• Ruffian
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 26-01 11:15
Al een tijdje gaan we veel evenementen af en zit ik na afloop steeds met hetzelfde probleem.
De foto's van de diverse fotografen bemachtigen. Nu neem ik steeds mijn laptop mee maar het blijft een gesjouw en om de fotografen de foto's zelf te laten uploaden op onze site is nog niet zo'n succes. (Ze kunnen mooi knippen maar computers....poeh te moeilijk)

Nu zag ik de Emtec PhotoCube in een blaadje staan wat mij de ideale oplossing lijkt.
Na het evenement bij iedereen even het kaartje inpikken in deze "hdd" stoppen en overzetten.

Volgens de fotografen zit echter die 160Gb zo vol (max van de Emtec Photocube) en zou ik eens moeten kijken naar een andere mogelijkheid.
Alleen op PhotoCube kan ik weinig vinden en hoe ik zo'n ding anders moet noemen weet ik niet.
Heb al diverse computerzaken bezocht en kon niets vinden als HDD's met deze mogelijkheid op stroom en ik wil dit liever op accu hebben omdat mobiel hiermee wil zijn.

Hoe doen jullie dit, of kennen jullie een soort gelijk (goedkoop) product
De Emtec PhotoCube

A life? Where can I download it??

• WVL_KsZeN
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 07:55
Die dingen heten Image Tanks.. Zoek eens op het forum, er is genoeg over besproken :)

ik wil een image tank, maar welke, tests ?

[ Voor 32% gewijzigd door WVL_KsZeN op 01-07-2009 14:56 ]

/me heeft eindelijk ook een icoontje.. woef.. boeien..

• Ruffian
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 26-01 11:15
En dan kom je toevallig dit tegen link

Over naar ervaring ermee dan ;)

Image Tanks Tnx!

[ Voor 5% gewijzigd door Ruffian op 01-07-2009 14:57 ]

A life? Where can I download it??

• Hamish
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Volgens de fotografen zit echter die 160Gb zo vol (max van de Emtec Photocube)
Vol zal-ie raken, uiteraard, maar 160 GB is toch 20 keer een 8 GB kaartje helemaal volgeschoten.

Hier wat getalletjes:

Aanname: 5MB (megabyte) voor 1 jpg file (opgave Canon voor Canon 50D, 15mp).
* 160 GB = 163840 MB
* 163840 / 5 = ~32000 foto's.

Aanname: 20MB (megabyte) voor 1 raw file (opgave Canon voor Canon 50D, 15mp).
* 160 GB = 163840 MB
* 163840 / 20 = ~8000 foto's.

Aanname: 25MB (megabyte) voor 1 raw+jpg file (opgave Canon voor Canon 50D, 15mp).
* 160 GB = 163840 MB
* 163840 / 25 = ~6000 foto's.

Je noemt niet in welke resolutie/bestandformaat je fotografen schieten. Voor zinvolle berekening is dat wel handig :p

• simon
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 23:11
Als je 160 GB zo vol knalt kun je niet fotograferen als je raws tussen de 10-20 mb zitten is mijn bescheiden mening.

|>

• wisselwerking
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 07:55
Eensch met Simon. En ik kan mij ook voorstellen dat de fotografen die jou de foto's geven voor evenementen in jpeg schieten. Ik zou zelf namelijk niet een onbewerkte raw afgeven. En met jpegs kun je wel een tijd vooruit met 160GB.

• TranceSetter
  • Registratie: Januari 2004
  • Nu online
Wat Simon zegt ben ik het mee eens. Als je 20 fotografen hebt rondlopen, ok, maar dan nog...
En met Herrick ook, als iemand verwacht dat ik onbewerkte RAWs of JPGs op je imagetank ga zetten... En dan onder dat fletse plaatje dat geupload wordt, en waarschijnlijk niet fatsoenlijk uitgezocht, mijn naam komt te staan heb ik niet veel zin in.

• Aloys
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Waarom geef je de fotografen niet gewoon een weekje om een mooie reeks uit te zoeken. Vervolgens mailen ze dit in groot formaat naar jouw (spreek je gewoon af). Dan staan de fotografen straks niet voor schut en jij hebt mooie foto's op je website staan. :)
Pagina: 1