Advies nieuwe monitor

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil graag een nieuwe monitor kopen (geen TN paneel), maar ik heb geen idee, welke, uit de onderstaande schermen ik zou willen aanschaffen.
De onderstaande schermen, zijn in principe allemaal goed. In de afgelopen maanden heb ik zeer veel testen en reviews gelezen, over de schermen. Allemaal hebben ze hun gebreken en positieve kanten. Het vervelende is; ik weet niet welke ik zou willen.

Kunnen julie mij een tip geven, over welk scherm julie zouden kopen. Of misschien hebben julie wel ervaringen met een van de genoemde panelen.

* LaCie 324 (S-PVA 10 bit Paneel + Faroudja Scaling Chip)
* Nec Multisync LCD 24WMGX3 (A-MVA Paneel)
* Nec Multisync 2490 Wuxi (H-IPS Paneel)
* Nec Multisync 2690 Wuxi (H-IPS Paneel)
* Nec Multisync 2470 WVX (IPS - TN ? Paneel)
* Dell Ultrasharp 2709 Revisie A02
* HP 2475 W (H-IPS Paneel)
* Eizo S2431 (PVA Paneel)
* BenQ FP2441 (nagenoeg niet meer te krijgen in NL)
* Samsung F2380 (C-PVA Paneel - Nog niet uit)
* LG W2420P (S-IPS Paneel - Nog niet uit)

Panelen met een H-IPS / A-MVA paneel hebben minder last van inputlag en hebben een grotere inkijkhoek. Daarnaast is vaak, de reactie snelheid ook wat hoger .. dan van een PVA, MVA paneel.

Dell panelen, hebben vaak last van een matige zwartwaarde vanaf een bepaalde aantal graden.
Veel schermen hebben een Wide Gamut kleuren gebruik.
Dit kan lastig worden met een windows omgeving.
Het beste is als het scherm ook een sRBG kleuren gebruik ondersteund.

Waar gebruik ik de monitor voor:
Games, Bryce, Acad, Office, HD beeldbewerking (film).

Het belangrijkste voor mij in een monitor is: De kijkhoek, kleuren en een zo'n laag mogelijke inputlag.

Ik hoop dat julie wat tips voor mij hebben, alvast bedankt voor de moeite _/-\o_

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 01-07-2009 10:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mojo
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 29-08 15:18

Mojo

The Power Within

Ik zou zeggen, ga gewoon eens kijken in de winkel. Welke bevalt je het beste?

Uiteindelijk moet je zelf het oordeel vellen. Mijn eigen voorkeur gaat uit naar S-IPS.

X-Life Lanparty Core i9 9900K @ 5Ghz, RTX3080, 16GB, Gigabyte Z390, Custom EK Waterloop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
In de buurt ken ik helaas geen winkel, die een van deze monitoren heeft.
We hebben wel zat pc zaken, maar ze verkopen allemaal goedkopere TN panelen.

Welke zou beter zijn ... een S-IPS of een H-IPS ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Kan iemand mij hiermee helpen ?
Ik heb de vraag ook meerdere malen bij Hardware Info neergelegd. Tot nu toe
heeft nog niemand die vraag echt beantwoord.

Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Depep
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 27-07 13:15

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexV
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 09:06
**LET OP** Welke monitor moet ik kopen?

Had je die al gezien? Misschien dat daar nog iets bij staat ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 14-08 12:22

Wiethoofd

Broadcast TOM

Je hebt eigenlijk Welke monitor moet ik kopen? al volledig voor jezelf beantwoord, je zit alleen met een factor die je nog niet hebt vermeld: je budget.

Als je je budget weet is het makkelijk invullen in de Pricewatch van je eisen en kijken welke schermen er uit komen rollen die al in je eerder geselecteerde lijstje staan.

Je wilt geen TN, minimaal 24" en geen Dell-scherm. Je zou nog kunnen specificeren wat voor aspectratio of minimale resolutie je ultieme scherm moet hebben, zo heb je 23" schermen in 16:9 met een resolutie van 2048*1152 wat meer pixels is dan een 16:10 24" scherm (1920*1200) en meer dan een 24" 16:9 scherm (1920*1080). Je zegt dat je veel HD-films bewerkt, dan zou ik sowieso voor een 16:9 scherm gaan om geen balken boven en onder te hebben als je aan het kijken bent.

Inputlag en responstijd is met een niet-TN-paneel altijd hoger dan met een wel-TN-scherm maar daar krijg je dan weer die betere/realistischere kleurweergave voor terug het is een afweging die je maakt als je veel snelle games speelt (shooters tec.) of juist voor die kleuren gaat.

Volg me op Twitter/X & Bluesky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dank je wel voor de reacties.

Mijn budget moet in iedergeval onder de 1000 euro blijven (alleen scherm). 8)7 In het duurste geval zou dit een NEC 2690 WUXI betekenen. Goedkoper is natuurlijk altijd welkom. ;) Alle door mij bovengenoemde schermen, vallen binnen dit budget. Als de prijs meevalt (bijvoorbeeld de W2420 van LG) dan zou ik er ook 2 van kunnen kopen. De Specs van de LG, moeten dan natuurlijk wel goed zijn. (S-IPS paneel)

De meeste Highend schermen hebben een 16:10 verhouding. Hoewel ik persoonlijk voor deze verhouding zou kiezen, is een 16:9 ook geen probleem.

Het enige Dell scherm wat eventueel wel in aanmerking zou kunnen komen, is de 2709. Inmiddels is er een nieuwe revisie van uit. Hopelijk lost deze de huidige problemen van de Dell op. (hoge inputlag / Slechte zwartwaarden cq. kleuren, vanaf een bepaalde hoek.) Afgezien van dit scherm, als je het over een bepaalde voorkeur zou hebben, dan komen de S-IPS, H-IPS en de AMVA panelen duidelijk naar voren.

S-IPS en H-IPS hebben een zeer goede kijkhoek, de kleuren zien er goed uit, de reactie snelheid en Inputlag; zijn een stuk beter als van de PVA en MVA panelen. De normale IPS panelen hadden last van een hoge inputlag en slechtere zwartwaarden, maar door de komst van de S en H-IPS is dit nagenoeg opgelost cq. verminderd.

AMVA panelen hebben weer het voordeel, dat ze een goede reactiesnelheid hebben, een een veel lagere inputlag, dan een IPS paneel. Dit komt oa. omdat het scherm gebruikt maakt van een overdrive.
Waar ik overigens ook erg benieuwd naar ben; is de nieuwe C-PVA paneel (samsung) Hoe presteerd deze tegenover een TN of een H-IPS paneel ?

Het scherm ga ik oa. voor HD beeldbewerking gebruiken, maar ik moet er zeker ook een game op kunnen spelen. (anders moet ik er een goedkoop paneel naast zetten bijv. de 2442 van LG) Het liefst een scherm wat bijna alles kan ..... mooie kleuren, lage inputlag, goede kijkhoek. Het hoeft voor mij geen Wide Gamut scherm te zijn. wat ik wel graag wil is dat er een sRBG functie opzit (zoals bij de Eizo), zodat ik geen geklooi heb met de kleuren in oa. Windows. Ik weet dat dit nogal wat specs zijn, maar ik geef er ook aardig wat geld aan uit. Van dat zuur gespaarde geld, mag je natuurlijk ook wat verwachten ;)

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 09-07-2009 02:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik zag net dat Samsung met de XL2370 op de markt gaat komen (eindelijk .... dat duurde lang)
Ben erg benieuwd wat de specs zijn. Het nadeel van LED is wel, dat het niet echt een optie is voor gaming.
Tot nu toe is de inputlag erg hoog.

Het is wel jammer dat LED vooralsnog TN panelen gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ikzelf heb ervaring met HP schermen. Mooie schermen zijn dat altijd, ik kan ze je persoonlijk wel aanraden :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Heb jij toevallig de 2475 W (H-IPS) ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 09 juli 2009 @ 10:42:
Heb jij toevallig de 2475 W (H-IPS) ??
Nee, heb zelf de HP 2159m. Hoewel het kleurbereik best groot is heeft dat scherm wel een TN paneel. Dat ding heeft ook een goede inkijkhoek.

Maar ik ben niet zo deskundig op TFT-gebied :P .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 17:58

Haan

dotnetter

Verwijderd schreef op donderdag 09 juli 2009 @ 10:51:
[...]

Nee, heb zelf de HP 2159m. Hoewel het kleurbereik best groot is heeft dat scherm wel een TN paneel. Dat ding heeft ook een goede inkijkhoek.

Maar ik ben niet zo deskundig op TFT-gebied :P .
Ik zie niet echt het nut om een HP aan te raden omdat jij toevallig een scherm van hen hebt die in een totaal andere klasse valt dan de schermen waarnaar de TS op zoek is :?

Kater? Eerst water, de rest komt later

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lolcode
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 01-11-2024
Ik heb zelf enkel ervaring met TN (en een beetje CRT:P), dus ik ga je niks aanraden. Wat ik je wel kan aanraden, is gewoon al die monitoren op een rijtje (lijstje) zetten, en dan gewoon gaan kijken van "Welke wil ik NIET?", "Wat is de lelijkste?", "Heb ik wel genoeg aan 1920x1200/1080?", etc.
En dan gewoon afstrepen. Op een gegeven moment houd je er dan 2 tot 4 over. Uit die 2 tot 4 rolt er vast wel eentje waarnaar je meer geneigd bent dan de andere. En als je zelfs dan nog steeds niet kan kiezen: uit 3 dingen kiezen is nog altijd makkelijker dan uit 11 dingen kiezen...

Om alvast een beginnetje te maken, in je post van maandag 06 juli 2009 12:38 zeg je "persoonlijk liever 16:10, maar 16:9 mag ook". Eigenlijk wil je dus gewoon 16:10 hebben, dus ik zou alles wat 16:9 is meteen huppekee, wegstrepen.
Klinkt heel radicaal, maar uit een berg dingen kiezen wat je juist NIET wil hebben, is veel makkelijker dan kiezen wat je WEL wil.

edit: postverwijzing

[ Voor 3% gewijzigd door lolcode op 09-07-2009 11:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Als ik het goed heb .... hou ik er dan 8 over ;)

* LaCie 324 (S-PVA 10 bit Paneel + Faroudja Scaling Chip)
* Dell Ultrasharp 2709 Revisie A02
* Eizo S2431 (PVA Paneel)
* LG W2420P (S-IPS Paneel / 16:10 - Release: Juli 2009)

De door mij genoemde samsungs ... hebben een 16:9 verhouding.
Verder is de BenQ 2441, nagenoeg niet meer te krijgen.
De Nec Multisync 2470 WVX .... bleek toch een TN te wezen, dus die gaat er ook uit.

Ik hoop dat de LG W2420P snel uitkomt, of in ieder geval met een paar mooi testen op het net verschijnt.
De LG schijnt een S-IPS paneel te hebben .... wat opzich natuurlijk al mooi is.

MVA panelen heb ik het liefst niet, maar de door mijn genoemde door ontwikkelde A-MVA paneel; komt
wel goed uit de testen. Het wordt nog moeilijk om tussen de bovengenoemde 8 te kiezen. :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolfboy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Wolfboy

ubi dubium ibi libertas

Met Dell schermen is het gewoon goed uitzoeken wat voor gebreken het scherm heeft, de laatste serie 2407WFP schermen waren bijvoorbeeld prima, de schermen daarvoor iets minder. Dat zou dus een goede optie kunnen zijn met wat vooronderzoek.

De *-IPS schermen van HP vind ik vaak wat tegenvallen, ik heb in ieder geval in het verleden (2+ jaar geleden) een paar van die geprobeerd te calibreren maar meestal wilde het net niet helemaal goed. Of te licht, of te donker, kleuren net niet goed... etc.

Eizo... you can't go wrong, alleen wel zeer prijzig.

Nec, nagenoeg alleen maar goede ervaringen mee. Prima te calibreren, goede kwaliteit beeld en imho dus ook een aanrader.

Ter informatie, ik werk thuis achter 2x Dell 2007FP S-IPS schermen en op het werk achter een Dell 2407WFP S-IPS scherm. Thuis heb ik vooral vanwege het design voor Dell gekozen en op het werk waren alle computers van Dell dus was het de logische keuze.

Mijn tip zou dus zijn... bekijk gewoon de reviews om zeker te weten dat een bepaald scherm (revisie) aan je eisen voldoet en maak dan een afweging op basis van prijs en design. Bij een fatsoenlijk scherm zou je in principe nergens last van moeten hebben.

Blog [Stackoverflow] [LinkedIn]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crahsystor
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 14:06
Ik mis in je lijstje eigenlijk de Philips 240PW9ES. Een H-IPS paneel (H-IPS is de doorontwikkeling van S-IPS) van ronde de € 450. Ik wilde dit scherm eigenlijk gaan halen, maar toen kwam die niet echt op de markt, paar maanden later opeens wel. Heb in de tussentijd een LG W2600HP aangeschaft. Ook mooi scherm met S-IPS. Enig minpuntje vind ik dat het rood nét iets te aanwezig is bij afbeeldingen met veel rood. Bij gewoon gebruik nergens last van.

Addicted to silent computing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
@ Crahsystor

De Philips had ik eerst wel op een lijstje staan, maar hij miste een bepaalde functie, waardoor ik hem van de lijst heb gehaald. (alleen ben even vergeten wat dat nou precies was ..... sorry)
De LG schermen zijn idd. ook goed. Afgezien van de door jouw genoemde 26 inch, ben ik erg benieuwd hoe de
LG W2420P gaat presteren, tegenover zijn grotere broers. (Eizo, NEC)

@ WolfBoy

Dan je wel voor de reply.

Afgezien dat ik het scherm oa. ga gebruiken voor Bryce en film bewerking, moet ik er ook een leuke game op kunnen spelen (BF2, UT3, COD). Ik heb welliswaar een PS3 en 360, maar een keer een leuke shooter of RTS spelen, is natuurlijk ook nooit weg.
Dat gaat toch wel lukken op een Eizo of NEC ? het is immers niet de bedoeling om er een TN paneel naast te zetten, alleen voor het gamen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolfboy
  • Niet online

Wolfboy

ubi dubium ibi libertas

Daar zou ik gewoon de reviews voor nalezen als ik jou was, het probleem zit hem tegenwoordig namelijk meestal niet meer in de panelen maar meer in de controller. Die S-IPS schermen zijn in ieder geval 'snel genoeg' maar de andere onderdelen kunnen nog voldoende lag veroorzaken. Bij NEC heb ik daar in ieder geval nooit problemen mee gehad, met een aantal Eizo schermen wel. Bij Dell lijkt het te verschillen per model...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Bij Eizo kan dat misschien oa. te wijten zijn (afgezien van de Samsung Controller) aan het soort paneel wat ze gebruiken; nl. een PVA paneel. PVA panelen hebben ook niet altijd een 8 bit of meer paneel. Het komt vaak voor dat dit ook een 6 bit is ... net zoals bij een TN paneel.

S-PVA is weer een betere technologie dan de PVA. S-PVA gebruikt een soort van Samsung overdrive, zodat de reactie-snelheid omhoog geschroefd word. Verder wordt er gezegd; dat de kleuren en de kijkhoek van een S-PVA groter en beter zijn als dat van een normale PVA paneel. Als de Eizo die ik noemde onder de normale PVA zou vallen ... dan zou ik die ook uit mijn lijstje kunnen halen.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 15-07-2009 12:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
EDIT:

Correctie; de Eizo is ook een S-PVA paneel. Wat opzich positief is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Op zich zijn "welke ... moet ik kopen?" vragen niet de bedoeling, maar in dit geval heb je (itt de meeste dergelijke vragen) duidelijk zelf de moeite gedaan je in te lezen en vaak lastig te vinden specs op te zoeken van de schermen in kwestie. Deze blijft dus wel open, al is het alleen maar om te zorgen voor een bundel goede info in de search :)

Mbt S-PVA vs IPS: hou er rekening mee dat de overdrive bij S-PVA de response time verlaagt, maar dat het juist voor extra input lag zorgt. Geen enkel probleem voor films kijken of het betere renderwerk, maar voor games is het een minpunt. Bij games ben je met een 'oude' MVA beter af dan met een S-PVA, aangezien je zonder overdrive misschien bij (heel) snelle beweging ghosting hebt, maar geen input lag. IPS heeft doorgaans sowieso nauwelijks input lag, dus voor iemand die veel games speelt zou ik eerder S-IPS of H-IPS aanraden.

Minpunten van IPS (zwart is iets minder zwart dan PVA, en ondanks betere globale kleurechthed is de saturation minder, en kans op "sparkling" van felle witkleuren" zijn eigenlijk alleen hinderlijk bij films kijken. IMHO is PVA dus ideaal voor in de woonkamer, IPS voor op de game- of designbak en TN voor ... die het verschil toch niet zien :z

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dank je wel voor je reactie.

In dit geval kan ik dus de S-PVA ook uit mijn lijstje halen. Een goede response time is goed ... maar als de overdrive ook voor een hogere inputlag gaat zorgen, dan moet ik de S-PVA schermen maar links laten liggen.
In het dagelijks gebruik zal je er waarschijnlijk niet zoveel van gaan merken, maar als je bijvoorbeeld een keer BF of COD5 wil gaan spelen; dan is het niet wenselijk als je een paar frames (seconden) achterloopt.

Bij de door mij genoemde NEC 24WMGX3, zit volgends mij ook een overdrive in. Toch scoort dit scherm toch wel aardig goed. De NEC maakt gebruik van een A-MVA (Advanced MVA) paneel. A-MVA panelen hebben een mooie kleur verhouding en een goede kijkhoek. Zou dit paneel de prestaties van een IPS (H/S),
kunnen evenaren ? Of is de H-IPS / S-IPS toch beter ?

Mijn lijstje (Update)

* LG W2420P (S-IPS Paneel / 16:10 - Release: Juli 2009)

ps.

Nog even een andere vraag:

In mijn vorige lijstje had ik een S-PVA LaCie 324 (10 bit) staan. Deze monitor beschikt over een faroudja chip, en heeft een reactie snelheid van 6 sec. (soms sneller als een 2 sec. TN).
Geld voor deze monitor hetzelfde als voor een normale S-PVA ... aangezien deze een faroudja chip heeft, die bedoelt is; voor videobeeld.

Update:

De Lacie wordt het ook niet .... 40 ms inputlag. 8)7
Het scherm heeft wel een " Over Speed " optie .... maar doet niets aan de inputlag. :$

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Neem dergelijke cijfers met een enorme korrel zout. De lagere waardes zijn vaak een kwestie van "wij van WC-eend"...

Zet 40ms ook in perspectief: dat is 1/25e seconde. Bij zeer hoge FPS kan dat meer dan één frame zijn, maar het is nog altijd vele malen korter dan jouw reactietijd.

Beter dan specs bekijken is de betere reviews lezen. Waarschijnlijk zal dan blijken dat die 40ms wel klopt, maar een andere scherm die beweert 2ms input lag te hebben het tienvoudige heeft.

Hoe dan ook, extra chips = extra lag, ongeacht wat die chip exact doet.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Nog even wat reviews (oa. user) nagekeken.
De LaCie 324 heeft last van wat colorshifting. Groen aan de linkerkant en rood aan de rechter.
Verder is het onscreen menu wat moeilijk te hanteren, De touchscreen buttons waarmee je het onscreen menu naar voren haalt ... reageert niet altijd even goed.

Omdat meerdere users klagen over deze colorshifting, en het lastige onscreen menu; lijkt het mij verstandig om deze monitor toch links te laten liggen. Daarnaast (zoals jij aan aangaf) zou de faroudja chip voor de nodige inputlag kunnen zorgen.

Nu heb ik nog 3 merken over: NEC, HP en de nieuwe LG. :Y

Update:

Het ziet er naar uit dat de; LG W2420P niet in het westen uit gaat komen.
Of dit ook voor Duitsland en Nederland geld is mij nog onbekend.
Erg jammer }:|

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 17-07-2009 13:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ahrnuld
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 10-09 12:46
De HP 2475 W heeft toch geen mogelijkheid voor sRGB kleurweergave? Ik heb deze monitor ook overwogen maar om die reden niet gekocht.

Niets...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superwashandje
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 14:44

superwashandje

grofheid alom

ikzelf heb de hp lp2475w en zou er bijna niet tevredener over kunnen zijn. de sRGB weergave mogelijkheid zit er geloof ik wel in (maar weet ik niet zeker). Het lastigste wat ik eraan vind is dat het lang duurt voordat je beeld hebt als je em aangezet hebt. verder klopt voor mij alles eraan.

wat mij betreft een aanrader. de andere monitoren ken ik dan weer niet en kan ik dus ook niet over oordelen.

Life is not the opposite of Death, Death is the opposite of Birth. Life is eternal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dank je wel voor de reacties.

Nog een paar vraagjes: ;)

Speel je ook wel eens een game op de HP ?
Volgends de specs zit er geen video processing unit in, wat volgends mijn tengoede komt aan de inputlag.

Is de voet die onder de HP dit, wel stabiel genoeg ? Als ik er bijvoorbeeld de Nec Wuxi naast zet; dan lijkt de NEC wat stabieler.

Heb je verder nog last van enige beeld problemen ..... bijvoorbeeld een groene of rode gloed, zoals dat bij de LaCie 324 voorkomt ? Als ik trusted reviews nalees, dan hebben de HP 2475 en de NEC 2690Wuxi (12 bit H-IPS paneel) nl. een 10 gekregen, voor de beeldkwaliteit. _/-\o_

http://www.trustedreviews...=0&submit.x=27&submit.y=5

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 17-07-2009 14:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superwashandje

superwashandje

grofheid alom

Verwijderd schreef op vrijdag 17 juli 2009 @ 14:02:
Speel je ook wel eens een game op de HP ?
Volgends de specs zit er geen video processing unit in, wat volgends mijn tengoede komt aan de inputlag.

Is de voet die onder de HP dit, wel stabiel genoeg ? Als ik er bijvoorbeeld de Nec Wuxi naast zet; dan lijkt de NEC wat stabieler.

Heb je verder nog last van enige beeld problemen ..... bijvoorbeeld een groene of rode gloed, zoals dat bij de LaCie 324 voorkomt ? Als ik trusted reviews nalees, dan hebben de HP 2475 en de NEC 2690Wuxi (12 bit H-IPS paneel) nl. een 10 gekregen, voor de beeldkwaliteit. _/-\o_

http://www.trustedreviews...=0&submit.x=27&submit.y=5
ik speel veel games op mijn pc maar ik heb nooit iets van ghosting of lag kunnen merken bij dit scherm (itt de dell 2408)

Van de voet hoor (lees: lees) ik vaker dat ie neit stabiel genoeg is maar dit ligt denk ik meer aan de stevigheid van je bureau. Ik heb thuis een erg dik (en stevig vastgeschroefd) aanrechtblad en heb nooit last van instabiliteit ofzo. maar misschien als je uit frustratie keihard op je ikea bureau van 20 euro slaat dat ie inderdaad niet erg stabiel staat.

wat betreft kleur problemen: ik heb de mijne nu handmatig ingesteld en heb zelf nergens last van. ook zijn er als het goed is wel goeie kleurprofielen te downloaden (tftcentral.co.uk geloof ik)

Life is not the opposite of Death, Death is the opposite of Birth. Life is eternal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Gelukkig heb ik geen ikea blad ;)

Het is mooi om te horen, dat het scherm van HP in de smaak valt.
Wat natuurlijk ook mooi is, is de prijs van het paneel. In tegenstelling tot de NEC is de HP niet echt duur.

Het lijstje wordt steeds korter. De HP is nu echt een goede kandidaat geworden. Eerst twijfelde ik nog of ik hem uit de lijst zou halen .... nu niet meer.

off-topic:

Mijn gespaarde geld (voor een nieuwe PC en Monitor) wordt straks een heel stuk minder.Onze Loewe Compose LCD (Smits Arnhem) geeft namelijk problemen.Naar 2 jaar van ellende hebben we gisteren de knoop doorgehakt, en we gaan hem inruilen. Helaas krijgen wij er lang niet zoveel voor terug. Heb net gebeld met Hobo Hifi of ze een deal met ons zouden willen sluiten ... natuurlijk met bijbetaling. Naar Smits gaan we nooit meer terug .... zeer slechte service. :(

De volgende opties hebben wij:

Pioneer 500A (wordt naar pioneer gebeld of deze nog te leveren is .... EDIT: niet leverbaar)
Pioneer 5090 (zeer beperkt leverbaar)
Panasonic Z11 46 Inch. Plasma

Met pijn in mijn hart, ruilen we de Loewe in. Ik schat dat ik voor zo'n 4000 de boot in ga.
(Exclusief bijbetaling) Onze Compose heeft een ingebouwde HD, 2 Externe Losse Speakers + ingebouwde Sataliet module en kaart. Betaald: rond de 6000 euro. Daar gaat mijn zuur bij elkaar gespaarde Loewe. ;(

Dus als ik te veel geld moet bijleggen .... dan is de keus voor een nieuwe monitor snel gemaakt .... De HP. Het is dus nog spannend wat het word. Vandaag belt Hobo te Arnhem terug voor de Z11, en morgen hebben we een afspraak bij Hobo in Zevenaar.

On-topic:

Bedankt voor de reactie. Als het van de week mis loopt .... dan staat de HP op nummer 1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
off-topic:

We krijgen te weinig voor de Loewe terug, dus hangen we hem op de slaapkamer (of we moeten een ander mooi bod krijgen van bijvoorbeeld. Smits)
Met of zonder hitte probleem. Je kunt er natuurlijk wel lekker op gamen.
En door de ingebouwde sat. modeule, kunnen we ook in de slaapkamer tv kijken.

Van de week word de Pioneer LX5090H Full HD / 100 hrz. plasma besteld (+ onder speaker), samen met een aparte HD Sataliet reviever, van een ander merk.

Hierdoor wordt het geld wat ik voor een PC had gespaard, met meer dan de helft gehalveerd :|
Erg jammer ... maar het was noodzakelijk.

On-topic

Het wordt waarschijnlijk de HP 2475 W. De rest van de door mij genoemde schermen (panelen) worden, door het geintje van hierboven .... te duur. Na nog een maand of 2 a 3 sparen, ga ik een minder snelle PC kopen (i7 920 D0 / 2 x 4890 vapox -x 2 gig ) dan dat ik voor ogen had (i7 975 / 2 x 285 - 295).
Het is helaas niet anders.

Langer moet ik ook niet wachten met kopen. Mijn vriendin is in jan. uitgerekend en kinderen gaan, ook aardig wat geld kosten :Y

[ Voor 50% gewijzigd door Verwijderd op 27-07-2009 13:04 . Reden: zin opbouw ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
EDIT:

Allemaal bedankt voor het meedenken.
Het wordt, zoals het er nu naar uitziet .... de HP 2475 W. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superwashandje

superwashandje

grofheid alom

laat vooral even weten of de monitor die je haalt ook aan je verwachtingen voldoet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik las net op Hardware info, dat de HP 2475 W geen overscan heeft .... althans zo beweerde iemand.

Ik citeer:

Waarom kiezen jullie voor de HP LP2475w terwijl we het hier over een videobewerkings PC hebben? Deze monitor heb ik laatst gekocht en het blijkt dat de monitor geen overscan ondersteunt. Niet op de HDMI en ook niet op de S-video, Composiet en Component. Daardoor is de monitor dus helemaal niet goed bruikbaar als monitor voor videobewerking. Normale TV's hebben namelijk vrijwel altijd overscan waardoor je niet het volledige beeld ziet. Er wordt altijd wat ingezoomed waardoor de randen niet zichtbaar zijn (erfenisje van het buizen tijdperk).

Als je de HP LP2475w gebruikt en je maakt een mooie titel dan loop je het risico dat deze buiten beeld valt wanneer je je eindresultaat op een DVD brand en ergens op een DVD speler gaat kijken. (zelfde geld voor ook TV uitzending)
Ook als je bijvoorbeeld een kader om je beeld heen maakt o.i.d. is het belangrijk om te zien hoe dit er op een consumenten TV uit ziet.

Voor het maken van een You tube filmpje heb je dit niet nodig. Maar dan is zo'n HP LP2475w ook een beetje overkill.

afz.

Paul de Wit

Zou dit inderdaad zo zijn ? ik wil zelf ook wat aan film bewerking gaan doen. ? :$

Graag, hier een mening over .....

alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolfboy
  • Niet online

Wolfboy

ubi dubium ibi libertas

Als dit al zo zou zijn dan zou ik overscan niet via de monitor maar eerder via mijn videobewerkingsprogramma of eventueel videokaart forceren, ik zie het nut van overscan op een monitor totaal niet eigenlijk.

Maargoed, ik doe dan ook niet aan videobewerking dus misschien zie ik een belangrijk punt over het hoofd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Kun je dat ook via je videokaart forceren dan ?

Ik was van plan om over een paar maanden een nieuwere pc te kopen, met een 4890 Vapor-X 2 gig, of een Gainward 295 GTX. Zijn een van deze 2 kaarten hier geschikt voor ?

Ik heb mij tot nu toe niet bezig gehouden met het overscan verhaal .... maar is dat nodig ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zit ook te zoeken naar een goeie high-end-monitor...en had al verschillende computerwinkels de vraag gesteld ..een monitor waar met kleurechtheid (voor photoshop) en om goed op te gamen (shooters)....bijna elke shop kwam met de HP 2275 of 2475. De 22 inch ligt binnen mijn budget, en aangezien ik geen films erop ga kijken valt de 24 af.

http://www.tftcentral.co.uk/reviews/hp_lp2275w.htm
http://www.tftcentral.co.uk/reviews/hp_lp2475w.htm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neliz
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 11-02 16:54

neliz

GIGABYTE Man

Ik heb zelf een HP 2465, buiten het feit dat dit gewoon een goede monitor is (geen Samsung taferelen met vage hdmi etc.) is er één vraag die je jezelf moet stellen. hoe SNEL wil je een nieuwe monitor als de jouwe defect is? in het geval van HP en dan vooral deze high-end schermen is dat gewoon de volgende dag, niets opsturen, RMA, defect, wachten, reparatie etc. nee, UPS komt gewoon dat scherm bij jou omruilen. en dat is meer waard dan een bit hier en een pixel daar.

Miss you CJ....:'( en nee... ik kan niet aan samples komen

Pagina: 1