Sharepoint en CRM/dynamics integratie?

Pagina: 1
Acties:

• Wekko
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 01-02 07:31
Ik ben bezig met een eerste inventarisatie voor een intranet. Aangezien we aan Microsoft vastzitten lijkt Sharepoint een logische keus. Naast documentenbeheer willen we alleen ook graag (uitgebreide) CRM mogelijkheden. Daarbij is integratie wel belangrijk. Zo willen we documenten bijvoorbeeld aan relaties kunnen koppelen.

Na wat uitzoekwerk ben ik er nog niet helemaal uit of het mogelijk is om bijvoorbeeld dynamics (of een ander pakket) te integreren met sharepoint. Van wat ik gevonden heb kun je sharepoint openen in een iframe binnen dynamics, maar dat is geen integratie in mijn wereld.

Heeft iemand suggesties voor betere oplossingen? Ik heb eigenlijk wat meer een richting nodig waarin ik moet zoeken, niet zozeer een pasklaar antwoord.

Verwijderd

Ik geloof dat MS ook een CRM pakket heeft. Mogelijk kan je kijken wat voor mogelijkheden qua integratie het heeft met WSS3.0/MOSS.

• Wekko
Doel je dan niet op dynamics?

• MaZo
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 02 juli 2009 @ 14:00:
Ik geloof dat MS ook een CRM pakket heeft. Mogelijk kan je kijken wat voor mogelijkheden qua integratie het heeft met WSS3.0/MOSS.
Dat is dus Dynamics. Kijkende naar je nick zou je dat toch wel moeten weten. ;)

De integratie is zoals verwacht perfect door gebruik te maken van de Business Data Catalog (BDC) en de CRM webparts. Verder kun je ook nog wel e.e.a. doen m.b.v. de BI / Excel Calculation Services features die MOSS te bieden heeft, en de zogenaamde Microsoft Dynamics Client for Microsoft Office and SharePoint Server.
Bovendien kan je het zo gek maken als je wilt m.b.v. custom code (denk bijvoorbeeld aan een solution die automatisch sites aanmaakt zodra er een account in CRM wordt aangemaakt).

• Wekko
Thanks, de term BDC was ik gewoon nergens tegen gekomen maar dat lijkt inderdaad de mogelijkheden te bieden die ik zoek. Van de week even verder in duiken :).

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

MS heeft diverse CRM pakketten, zelfs onder de Dynamics-vlag. Ik neem aan dat je MS CRM bedoelt, dan heb ik weinig toe te voegen aan MaZo in "Sharepoint en CRM/dynamics integratie?"

Het is erg leuk spul, maar niet goedkoop en zeker niet het enige pakket. Kies niet blind MS omdat je Office en Windows hebt draaien.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Pagina: 1