Toon posts:

Meegeleverde coolgear bij een processor

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Toch maar is proberen te posten hier. Schaamteloze crosspost uit de HK O-) .
Verwijderd schreef op woensdag 01 juli 2009 @ 15:29:
[...]
Even een klein techvraagje aan jullie omdat ik geen zin heb een nieuw topic te openen ergens op GoT voor dit simpele vraagje (te grote kans dat er een slotje op komt :+ ).

Ik heb in het verleden alleen laptops gehad, en ben een desktop PC aan het samenstellen. Nu moet alles gekoeld worden uiteraard. Bij de AMD processor zou een koeler/ventilator zitten.

Moet ik hier nog koelpasta of een koelblok bij kopen? AMD zegt verder niets. Is het "gewoon" dat die spulletjes mee worden geleverd, in andere woorden?
Iemand een simpel antwoord hier op?

offtopic:
@modjes: Kunnen jullie dit topic please niet sluiten vanwege te weinig onderzoek of basisinformatie? :>

• Stoffel
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 27-01 11:18

Stoffel

Engineering the impossible

Hoe verwacht je nu dat je topic niet gesloten wordt vanwege te weinig onderzoek, als je met 2 seconden googlen kunt zien wat er meegeleverd wordt met je cpu?

Edit: Vraag me af waar je dan op zoekt:

http://www.amd.com/us-en/...n/0,,30_118_11120,00.html

[ Voor 28% gewijzigd door Stoffel op 01-07-2009 15:40 ]

Verwijderd

Topicstarter
Stoffel schreef op woensdag 01 juli 2009 @ 15:36:
Hoe verwacht je nu dat je topic niet gesloten wordt vanwege te weinig onderzoek, als je met 2 seconden googlen kunt zien wat er meegeleverd wordt met je cpu?
Al geprobeerd te Googelen, geen duidelijk antwoord gekregen.

Maar ik heb waarschijnlijk mijn antwoord al gevonden, quote van iemand uit de HK:
Verwijderd schreef op woensdag 01 juli 2009 @ 15:34:
[...]

Moet je wel de boxed versie hebben, daar zit de cpu, koelblok, fan en een velletje geleidingsmeuk in.
Dus err.. als een modje zich geroepen voelt mag hij alsnog een slotje plaatsen >:) .

• d_star
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 11:28

d_star

Maharadja of the Year :-/

Toch maar even een simpel antwoord:

Als jij een zogenaamde 'boxed' versie van een Intel danwel AMD processer koopt, zit daar altijd een koeler bij. De koelpasta is dan alvast voor je op het koelblok gezet, dus het is bij het assembleren een kwestie van het beschermende stickertje van de pasta op je koeler afhalen, en deze koeler op de processor vastklikken/vastdraaien.

Een kind kan de was doen.

Wil je bijvoorbeeld gaan overklokken, dan is het misschien handig om wat professionelere koelpasta te kopen, de standaard-pasta van het meegeleverde koelblok afhalen (mits je toch de standaard-koeler gebruikt) en de professionele koelpasta aan te brengen. Houd er wel rekening mee dat als je gaat overklokken en dus een andere koeler gebruikt, je garantie over het algemeen wordt ingekort. Gebruik je de standaard meegeleverde koeler, dan is je garantie op de processor over het algemeen wat langer.

Intel Core 2 Quad Q6600, Asus P5K, 4x1GB Corsair XMS2 PC2 6400 CL4, Asus 8800 GTS 512 MB, Creative Audigy 4, Vista Home Premium 32-bits

Verwijderd

Topicstarter
d_star schreef op woensdag 01 juli 2009 @ 15:41:
Toch maar even een simpel antwoord:

Als jij een zogenaamde 'boxed' versie van een Intel danwel AMD processer koopt, zit daar altijd een koeler bij. De koelpasta is dan alvast voor je op het koelblok gezet, dus het is bij het assembleren een kwestie van het beschermende stickertje van de pasta op je koeler afhalen, en deze koeler op de processor vastklikken/vastdraaien.

Een kind kan de was doen.

Wil je bijvoorbeeld gaan overklokken, dan is het misschien handig om wat professionelere koelpasta te kopen, de standaard-pasta van het meegeleverde koelblok afhalen (mits je toch de standaard-koeler gebruikt) en de professionele koelpasta aan te brengen. Houd er wel rekening mee dat als je gaat overklokken en dus een andere koeler gebruikt, je garantie over het algemeen wordt ingekort. Gebruik je de standaard meegeleverde koeler, dan is je garantie op de processor over het algemeen wat langer.
+10 behulpzaam
Ik red me zo wel weer denk ik, problem fixed :*) .

Bedankt allen voor de snelle antwoorden :) .