Tijdens het lezen van het 'leven buiten onze aarde, binnenkort bekend?' heb ik zitten nadenken over de (verre) toekomst en hoe graag ik het zou willen meemaken dat er buitenaards leven ontdekt wordt en uiteindelijk (hopelijk) contacten gelegd worden. Ook de technologische vooruitgang boeit me enorm (mede dankzij Star Trek).
Nu besef ik zeer goed dat ik er niet meer zal zijn tegen dan, en geloof ik niet in reïncarnatie, maar zou het mogelijk zijn dat er ooit nog een andere persoon rondloop waar 'ik' controle over heb?
Ik heb het altijd zeer interessant (en bizar
) gevonden om na te denken waarom en hoe ik 'ik' ben, en niet iemand anders in bvb Amerika of Afrika. Er werden al miljarden mensen geboren over de jaren en nu pas (28 jaar geleden) werd 'ik' geboren.
Ik geloof niet in een ziel of iets dergelijks en geloof 100% in wetenschap maar er moet toch iets zijn dat er voor zorgt dat ik door mijn ogen naar dit computerscherm kan kijken en kan doen wat ik wil (bij manier van spreken).
Zou het niet kunnen dat er over x aantal jaar nog iemand geboren wordt met diezelfde eigenschappen?
Nu besef ik zeer goed dat ik er niet meer zal zijn tegen dan, en geloof ik niet in reïncarnatie, maar zou het mogelijk zijn dat er ooit nog een andere persoon rondloop waar 'ik' controle over heb?
Ik heb het altijd zeer interessant (en bizar
Ik geloof niet in een ziel of iets dergelijks en geloof 100% in wetenschap maar er moet toch iets zijn dat er voor zorgt dat ik door mijn ogen naar dit computerscherm kan kijken en kan doen wat ik wil (bij manier van spreken).
Zou het niet kunnen dat er over x aantal jaar nog iemand geboren wordt met diezelfde eigenschappen?