iemand ervaring hiermee? ik krijg namelijk tot op heden geen connectie met mijn workstation door de firewall (linux redhat 6.2) heen naar de webcam (www.camarades.com) wie heeft dit al eens opgelost?
Het is niet zo heel moeilijk. Het beeld wordt opgehaald van de computer waarop je webcam draait. Er draait een servertje, ik meen op poort 2047
Je moet in je firewall aangeven dat je al het verkeer voor poort 2047 doorstuurt naar poort 2047 op je machine waarop je webcam draait. Linuxoplossing :
/usr/sbin/ipmasqadm portfw -a -P tcp -L 24.132.xxx.xxx 2047 -R 192.168.0.11 2047
Dat is 1 regel dus
Je moet in je firewall aangeven dat je al het verkeer voor poort 2047 doorstuurt naar poort 2047 op je machine waarop je webcam draait. Linuxoplossing :
/usr/sbin/ipmasqadm portfw -a -P tcp -L 24.132.xxx.xxx 2047 -R 192.168.0.11 2047
Dat is 1 regel dus
PSN ID: Aapzak
Verwijderd
ik plaats hem maar bij dit topic in, want daar hoort mijn vraag thuis...
ik heb dus het zelfde probleem als hier wordt gesteld, en heb die regel uitgevoerd, maar nu doet hij nog niks? ik gebruik redhat 7.0 moet ik ook nog wat met /etc/services doen ofzo? want hij stuurt ze niet door...
ik heb dus het zelfde probleem als hier wordt gesteld, en heb die regel uitgevoerd, maar nu doet hij nog niks? ik gebruik redhat 7.0 moet ik ook nog wat met /etc/services doen ofzo? want hij stuurt ze niet door...
Heb je je netwerk weer herstart?
/etc/rc.d/init.d/network restart
ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device
Verwijderd
nee, ik ga het eens proberen..Op woensdag 18 juli 2001 21:52 schreef BackSlash32 het volgende:
Heb je je netwerk weer herstart?
werkt niet, maar ik heb nog het een en ander met dat ipmasqadm geprobeerd, maar hoe haal ik al die "rulez" die ik heb geprobeerd er nu weer uit, zodat ik alles ff opnieuw kan proberen?
Is misschien een beetje vaag, maar je krijgt je eigen beeld niet te zien als jeje homepage opent, want:
in de pagina staat dat het plaatje van <extern ip> moet komen. Je browser zal dat proberen, maar je linux brakkie zegt dan van "hee dat ben ik", maar hij luistert niet op die poort. Dus: geen plaatje.
Dus je krijgt het zelf niet te zien helaas. Misschien dat het verkeerd toch weer terug te routeren is?
in de pagina staat dat het plaatje van <extern ip> moet komen. Je browser zal dat proberen, maar je linux brakkie zegt dan van "hee dat ben ik", maar hij luistert niet op die poort. Dus: geen plaatje.
Dus je krijgt het zelf niet te zien helaas. Misschien dat het verkeerd toch weer terug te routeren is?
Ik frut, dus ik epibreer
Verwijderd
ik krijg niks.... mijn ip van de pc waar de webcam op draaiut is 192.168.1.2 en de ander is 212.120.104.16Op woensdag 18 juli 2001 22:09 schreef pistole het volgende:
Is misschien een beetje vaag, maar je krijgt je eigen beeld niet te zien als jeje homepage opent, want:
[url="http://995477214"]http://995477214[/url].camarades.com/
tja ??? hij pakt wel 212.120.104.16
dat bedoel ik dus, ik zie jou wel!
als je die rule weer weg zou halen zie ik je weer niet (zie man ipmasqadm of doe 'ipmasqadm portfw' zonder parameters.
Overigens, dat 'network restart' is bull
als je die rule weer weg zou halen zie ik je weer niet (zie man ipmasqadm of doe 'ipmasqadm portfw' zonder parameters.
Overigens, dat 'network restart' is bull
Ik frut, dus ik epibreer
Verwijderd
cool maar ik zie me zelf niet ? maar goed....Op woensdag 18 juli 2001 22:13 schreef pistole het volgende:
dat bedoel ik dus, ik zie jou wel!
ik begrijp het, ach je gaat ook niet naar je zelf zitten kijken he !
precies, dat bedoel ik uit te leggen.
Je hebt op je linuxbak nu hetvolgende gezegd:
Verkeer dat binnenkomt op je 'echte' adres, poort 2047, wordt geforward naar je 'interne' adres, poort 2047
Maar je browser probeert nu rechtstreeks de verbinding naar je firewall te maken. Ik zit nu ff na te denken waarom die rule dan juis niet opgaat... give me a minute
Je hebt op je linuxbak nu hetvolgende gezegd:
Verkeer dat binnenkomt op je 'echte' adres, poort 2047, wordt geforward naar je 'interne' adres, poort 2047
Maar je browser probeert nu rechtstreeks de verbinding naar je firewall te maken. Ik zit nu ff na te denken waarom die rule dan juis niet opgaat... give me a minute
Ik frut, dus ik epibreer
Pagina: 1