[VB.net] Google vs Bing maps API

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IStealYourGun
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 25-08 20:13

IStealYourGun

Доверяй, но проверяй

Topicstarter
Heren
Dames

Voor mijn eindwerk dat in September van start gaat moet ik een applicatie ontwerpen dat GPS gegevens weergeeft in een form applicatie dat ontworpen is onder VB.net

Tot voor kort kon je gebruik maken van Virtual Earth van Microsoft en deze was volgens perfect integreerbaar in een Windows form applicatie zonder echt kennis te hebben van AJAX. Maar sinds dat alles is omgeslagen naar Bing, lijkt deze functionaliteit geschrapt te zijn en dient alles met AJAX bestuurt te worden, gelijkaardig aan dat van de Google maps API. Ik vindt toch geen echte informatie terug van de integratie van Bing maps met een forms applicatie zonder gebruik te maken van een web form en AJAX.

Op zich heb ik daar niet echt een probleem mee, maar mijn partners in crime kennen niets van web based technologieën dus laat staan AJAX. Hun voorkeur gaat dus uit naar een perfecte integratie met VB.net

Rest ons nog enkel de Mapoint API van Microsoft, maar hiervan is weinig up-to informatie van te vinden, dus ik weet niet of deze geschikt is. Ik denk zelfs dat deze zich beperkt tot Noord Amerika.

Rest nu mijn vraag, welke van de 3 is het best geschikt... kan iemand helpen met mijn keus?

♥ Under Construction ♦ © 1985 - 2013 and counting. ♣ Born to be Root ★ In the end, we are all communists ♠ Please, don't feed me meat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrooV
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 16-09 16:01
Je kan Google Static Maps gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IStealYourGun
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 25-08 20:13

IStealYourGun

Доверяй, но проверяй

Topicstarter
Google static map is leuk maar te beperkt voor ons project
Heb ondertussen wel weer de api voor .net gevonden: Bing Maps Web Services SDK
Maar een alternatief zou ook nog leuk zijn, het programma kan mogelijk op het einde van volgend jaar zelfs commercieel gelanceerd worden dus het is vrij belangrijk dat er ruimte is voor uitbreiding en dat de kost kwa ontwikkeling en onderhoud zo laag mogelijk worden gehouden, de hardware alleen zal al vrij duur zijn.

♥ Under Construction ♦ © 1985 - 2013 and counting. ♣ Born to be Root ★ In the end, we are all communists ♠ Please, don't feed me meat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TeeDee
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:58

TeeDee

CQB 241

Of http://virtualearthwpf.codeplex.com/
Of Deepearth Silverlight gehost op een 'interne' webserver van je applicatie.
Of.. of... of.

Met betrekking tot het gebruik van Bing Maps in een Windows forms app, verwijs ik je even naar deze site.

Er zijn zat mogelijkheden in deze.

Heart..pumps blood.Has nothing to do with emotion! Bored

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21:24

voodooless

Sound is no voodoo!

Lees even goed de licenties door van de diverse mapping services. Feitelijk mag je vrijwel geen enkele van de gratis mapping services gebruiken om bepaalde GPS gegevens te tonen zonder ervoor te betalen. Voor google staat er bijvoorbeeld:
10.9 use the Service or Content with any products, systems, or applications for or in connection with:

(a) real time navigation or route guidance, including but not limited to turn-by-turn route guidance that is synchronized to the position of a user's sensor-enabled device;
(b) any systems or functions for automatic or autonomous control of vehicle behavior; or
(c) dispatch, fleet management, business asset tracking, or similar enterprise applications (the Google Maps APIs can be used to track assets (such as cars, buses or other vehicles) as long as the tracking application is made available to the public without charge. For example, you may offer a free, public Maps API Implementation that displays real-time public transit or other transportation status information. If your Maps API Implementation is deployed internally or you are charging for use of your Maps API Implementation, please contact the Google Maps API Premier sales team for more information);
Alle anderen hebben vergelijkbare teksten >:)

Weerhoud echter veel mensen er niet van om dit soort dingen wel te doen, en vooralsnog lijkt het erop dat google dit nog vaak door de vingers ziet.

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• creator1988
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 20:56
Die Google Maps Premier Service is overigens echt de meest kansloze bende ooit. Het kostte ons meer dan een ton per jaar, de response met Google was nog steeds maar iets van reactie via mail per 48 uur, en nu we weer normale maps gebruiken, is er niets spannends veranderd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Expecho
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 00:18
Je kan hier http://vearthcontrol.codeplex.com/ eens naar kijken. Ik heb hem nog niet gereed gemaakt voor Bing maps maar tot dusver werkt het nog steeds.
Pagina: 1