De 20+4 pins van de voeding moet in de 24 pins van het moederbord, de 4 pins van de voeding moet in de 4 pins van het moederbord (zit meestal in de buurt van de socket)
Wat is een dummy pin (volgens handleiding moederbord) betekent dat gewoon dat je die pin nooit gebruikt? Is dat niet logisch?
Dummy pin zie je idd wel vaker bijvoorbeeld bij de USB header op het moederbord.
Ik zie soms bij een videokaart silent staan dat betekent geen ventilator maar heb je dan een intake fan nodig? ZIjn die silent videokaarten wel koelend genoeg?
Silent betekend stil, dus het kan natuurlijk ook een stille fan zijn.

Passief is zonder fan, maar je hebt dan idd wel airflow nodig anders wordt het allemaal te warm.
Aangezien de outtake groter moet zijn dan intake
O ja, maakt volgens mij vrij weinig uit.

Airflow moet gewoon van onder voor naar boven achter lopen.

kan je gewoon een 12 cm outtake fan in het midden van de achterkant van de kast en een intake fan van 9 cm beneden aan de voorkant van de kast hebben en is dat genoeg?
Moet genoeg zijn.
Echter ik zie dat de kieren aan de voorkant kleiner zijn dan aan de achterkant wat betekent dat de intake vergroot wordt en dat wil ik niet toch is er een manier om intake te verkleinen bijv een fan kopen met regelbare snelheid? Je kan helaas de intake/outtake niet goed meten in de praktijk meestal dus is het trial en error of niet soms?
Gewoon niet te veel bij nadenken.

Als je een kast openmaakt, dan open je meestal aan de linkerkant, maar als je de drives als DVD-brander en HD in de bays (heten die zo?)
Ja
wil zetten dan is het nodig om aan de rechterkant ook de kast open te maken en daar de drives vast te schroeven of niet?
Is beter van wel in sommige kasten zitten ze anders niet goed vast.
Ik zie dat één dradenhoop uit de voeding meestal meerdere (witte) aansluitingen heeft om apparaten te poweren, hoef ik niet bang te zijn voor overload (net als bij een stekkerdooos met meerdere apparaten op één stopcontact) als ik meerdere apparaten daarop aansluit?
Nee hoef je geen zorgen over te maken, heeft de fabrikant al voor je gedaan.

Maakt het uit waar je de DVD-brander/HD drives monteert in verband met luchtstroom? DVD- kan je helmeaal in de top drive doen en HDD ongeveer in het midden van de lagere kleinere bays?
HD liever zo laag mogelijk, onderin in de kast is het het koelst.
Ik heb gemerkt dat de videokaart dezelfde een blauwe (D-sub?) en een witte (DVI?) aansluiting heeft als het moederbord I/O, maakt het uit waarop je een beeldscherm aansluit. Ik neem aan dat als je het op de videokaart aansluit dan heb je beter beeld is dat logisch? Als je twee beeldschermen wilt voor dual monitor sluit je beide aan op videokaart en niet beide op moederbord I/O of één op videokaart en één op moederbord aan?
Alle twee op de videokaart aansluiten die van het moederbord hoef je niet te gebruiken je hebt immers een videokaart die het zware rekenwerk overneemt.
[
Voor 4% gewijzigd door
Verwijderd op 08-08-2009 16:07
]