Toon posts:

modem/router connecteren met router

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo iedereen,

Ik heb jullie hulp nodig bij het volgend probleem, ik ben sinds een paar maanden
overgestapt van telenet naar scarlet, en ik heb toen een eminent EM4218 modem en wireless router in één gekregen.

Nu krijg ik van mijn playstation 3 en laptop , een zwak signaal, dat zou ik willen verbeteren door er een wireless router bij te doen aan die eminent, de wirelless router is een belkin F5D7230-4.

Dus , wat ik wil is : Modem/router ( Eminent) connecten met Belkin zodat mijn signaal verbeterd.
hopelijk kan iemand me verder helpen!

• Sefyu
  • Registratie: November 2006
  • Niet online
Wat heb je zelf al geprobeerd?

Verwijderd

Topicstarter
Wel ik hem een gewone internet kabel van de eminent naar de router geplaats en toen van de router en internet kabel naar de laptop , en internet werkte teon gewoon.
Maar draadloos niet .

• tom_1987
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 22-07-2025
Je hebt dus 2 draadloze routers achter elkaar staan?
Hoe heb je deze netwerken dan ingesteld, SSID enzovoort..en heb je de DCHP server functie bij die 2de router dan aan of uit staan?...

• Mathieuh
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 18-01 10:26
[HOWTO]Draadloze Router gebruiken als Access Point

eventjes zoeken eerst he, op de GOT staat genoeg informatie, dit is een vraag die werkelijk 8 keer per week wordt gesteld...

Verwijderd

Topicstarter
Ow het spijt me zeer , ik heb het gemist , ik zal het proberen, bedankt voor de link, Math

Verwijderd

Topicstarter
EDIT: ik heb het aan de praat gekregen , maar het probleem blijft eigenlijk bestaan want.

Als ik nu kijk bij mijn draadloze netwerken zie ik er 2 namelijk de belkin en de eminent, wat ik wou/wil is dat ze eigenlijk gezamenlijk een sterk signaal versturen is dat een mogelijkheid alvast bedankt

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Je kan ze niet samen 1 signaal laten versturen, je systemen zullen met een van de twee verbinden.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Verwijderd

Topicstarter
Dus wat ik wil zal nooit werken?

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Niet op die manier. Je kan het wel als doorgeef punt gebruiken. Halverwege plaatsen zodat ie een goed signaal ontvangt en weer verder stuurt. Soort versterk idee dus. En als je iets nieuws wilt kopen kan je kijken naar een router met een zeer sterk zendvermogen. Eventueel in het buitenland kopen ivm regelgeving.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Verwijderd

Topicstarter
Hmm okee, bedankt voor de reacties dit mag dicht

Verwijderd

Topicstarter
EDIT , hoe doe ik dat zo een doorgeefpunt?

• Liegebeest
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21:20
WDS is de term die je zoekt.

Liege, liege, liegebeest!

Verwijderd

Topicstarter
Ja dat bedoel ik :P

Verwijderd

Topicstarter
Niemand?
Ik kan wel zeggen dat de router/modem een wds functie heeft.
Wil dat zeggen dat ik die belkin router als een draadloze versterker kan gebruiken zonder een kabel tussen de routers?

Verwijderd

Topicstarter
Dus wat ik eigenlijk wil is dat de eminent het draadloos internet signaal Draadloos doorgeeft aan de belkin die get dan doorgeeft aan de laptop. Deze setup werkt nu maar nu zijn de twee routers bedraad door een kabel dit wil ik dus draadloos

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 01-03 19:07

job

Met wds maak je een draadloze brug.
Je zal dan de laptop met draad moeten aansluiten op die 2e router.

[ Voor 54% gewijzigd door job op 04-07-2009 23:54 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ja, dat weet ik.

Maar is het niet mogelijk dat de eerste router het signaal doorstuurt naar de 2de en die het dan versterkt?

Momenteel werkt dit bij mij, maar ik heb een draad liggen tussen de routers , mijn vraag is nu of dit ook DRAADLOOS kan.

Alvast Bedankt

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Verwijderd schreef op zondag 05 juli 2009 @ 13:38:
Ja, dat weet ik.

Maar is het niet mogelijk dat de eerste router het signaal doorstuurt naar de 2de en die het dan versterkt?

Momenteel werkt dit bij mij, maar ik heb een draad liggen tussen de routers , mijn vraag is nu of dit ook DRAADLOOS kan.

Alvast Bedankt
1e hit op google

Wikipedia: Wireless Distribution System

Iperf

Verwijderd

Topicstarter
Ja die pagina , heb ik al gevonden, begrijp er eigenlijk niet veel van , enigste dat ik kan zeggen is dat de eerste router wds mogelijkheid heeft

• lordsnow
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 04-03 09:13

lordsnow

I know nothing

Verwijderd schreef op zondag 05 juli 2009 @ 13:38:
Ja, dat weet ik.

Alvast Bedankt
Volgens mij zoek jij niet iets om te Wireless Bridgen, maar een Wireless Range Extender.
http://www.belkin.com/uk/...ct/?lid=enu&pid=F5D7132uk

De Belkin F5D7132 plaats je ergens halverwege de originele router en je werkplek. De F5D7132 maakt draadloos verbinding met je Eminent, en zent op zijn beurt het draadloze signaal weer verder.

Let op: De F5D7132 is Wireless G standaard, oftewel 54Mbps max. Daar komt nog eens bij dat je (omdat de F5D7132 ontvangt EN verstuurd) dit ook nog eens gehalveerd wordt. Oftewel 27Mbps max. Haal je daar de gebruikelijke draadloze overhead van af, dan hou je dus ongeveer 10 - 13 Mbps over.

Er zijn natuurlijk ook andere merken die dit soort apparaatjes hebben

Verwijderd

Topicstarter
Dat is inderdaad wat ik wil! maar is dan mijn maximale download snelheid 10 mbs? want in de toekomst krijg ik misschien in 20mbit lijntje, dan zal ik die niet helemaal kunnen benutten?

En mijn tweede router is een belkin f5d-7230-4n

EDIT: ik ben een beetje verder geraakt, ik heb de tweede router naast mijn laptop gezet , en ik kan er dan mee connecten met een signal strenght van 100 percent, maar ik kan niet op het internet?

[ Voor 42% gewijzigd door Verwijderd op 05-07-2009 15:39 ]

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Het enige wat je moet doen is beide routers hetzelfde SSID geven. En ervoor zorgen dat ze op een compleet ander kanaal zitten (bijvoorbeeld 1 en 11). Dan zal je laptop of Playstation automatisch verbinden met het sterkste AP. Ook als je bij de een buiten bereik gaat schakelt je laptop (of Playstation) automatisch over zonder dat je het merkt.

En dan heb je dus het bereik vergroot en dat is wat je wilde :)

Even voor de rest: WDS gebruik je alleen als het niet mogelijk is om van de eerste router een draaje te leggen naar het tweede AP ;)

Verwijderd

Topicstarter
Dus ik moet dan geen draad leggen tussen de twee routers?

• Mr.Nobody
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
waarom koop je niet gewoon een repeater?

ff snel een google link: http://www.amazon.com/Bel...al-Extender/dp/B000FTLOL0

Opensource delphi componenten (http://www.delphi-jedi.org)

Verwijderd

Topicstarter
Ja dat zal ik dan misschien maar doen, dan heb ik nog een allerlaatste vraag :P
Als ik zon repeater gebruik , vertraagt het dan mijn maximale downloadsnelheid van 54mbs?

• ik222
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 05 juli 2009 @ 16:12:
Ja dat zal ik dan misschien maar doen, dan heb ik nog een allerlaatste vraag :P
Als ik zon repeater gebruik , vertraagt het dan mijn maximale downloadsnelheid van 54mbs?
Waarom zou je dan doen? Wat jij wilt kan makkelijk met de huidige apparatuur die je hebt.

Volg gewoon eerst die HOWTO van router als accepoints. En zorg er verder voor dat de draadloze SSID's hetzelfde zijn en de kanalen verschillend. Dan werkt het prima.

Verwijderd

Topicstarter
dus dan moet ik geen draad leggen tussen die 2 routers?

• ik222
  • Niet online
Jawel maar dat heb je toch al?

Tenminste zo begrijp ik je tweede post in dit topic. Als je dat niet kan bewerkstelligen zit je inderdaad vast aan WDS of een repeater. WDS zal trouwens sowieso waarschijnlijk niet werken omdat je nu twee verschillende merken apparaten hebt.

[ Voor 60% gewijzigd door ik222 op 05-07-2009 16:57 ]

Verwijderd

Topicstarter
Nee ik vroeg het me gewoon af , want met draad werkt het wel perfect!

Iedereen Bedankt voor de hulp!
Pagina: 1