Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KreaTiV
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 10-02-2021
Vorige week kreeg ik een blue screen met de melding. "Unmountable Boot Volume".
Met chkdsk kwam ik niet in de recovery console waarna ik ervoor heb gekozen om de partitie van windows te formateren en t os opnieuw te installeren.
Nu heb ik XP weer geinstalleerd alleen is duurt het opstarten +-6 minuten terwijl dit voorheen binnen een minuut klaar was.
De pc blijft heel lang hangen nog voor het XP scherm. hier zie ik een balk met die er zo uitiet
íííííííííííííííííííííííííííííííííííííííííííííííííííííííííííííííííííííííííííííííííííííííííííííííííííííííííííííííííííííííííííííííííííííííííííííííííííííííííííííííííííííííííííííí
en geeft ongeveer aan hoe lang het nog duurt.
iemand enig idee wat dit kan veroorzaken?

mb: Asustek M2A-VM HDMI
Proc: AMD Athlon 64 x2 dual core 5400+
Mem: 2gig
vid: Geford 7300GS
HD: WDC 5000AAKS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EnerGeForce
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 11-11-2024
HD: WDC 5000AAKS wellicht?

Unmountable Boot Volume

[ Voor 60% gewijzigd door EnerGeForce op 01-07-2009 16:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CherandarGuard
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14-10-2024
Je zou eens een uitgebreide schijfcontrole kunnen draaien. Als eerder je schijf op onverklaarbare wijze (deels) onleesbaar is geworden en nu de performance nogal slecht is, zou je denken dat je schijf beschadigd zou kunnen zijn. Zo niet, dan zou het nog aan je schijfcontroller kunnen liggen.

Wat er tijdens het XP-laadscherm onder meer gebeurt is het initialiseren van de randapparatuur, dus je zou verder nog kunnen proberen alle niet-cruciale onderdelen los te koppelen en stuk voor stuk te testen tot je er achter bent wat de boel zo vertraagt.

Succes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KreaTiV
Ok dankje. Ga het iig proberen alles los te koppelen en kijken waar t probleem zich voor kan doen. Kan hier alleen pas na t weekend weer op reageren ivm festival!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexanderB
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 09-05 19:05

AlexanderB

7800 rpm

PIO? ff checken onder device manager --> eigenschappen van de controller en/of schijf of ze nog wel op (u)dma staan..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KreaTiV
Hij staat op DMA, indien beschikbaar.
Pagina: 1