Iets waar ik eigenlijk nooit op let zijn de kleurprofielen. Ik exporteer meestal in sRGB of adobeRGB vanuit lightroom. M'n monitor is ook nog ongecalibreerd. 't zijn dingen waar ik me toch eens in zal moeten verdiepen. Maar waarom ik hier over begin: vandaag download ik firefox 3.5 en ik schrok toch wel een beetje van de kleuren! Vergeleken met hoe ik het zie in IE, Lightroom of Safari ziet alles er uit alsof er veel te veel contrast in zit, en de zwarten lopen zo goed als dicht. Hier even een voorbeeldje, export vanuit lightroom op sRGB. Links Firefox, rechts Safari.

Ik zie dit grote verschil zowel op m'n laptop monitor als m'n externe lcd scherm en was benieuwd of iemand een idee heeftwat hier aan de hand is? Doe ik al die tijd al iets flink fout en ziet iedereen m'n foto's zo als ik ze nu in ff3.5 zie of wordt er hetzelfde ervaren met ff 3,5?

Ik zie dit grote verschil zowel op m'n laptop monitor als m'n externe lcd scherm en was benieuwd of iemand een idee heeftwat hier aan de hand is? Doe ik al die tijd al iets flink fout en ziet iedereen m'n foto's zo als ik ze nu in ff3.5 zie of wordt er hetzelfde ervaren met ff 3,5?