Nieuwe XP installatie werkt niet vanaf SATA

Pagina: 1
Acties:

• rick85
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 12-02 12:57

Setup:
P4C800-E Deluxe
2x 1024MB DDR 400
2x 200Gb Maxtor SATA 150
Nvidia 6600GT

Ik probeer momenteel XP te installeren op bovenstaand moederbord. Dat lukt opzich wel.
Ik boot vanaf XP cd, de installatie loopt helemaal door en reboot zoals gewoonlijk aan het einde van de setup. Dan gaat het mis. Het BIOS boot gewoon maar daarna krijg ik een knipperend streepje linksbovenin.

Weet iemand een oplossing zodat de XP installatie gewoon boot?

• F.West98
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 03:49

F.West98

Alweer 17 jaar hier

probeer eens een externe cd-/dvd-speler aan te sluiten en kijk of ie het dan wel doet.
het kan ook liggen aan de BIOS-instellingen (hij start eerst HD op i.p.v. cd-/dvd-speler), maar omdat de eerste fase van de setiup (voordat hij reboot) de CD of DVD wel automatisch opstart zou dit het waarschijnlijk niet zijn.

2x ViewSonic VP-27885K | R9 7950X | 128GB RAM | 980 Pro 2TB x2 | RTX2070 Super
.oisyn: Windows is net zo slecht in commandline als Linux in GUI

• Kixtart
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

Kixtart

Destruction = Improvement

Waarschijnlijk volgorde van opstarten of drivers. Als de volgorde op IDE->Sata staat dan is dit eventueel het probleem, al zou dit niet zo moeten zijn als je geen IDE HD erin hebt. Gewoonlijk moet je bij best veel XP installaties op Sata en/of Raid drivers mee installeren. Deze voeg je toe door op F6 te drukken aan het begin van de installatie en dan de drivers op floppy/usb selecteren.

☻/
/▌
/ \

• AlexanderB
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 22-12-2025

AlexanderB

7800 rpm

check ook ff of ie niet van de 'd' schijf op probeert te starten? ;) bios --> hard drive boot order --> ff omwisselen, kijken of het dan wel werkt