• devuysts
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 25-11-2023
Wij hebben een vpn+firewall appliance van Juniper (SSG140) en zijn daar heel tevreden over.
Er zijn reeds +- 30 mensen die via deze weg thuiswerken.
Er is enkel 1 groot probleem waar we eigenlijk vast zitten: Indien mensen documenten openen op shares dan treedt er binnen de 5 à 10 min een foutmelding op in de trend van "this network connection does not exist" of "this networkname is not valid". Gevolg: geopende docs +appl (office voornamelijk) crashen, en de shares zijn niet plots meer toegankelijk. Na het (geforceerd) sluiten van de programma's dubbelklik je op de shares in my computer en je hebt terug toegang.
Ik heb al vanalles gehoord: een probleem met Kerberos (wat ik sterk betwijfel want er zijn geen event logs of dergelijke en lokaal op de LAN doet zich dit nooit voor), de mtu aanpassen id appliance (maar daar ben ik niet zo een voorstander van),...
Ik heb al eens een pingtest ondernomen en daaruit blijkt dat zowel op breedband als adsl er wel eens enkele drops zijn of verschillen in ms, maar nooit echt lange perioden. Maar dat heb je wel met die internetconnecties thuis denk ik dan.
Voor alle duidelijkheid: de Outlook blijft gesyncroniseerd met exchange, het intranet blijft werken...enkel die shares die zo af en toe plots ontoegankelijk worden. Ook de toegang wordt mbv de AGLP methode voorzien.
Indien er mensen denken dat het toch aan Kerberos zou liggen, hoe moet ik monitor ik dit dan best?

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Misschien kan je de share timeout eens aanpassen: Mapped Drive Connection to Network Share May Be Lost

Welk client OS gebruik je? Vista/XP ?
En gebruik je offline files?

[ Voor 18% gewijzigd door sanfranjake op 01-07-2009 13:13 ]

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• devuysts
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 25-11-2023
99% hebben XP+SP3
Mijn chef heeft Vista en ervaart hetzelfde probleem.
Offline files worden niet gebruikt.