Verwijderd schreef op zondag 16 augustus 2009 @ 17:13:
Ik ben blij dat jij er meer verstand van hebt dan ik

Ik heb even jouw systeempje doorgekeken en dat ziet er inderdaad lekker uit. De AMD Phenom II X4 945 heeft als opvolger de 955, maar ik heb begrepen dat ze niet veel verschillen en dat je de 945 op hetzelfde niveau kan brengen.
Klopt.
Ik zie dat je er een 4890 van hebt gemaakt, i.p.v. een 4870
Die is iets sneller kun je misschien iets langer mee.
Kan ik er later een tweede bijstoppen, of zou dat nutteloos zijn?
Vrij nutteloos, als 1 te langzaam wordt is die al weer zo verouderd dat een tweede erbij zetten geen zin meer heeft, omdat die gewoon die nieuwe "functies" mist
Wat is dan het verschil tussen de koeler uit jouw systeempje en de Scythe Mugen uit mijn systeempje?
Hij is goedkoper en zal iets minder koelen, bijvoorbeeld inplaats van 40 graden 45 graden maakt voor de rest dus niks uit voor jouw.
Voor de rest zie ik ook dat je een minder sterke voeding hebt gebruikt.
Tja die van de BBG is niet meer leverbaar en is erg overdreven degene die er nu in zit is zelf nog wat overdreven.

een beetje soort fan van MSI (zit tussen mijn oren denk ik)
Zal idd wel tussen de oren zitten, maar MSI heeft ook wel moederborden in dezelfde categorie.
maar waarom 4GB i.p.v. 6GB?
Dual-channel
En dan snap ik niet waarom je de 1X Samsung Spinpoint F1 HD103UJ, 1TB vervangen hebt door de 2X Samsung Spinpoint F3 HD502HJ, 500GB.
F1 is aardig verouderd en heeft wat probleempjes, F3 is nieuw sneller en voor zover bekend geen problemen.
Dan nog even het laatste; SSD-kaart was een foutje, maar ik weet inderdaad niet wat SSD is. Daarom ben ik blij dat andere mensen ook nog even wat input kunnen geven. Bij voorbaat dank alvast weer.
SSD wordt waarschijnlijk de vervanger van de hardeschijf.
Verschil met een hardeschijf is dat een SSD geen draaien onderdelen heeft en dus stiller, koeler en energiezuiniger zijn werking kan doen.
Maar het grote voordeel is dat SSD's veel sneller kunnen zijn dan met HD's ooit mogelijk zal zijn.
Om het even simpel te zeggen een SSD is eigenlijk een super snel USB stickje maar dan met de aansluiting van een normale hardeschijf.