3 pc kapot ???? HD of mem

Pagina: 1
Acties:
  • 119 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Padje
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-05-2025
Ik heb 3 computers staan
van verschillende personen.

Ze crashen allemaal op de Hardeschijf denk
Ik heb memtest al gedraaid en het geheugen is goed geen error's

Volgens mij bevinden zij alle 3 de schijven kaduuk
maar ik heb 1 hd vervangen maar nu krijg ik nog steeds de foutmeldingen en kan ik win Me
niet installeren...

En iedere keer foutmelding met het register
maar wat kan het nog meer zijn????

verder weet ik niks anders ???? dan dat de HD naar de kl*te is

Alvast bedankt Pieter

• Padje
Hilfe

niemand ooit een probleem gehad
that looks like this...

• Frank Timmer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22:29
Ik had een keer zoiets toen mijn Athlon700 (classic) naar de klote was! Soms bleef ie hangen in de BIOS en een andere keer kwam ie net voorbij de BIOS en crashte Windows met allemaal blauwekleurtjes. Ik dacht zelf dat de IDE-controller kapot was, maar het was de CPU, ik heb gelukkig van AMD een nieuwe Athlon800 gekregen en nu werkt alles weer!

• FoolZero
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 28-07 07:52

FoolZero

Freedom of speech...

Wees eens aardig en post ff alle hardware specs, want dan kunnen we er misschien wat meer mee. Vertel meteen ook ff de reden waarom die drie PC's nu bij jou staan en hoe lang ze last hebben van deze problemen.

Please state the nature of your technical emergency
Heal the internet ...
1707 :'(

• Padje
DE specificatie's zijn

Een compaq presario AMD K6-350
met een Qauntum hardeschijf mobo ?????

de ander met een Medialist seagate geloof ik 6,4 GB met een pcchips mobo met een pentium 2 400 en 64 MB intern.

En de ander heeft de zelde hd er in ook een medialist 6,4 GB en daar zit ook een pentium 2 350 op mobo ?????

De eerste die compaq die geeft diverse problemen met het installeren van Win Me registerfouten en zo en krijg ik verder niet draaiend

de tweede kan worden geinstalleerd maar ik heb hem drie dagen draaide gehad en daar na 1 foutmelding iets van het register en daar na kon ie niet meer in windows komen....
en na een format C:\ en weer windows erop deed ie het ook niet meer.

Derde liep vast in windows 98 maar na een format C:
kon windows 98 niet meer draaien en ook alles geformateerd en toen deed ie het niet mee maar ik hoorde dat het geheugen misschien kapot was dus ik memtest draaien geen fouten op alle drie de systemen dus ik dacht dan zal de hd wel defect zijn

Want als ik scandisk draai dan geeft ie bergen corrupte files aan.

op alle drie de systemen

is er niet een dos programma die de hele pc na loopt en controleerd op fouten ?????

die compaq was van een collega en die koopt een nieuwe schijf hij heeft hem geplaatst maar het probleem blijft nog steeds.....

maar ik weet ook niet hoe en wat ie met die HD plaatsen allemaal heeft gedaan of ingesteld heeft

Maar iemand sugesties ????? want ik kom er niet uit. :?:?:?:?:?:?:?:?:?:?:?:?:?:?:?:?:?:?:?:?:?

Verwijderd

is der in een van die PC's onlangs nieuwe hardware geïnstalleerd?? video-/soundkaarten, of NIC's, eender wat, misschien dat die conflicte geve, of misschien iets met die Win ME cd van u

• bartie
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 08-01-2023

bartie

algeblaat

alle jumpertjes eens nalopen op het mobo of ze goed staan

• Padje
Er is geen nieuwe hardware geinstalleerd in 1 van die 3 systemen altijd standaard gelopen niks aan veranderd.

en ook niks met jumpertjes geknoeid

Wat kan het nog meer zijn dan de HD of het geheugen wat ik getest heb????

• FoolZero
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 28-07 07:52

FoolZero

Freedom of speech...

Tja, het wordt allemaal wel lastig, maar ik kan er niet bij, dat er op drie verschillende systemen een harde schijf overlijd.
Mogelijker wijs zou er sprake kunnen zijn van een virus wat tussen de systemen doolt (bootsector of andere venijnig beesie). Of je heb de OS-sen van een brakke CD geinstalleerd? Persoonlijk ga ik voor de eerste optie.

Misschien is het handig om met een virusflop de disken na te lopen om te kijken of dit echt zo is.

Please state the nature of your technical emergency
Heal the internet ...
1707 :'(

Pagina: 1