• The Flow
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 19-04-2024

The Flow

I am the greatest

Topicstarter
Ik heb onlangs een HD3850 AGP aangeschaft voor mijn HTPC (AMD 64 3400+ 2,4Ghz, 2gb DDR2, Asus K7 de luxe).

Voor deze kaart gekozen zodat ik full hd (op mijn Phillips 47" 7403) kon kijken. Heel veel gelezen op diverse fora (ook hier) en uiteindelijk is het goed gelukt om de meeste bestanden met h(x)264 encryptie te bekijken. Hiervoor gebruik ik Media Player Classic - Home Cinema Build 1.2.1156.0. Alle interne codecs geblokkeerd (ffdshow, cyberlink etc) Haali splitter geinstalleerd en werkt bij een hoop mkv (h264) perfect. Echter zijn er sommige bestanden die momenteel nu helemaal geen beeld geven, dus alleen geluid. Bijvoorbeeld Killa.Sample.x264.mkv en killshot.sample.h264.mkv (deze bestanden zijn wel DXVA compatible). Wanneer ik deze in Media player of in BS player afspeel doet deze het wel, maar heel schokkerig omdat er dan geen DXVA gebruikt wordt.
Weet iemand waar het aan kan liggen dat het gewoonweg geen beeld geeft in MPC - HC (evenals KMPlayer) en hoe kan ik het fixen zodat ik alle h(x)264 bestanden vloeiend kan afspelen?

Ik weet dat er veel op GoT staat hierover, maar heb die expliciet probleem niet terug kunnen vinden, ook niet op andere fora als Doom9 of AVforum...

God is in de war, hij denkt dat hij The Flow is...

• Xenomorphh
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 12-03-2025

Xenomorphh

Soep met Ballen

probeer het is met VLC deze mediaplayer ondersteunt heel veel media types. Dus misschien werkt het met die wel ;)

There are 10 kinds of people in the World...Those who understand binary, and those who dont!

• The Flow

The Flow

I am the greatest

Topicstarter
Ja dat doet is sowieso, maar dan evenals media player en bs player, geen DXVA support, dus schokkerig. Ik wil graag deze bestanden ook met DXVA afspelen...

• Jorick
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09:32
Wat voor besturingssysteem draai je? Als je Vista of 7 hebt is het aan te raden om met MPCHC bij Options > Playback > Output de DirectShow Video op EVR of EVR Custom Preset te zetten. Zelf heb ik ook nog een oude pc waar Windows 7 op draait en een HD3650 i.c.m. MPC:HC en daar draait de Killa Sample gewoon prima.

• The Flow

The Flow

I am the greatest

Topicstarter
Ja sorry, ik draai XP Pro. Dus heb de renderer op VMR9 renderless (zodat ook softsubs geladen kunnen worden) Maar Killa Sample geeft gewoon helemaal geen beeld, dus is er iets met een codec, maar kan niet vinden wat...

• Fermion
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 10-05 23:09
Letop, DXVA speelt nog niet alle MKV files af.... kwam ik onlangs achter. dat heeft te maken hoe ze zijn gecodeerd met een bepaalde profile:
http://forum.doom9.org/showthread.php?t=132924

Nog een link over DXVA:
http://forum.doom9.org/archive/index.php/t-123537.html

Maar wanneer DXVA werkt, dan zit je CPU nog maar op een paar procent :)

[ Voor 29% gewijzigd door Fermion op 01-07-2009 14:04 ]

• The Flow

The Flow

I am the greatest

Topicstarter
Ik weet wanneer DXVA aanstaat, dit kan je in MPC - HC zien door op ctrl+J zien. Ik weet ook dat niet alle MKV DXVA compatible zijn (lees, mkv = een container formaat en hangt van codering af). Maar Killa Sample moet wel DXVA compatible zijn, en ik kan bijna alle DXVA compatible bestanden afspelen met DXVA behalve een aantal waaronder de killa.sample.mkv. En ik wil weten hoe dit op te lossen......

Pagina: 1