Toon posts:

LTO 3Tapes barcode sticker

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

wij hebben hier diverse nieuwe lege LTO3 tapes van IBM gekocht.
Deze hebben echter allemaal geen labels (stickers) voor die gelezen kunnen worden in de streamer.

Nu is er ooit een stagiaire geweest die hier een programma voor heeft gedownload maar nooit een handleiding voor gemaakt. Oftewel, hoe hij deze stickers heeft gemaakt weet niemand meer.

Zelf hebben we ook al op internet gezocht naar een programma om barcode stickers te maken
en te printen maar we kunnen niets vinden. Het enigste programma dat we gevonden krijgen is LTO Barcode van JDTools.

Weet toevallig iemand anders nog een goede maniers om deze stickers te maken en te printer zonder er gigantisch veel geld aan uit te geven door stickers te kopen.

We hebben IBM TotalStorage LTO Ultrium 400GB Data cartridge tapes

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 01-02 13:05

job

Als ik http://www.ltobarcodelabels.com bekijk (betaalde software) zie ik dat dit de standaard "3 of 9 barcodes" zijn.
Die barcode kan elk softwarepakket wel maken. Ik zou zeggen probeer een van de honderden gratis software pakketten, of pak desnoods een website om die dingen te genereren: http://www.sid6581.net/cs/php-scripts/barcode/ (of maak je eigen website dmv php).

Aan de andere kant, probeer eens wat testversies.. en schaf die meuk gewoon aan.
Het is nodig voor het werk, dus de baas betaalt maar.

[ Voor 29% gewijzigd door job op 01-07-2009 11:53 ]

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Weet je zeker dat 'ie het niet gewoon met Word of Excel heeft gedaan? :)

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• mhoogendam
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 16:09
Misschien heeft hij gewoon een font toegevoegd aan zijn Wordpad?
http://www.barcodesinc.com/free-barcode-font/
Tips for Using the Barcode Font

* Be sure to add an asterisk * character before and after your text. Example *YOURTEXTHERE*
* Microsoft Word may adjust the character spacing and make the barcode unreadable. You may have more luck with Wordpad, found in the Windows Start Menu under Programs > Accessories.

[ Voor 61% gewijzigd door mhoogendam op 01-07-2009 11:55 ]

Verwijderd

Je zou ze ook gewoon uit kunnen printen met een Brother P-touch labelwriter. Als het goed is, heeft IBM gewoon een documentje met vereisten voor de barcode (layout van de barcode en plaatsing op de tape) beschikbaar.

Ik print onze labels (voor een HP LTO4 autoloader) gewoon zelf (en nog met een stokoud labelwritertje ook).

HP verkoopt ook vellen met barcode-stickers. Maarja..... voor de prijs van 1 zo'n setje kan ik de komende 20 jaar zelf labels printen.

Let er wel op, dat de code van je label (soms) moet eindigen met een teken-combinatie die het type tape aangeeft. Dat is afhankelijk van het type drive/loader. Onze loader verwacht aan het eind de combinatie L1 voor LTO1, L2 voor LTO2, L3 voor LTO3 en L4 voor LTO4.

• Spaceman Spiff
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 09-12-2025
Sommige back-up software vereisen dat de barcode tekst eindigt op het media formaat, in dit geval op "L3".

Ondanks dat 3of9 het meest gebruikte barcode formaat is, hoeft dit niet te betekenen dat de tape robot/loader/streamer ook formeel de hele 3of9 set ondersteund. Hier kwamen we achter tijdens een uitwijk test, waarbij de andere tape robot de zelf geprinte barcodes niet herkende.
De fabrikant/leverancier kan zich beroepen dat de loader alleen met de bijgeleverde barcodes werkt.

Verwijderd

Topicstarter
In word of iets typen gaat niet.
We hebben namelijk stikkers met onderop een kleurcode (2 letters rood, 3 cijfers zwart, 1 letter zwart)
en dat is wel allemaal heel omslachtig als je dat in word moet gaan maken.

het gene wat we zoeken is zoals BazzH het zegt :

een programma waar je iets intypt en dan je barcode genereerd. Dit kun je dan via een labelprinter op stickers in het goede formaat uitprinten. Een hoop gepruts in word of met knippen en plakken schiet niet echt op.

Zal eens zoeken naar de gratis tools.

Verwijderd

bij hp kan je gewoon een barcode pack kopen, een paar vellen met stickers voor de tapes, heeft ibm niet ook zoiets? kost hooguit een paar tientjes voor heel veel barcodes.

• kraats
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21:36

kraats

Ik rol

Ik gebruik zelf de P-touch programmatuur van Brother om barcodes te printen. Dat kan ook op een andere printer dan een echte Brother. De software is 'gewoon' te downloaden van de site van Brother.

Waar is Jos de Nooyer toch gebleven?

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 01 juli 2009 @ 14:04:
bij hp kan je gewoon een barcode pack kopen, een paar vellen met stickers voor de tapes, heeft ibm niet ook zoiets? kost hooguit een paar tientjes voor heel veel barcodes.
Klopt, die kun je daar idd kopen..
alleen je krijgt dan een code met QYE7813AB en dat is vrij lastig te onthouden
van welke week die tape is.
Daarom hebben we nu het systeem met WK001A WK001B en MA001A en MA001B etc.
Dat houd het overzichtelijker

Verwijderd

Topicstarter
kraats schreef op woensdag 01 juli 2009 @ 14:04:
Ik gebruik zelf de P-touch programmatuur van Brother om barcodes te printen. Dat kan ook op een andere printer dan een echte Brother. De software is 'gewoon' te downloaden van de site van Brother.
Ik wilde die software downloaden alleen dan moet ik de serial van een Brothertape intypen en die hebben wij geen. kun jij me er niet even 1tje geven zodat ik die software even kan downloaden

"Please enter your number.

- You will find the serial no. on the bottom, back, or inside under the tape cassette of the machine(9 digits or 15 characters).
- If your serial no. consists of 15 characters, only enter the 9 characters which come after "–".

For example, if the serial number is A12345-A1B23C456, enter the last 9 characters "A1B23C456"."

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 01 juli 2009 @ 14:04:
Dat valt dus reuze tegen. Zo'n barcode pack kost je een kleine 50 euro ex. BTW en dan heb je inderdaad een stuk of 200 stickers met bijv. de volgende codes:

GVD584L2 t/m GVD783L2

In de tijd van de LTO2-tapes gebruikten wij die dingen ook. En dan heb je een tweede barcode-pack nodig. Je krijgt dan ineens:

STU219L2 t/m STU418L2

Maakt het geheel nou niet echt overzichtelijk. Omdat we er zoveel nodig hadden, deden we het er maar mee. Nu het aantal tapes met LTO4 aanzienlijk is teruggebracht, printen we de labels zelf en nu kunnen we in 1 oogopslag zien wat voor tape het is.

Ik heb overigens geen applicatie om de barcodes mee te printen. (Je zou die van Brother kunnen gebruiken inderdaad.) Ik pak gewoon de labelwriter, druk op de knop barcode (hij staat toch al goed ingesteld), tik mijn code in en druk op print.

• u_nix_we_all
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 01 juli 2009 @ 15:27:
[...]

Klopt, die kun je daar idd kopen..
alleen je krijgt dan een code met QYE7813AB en dat is vrij lastig te onthouden
van welke week die tape is.
Daarom hebben we nu het systeem met WK001A WK001B en MA001A en MA001B etc.
Dat houd het overzichtelijker
Ik heb ze ooit wel eens kunnen bestellen, en daarbij mocht ik zelf opgeven wat erop kwam te staan. Dat was niet eens zo duur, en het kost al snel minder dan wanneer je zelf een paar uur loopt te kloten.
Helaas is dat al erg lang geleden en weet ik dus niet meer waar.

You don't need a parachute to go skydiving. You need a parachute to go skydiving twice.

• kraats
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21:36

kraats

Ik rol

Verwijderd schreef op woensdag 01 juli 2009 @ 15:33:
kun jij me er niet even 1tje geven zodat ik die software even kan downloaden
Je hebt mail op je @home adres.

Waar is Jos de Nooyer toch gebleven?

Verwijderd

Topicstarter
kraats schreef op woensdag 01 juli 2009 @ 16:13:
[...]
Je hebt mail op je @home adres.
Wat een service.
Super bedankt.

Ik ga hem nu even downloaden, installeren, en testen.

_/-\o_

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 01 juli 2009 @ 15:37:
[...]

Dat valt dus reuze tegen. Zo'n barcode pack kost je een kleine 50 euro ex. BTW en dan heb je inderdaad een stuk of 200 stickers met bijv. de volgende codes:

GVD584L2 t/m GVD783L2

In de tijd van de LTO2-tapes gebruikten wij die dingen ook. En dan heb je een tweede barcode-pack nodig. Je krijgt dan ineens:

STU219L2 t/m STU418L2

Maakt het geheel nou niet echt overzichtelijk. Omdat we er zoveel nodig hadden, deden we het er maar mee. Nu het aantal tapes met LTO4 aanzienlijk is teruggebracht, printen we de labels zelf en nu kunnen we in 1 oogopslag zien wat voor tape het is.

Ik heb overigens geen applicatie om de barcodes mee te printen. (Je zou die van Brother kunnen gebruiken inderdaad.) Ik pak gewoon de labelwriter, druk op de knop barcode (hij staat toch al goed ingesteld), tik mijn code in en druk op print.
dat zijn toch een paar tientjes ;)

vergelijk dat met de kosten van de tapes, tape library, server, licenties voor back-up software. is peanuts dus.

je kan toch gewoon een sticker met weeknummer op de hoezen plakken, de barcode is een code voor de library, de sticker op de hoes is voor eigen gebruik

is veel handiger als je veel roulatie in je tapes hebt, de tape zelf plak je maar 1x en kan vele malen weer terug in de library.
Pagina: 1