeem als een zonnetje.
Momenteel draait mijn cpu op de standaard 2,8Ghz (200Mhz, 14x multi), en dat vind ik net iets te traag.
Maar zodra ik de FSB op bv 201 zet, krijg ik de eerder genoemde instabiliteit...
Ik begrijp hier dus werkelijk niks van, want met een beetje speurwerk kom je er achter dat mijn cpu toch makkelijk de 3Ghz aan zou moeten kunnen.
Hoe kan het dan toch dat mijn systeem zo instabiel is?
Specs:
CPU: AMD 5400 + @ 2,8GHZ met stock-cooler
Ram: 4 GB OCZ PC2-6400
Mobo: Biostar GF8200 M2+
Laat maar weten als jullie meer info nodig hebben
~Pali
[ Voor 7% gewijzigd door Pali op 01-07-2009 16:48 ]