Alvast mijn dank voor alle reacties, al gaan sommige reacties de verkeerde kant op mannen

. Hou het aub gezellig hier.
Ik heb na de reacties te hebben bekeken en wat eigen onderzoek te hebben gedaan een nieuw lijstje gemaakt.
Andere koelpasta, prima.
Ik lees dat de Gigabyte ongeveer op hetzelfde niveau zit als de P6T en gezien de Gigabyte beter geprijst is klinkt dit als een logische keuze. Echter, de P6T SE is weer ongeveer even duur. Dus wie kan mij vertellen wat de beste keus is, of zijn deze twee (gigabyte/P6T SE) nagenoeg gelijk? De duurdere P6T valt dus sowieso af.
Videokaart weet ik nog niet, hierover later meer.
Wegens leverings problemen deze gelijke HDD erin.
Blijkbaar is de Intel SSD toch iets stabieler na wat ervaringen gelezen te hebben. Plus dat deze 20GB meer biedt als de vertex, dan maar de Intel erin! Overigens heb ik een hekel aan laadtijden en lijkt het mij erg gaaf om deze schijf te gebruiken als bootdisk en voor applicaties als photoshop welke ik vaak gebruik. Plus, de techniek is gewoon gaaf!
Andere brander, bijna hetzelfde maar beter leverbaar.
Wil toch graag deze kast wegens de mooie indeling en makkelijke installatie van onderdelen. Ook het feit dat er beugels bijzitten voor een 2.5" SSD vind ik een goed argument. Ik hoop dat deze over een tijdje weer leverbaar is.
Als deze voeding voldoende is, waarom niet? Bedankt voor de info!
De samsung syncmaster 2494HM is 16:9 met 1920:1080 en erg goed beoordeeld op
deze site.
De samsung syncmaster 2443BW is 16:10 met 1920:1200 en is iets duurder. Ik kan alleen niet vinden of deze qua beeldkwaliteit zo goed is als de 2494HM. De P2370 is helaas 23inch en heeft ook geen hdmi aansluitng, verder niet echt verstelbaar dus ik neem deze liever niet.
Over de videokaart: Ik had de keuze voor de GTX295 nog helemaal niet gemaakt, deze stond in mijn lijstje zodat de prijs een beetje geschat kon worden omdat dit een van de duurdere kaarten is (prijs is dan in ieder geval niet onderschat). Ik vroeg in mijn vorige post dus of het slim is te wachten op de HD5870 die als het goed is in october uit is. De videokaart is eigenlijk het enige onderdeel in dit systeem waar ik nog niks over beslist heb, ik weet alleen dat ik er een wil die goed aansluit op dit systeem en future proof is (daarom sowieso de duurdere modellen).
Verwijderd schreef op woensdag 05 augustus 2009 @ 23:29:
De HD5870 (als die zo gaat heten) is die ongeveer twee keer zo snel als een HD4870, tenminste zo zijn de geruchten. Dus als CrossFire en SLi heel goed werken ongeveer even snel als een HD4870 en GTX295 en als CrossFire of SLi niet goed scalen dan is de HD5870 sneller en waarschijnlijk komt er dan ook nog een HD5870X2.

Dus als ik het goed begrijp is het slim om te wachten op de HD5870? Heeft er iemand meer info over deze kaart? Een richtprijs misschien?
Ik denk dat het hele systeem nu wel erg compleet is, de twee belangrijke punten van grote verandering zijn dan ook het moederbord (al maakt dat voor de prijs weinig uit) en de videokaart (hier heb ik echt geen idee maar aangezien ik toch wil wachten tot mijn verjaardag is het sowieso slim om op de DX11 kaarten te wachten).
Wat me overigens ook nog te binnen schiet is dat ik graag een redelijk stille kast zou willen hebben.
Nogmaals bedankt voor alle goede reacties!
[
Voor 7% gewijzigd door
SgtCaffran op 06-08-2009 01:06
. Reden: vergeten moederbord tekst toe te voegen ]