Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erhnam
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21-09 21:36

Erhnam

het Hardware-Hondje :]

Topicstarter
Ik ben in het bezit van een Philips DFR9000 receiver. Deze heeft een HDMI ingang en kan het beeld verwerken tot 1080i. Probleem is echter dat mijn PS3 1080p kan afgeven en mijn Panasonic G10 tv dit ook kan verwerken. Het zou dus zonde zijn en wellicht niet mogelijk om mijn Philips DFR9000 het beeld te laten verwerken. De audio laten verwerken is wel een optie! Mijn vraag en of jullie uit ervaring kunnen spreken, bestaan er hdmi splitters? Zo ja, is er dan kans dat ik vertraging kan ondervinden omdat mijn Philips receiver het beeld namelijk niet meer doorgeeft.

http://www.xbmcfreak.nl/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 21-09 14:01

M2M

medicijnman

ik snap eerlijk gezegd het probleem niet echt... Je hebt een reciever, daar sluit je je tv op aan (op de output van de reciever), en hang je je PS3 aan de input van de reciever. of niet?

En wat voor een beeldverwerking moet ik me voorstellen bij de reciever? je gaat toch geen 1080P upscalen naar 1080i?

-_-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DizzyWeb
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 00:22

DizzyWeb

Ondertiteld

Het probleem is dat de receiver die tussen de PS3 en de TV zit, maar 1080i aan kan... niet de 1080p die de PS3 uitstuurt.

Denk ik ;)

[ Voor 47% gewijzigd door DizzyWeb op 01-07-2009 13:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 14-09 16:29

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

PS3 -> TV
TV -> receiver

probleem opgelost? :?

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09:06

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

DizzyWeb schreef op woensdag 01 juli 2009 @ 13:39:
Het probleem is dat de receiver die tussen de PS3 en de TV zit, maar 1080i aan kan... niet de 1080p die de PS3 uitstuurt.

Denk ik ;)
Maar menig reciever heeft toch ook gewoon een pass-through functie? Gewoon 1080p in en 1op1 weer 1080p naar buiten. Die 1080i upscaling lijkt me meer voor de 576i inputs (720p zou ik niet gaan zien worden upscaled naar 1080i).

[ Voor 13% gewijzigd door SinergyX op 01-07-2009 13:44 ]

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20-09 20:57

DarkSide

theres no place like ::1

De TV heeft geen HDMI out.
Maar word het geluid van je PS3 nu ook via HDMI geregeld of via SPDIF (als de ps3 dat heeft weet ik eigenlijk niet)
Anders gewoon HDMI van PS3 naar de TV doen. En een SPDIF kabel gebruiken voor het geluid.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erhnam
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21-09 21:36

Erhnam

het Hardware-Hondje :]

Topicstarter
SinergyX schreef op woensdag 01 juli 2009 @ 13:43:
[...]

Maar menig reciever heeft toch ook gewoon een pass-through functie? Gewoon 1080p in en 1op1 weer 1080p naar buiten. Die 1080i upscaling lijkt me meer voor de 576i inputs (720p zou ik niet gaan zien worden upscaled naar 1080i).
Dat zou ik inderdaad dan moeten proberen. Mijn situatie is dan als volgt:

PS3 -> (hdmi) -> Receiver > (hdmi) -> TV
DVD > (hdmi) -> Receiver > (hdmi) -> TV

In het boekje van de Philips receiver staat dat die maximaal tot 1080i gaat. Ik zou op die manier dus een deel van het beeld verliezen. De PS3 heeft op dit moment niet de optie om zowel hdmi (video) afgifte te doen als DTS via de optische uitgang. Anders was de oplossing simpel om de tv rechtstreeks op de PS3 aan te sluiten en de optische uitgang naar receiver.

http://www.xbmcfreak.nl/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gepperd
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20-08 13:47

Gepperd

Burp!

Erhnam schreef op woensdag 01 juli 2009 @ 13:56:
[...]

Dat zou ik inderdaad dan moeten proberen. Mijn situatie is dan als volgt:

PS3 -> (hdmi) -> Receiver > (hdmi) -> TV
DVD > (hdmi) -> Receiver > (hdmi) -> TV

In het boekje van de Philips receiver staat dat die maximaal tot 1080i gaat. Ik zou op die manier dus een deel van het beeld verliezen. De PS3 heeft op dit moment niet de optie om zowel hdmi (video) afgifte te doen als DTS via de optische uitgang. Anders was de oplossing simpel om de tv rechtstreeks op de PS3 aan te sluiten en de optische uitgang naar receiver.
De PS3 heeft wel de mogelijkheid om video via HDMI uit te voeren, en geluid apart via Optical out.. Echter is het niet mogelijk om geluid uit HDMI en Optical tegelijkertijd te gebruiken..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09:06

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Geruchten zouden gaan dat de volgende firmware dit wel mogelijk zou moeten zijn, maar dat is toekomst muziek.

Even specs bekeken, het wordt aangegeven als: Video Upscaling 1080i, dus daar zat ik aardig goed.

Handleiding even snel doorgelezen, dat ding lijkt uberhaubt maar tot 1080i en heeft geen ondersteuning voor pass-through. Laatste optie zou zijn PS3 direct op je TV en mits je TV dit heeft, audio-uit naar je reciever, zijn dacht ik maar enkele TV's die ook een DTS doorsturen dus zou je in meeste gevallen max stereo halen.

Dus opties zijn er weinig, maar mogelijk met de nieuwe firmware dus wat beter.

[ Voor 7% gewijzigd door SinergyX op 01-07-2009 16:04 ]

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 14-09 16:29

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Uit de changelog van PS3 firmware 3.00:
* Multi-Audio – Audio can now be output to multiple connectors simultaneously. You can set this option under [Settings] > [Sound Settings] > [Audio Multi Output].
Het is nu dus wel mogelijk :)

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 16-12-2020
Ik snap niet zo goed wat je met een HDMI splitter wilt doen (ja ze bestaan).

Gewoon de PS3 direct op de TV, en dan met toslink naar je receiver, zoals hierboven al aangegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• treative
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 18:03
Geeft je receiver uberhaubt wel beeld door als je je PS3 op 1080p hebt staan? en heb je dan ook gekeken wat de receiver doorgeeft.

Sig

Pagina: 1