Ik wil graag een nieuwe monitor kopen (geen TN paneel), maar ik heb geen idee, welke, uit de onderstaande schermen ik zou willen aanschaffen.
De onderstaande schermen, zijn in principe allemaal goed. In de afgelopen maanden heb ik zeer veel testen en reviews gelezen, over de schermen. Allemaal hebben ze hun gebreken en positieve kanten. Het vervelende is; ik weet niet welke ik zou willen.
Kunnen julie mij een tip geven, over welk scherm julie zouden kopen. Of misschien hebben julie wel ervaringen met een van de genoemde panelen.
* LaCie 324 (S-PVA 10 bit Paneel + Faroudja Scaling Chip)
* Nec Multisync LCD 24WMGX3 (A-MVA Paneel)
* Nec Multisync 2490 Wuxi (H-IPS Paneel)
* Nec Multisync 2690 Wuxi (H-IPS Paneel)
* Nec Multisync 2470 WVX (IPS - TN ? Paneel)
* Dell Ultrasharp 2709 Revisie A02
* HP 2475 W (H-IPS Paneel)
* Eizo S2431 (PVA Paneel)
* BenQ FP2441 (nagenoeg niet meer te krijgen in NL)
* Samsung F2380 (C-PVA Paneel - Nog niet uit)
* LG W2420P (S-IPS Paneel - Nog niet uit)
Panelen met een H-IPS / A-MVA paneel hebben minder last van inputlag en hebben een grotere inkijkhoek. Daarnaast is vaak, de reactie snelheid ook wat hoger .. dan van een PVA, MVA paneel.
Dell panelen, hebben vaak last van een matige zwartwaarde vanaf een bepaalde aantal graden.
Veel schermen hebben een Wide Gamut kleuren gebruik.
Dit kan lastig worden met een windows omgeving.
Het beste is als het scherm ook een sRBG kleuren gebruik ondersteund.
Waar gebruik ik de monitor voor:
Games, Bryce, Acad, Office, HD beeldbewerking (film).
Het belangrijkste voor mij in een monitor is: De kijkhoek, kleuren en een zo'n laag mogelijke inputlag.
Ik hoop dat julie wat tips voor mij hebben, alvast bedankt voor de moeite
De onderstaande schermen, zijn in principe allemaal goed. In de afgelopen maanden heb ik zeer veel testen en reviews gelezen, over de schermen. Allemaal hebben ze hun gebreken en positieve kanten. Het vervelende is; ik weet niet welke ik zou willen.
Kunnen julie mij een tip geven, over welk scherm julie zouden kopen. Of misschien hebben julie wel ervaringen met een van de genoemde panelen.
* LaCie 324 (S-PVA 10 bit Paneel + Faroudja Scaling Chip)
* Nec Multisync LCD 24WMGX3 (A-MVA Paneel)
* Nec Multisync 2490 Wuxi (H-IPS Paneel)
* Nec Multisync 2690 Wuxi (H-IPS Paneel)
* Nec Multisync 2470 WVX (IPS - TN ? Paneel)
* Dell Ultrasharp 2709 Revisie A02
* HP 2475 W (H-IPS Paneel)
* Eizo S2431 (PVA Paneel)
* BenQ FP2441 (nagenoeg niet meer te krijgen in NL)
* Samsung F2380 (C-PVA Paneel - Nog niet uit)
* LG W2420P (S-IPS Paneel - Nog niet uit)
Panelen met een H-IPS / A-MVA paneel hebben minder last van inputlag en hebben een grotere inkijkhoek. Daarnaast is vaak, de reactie snelheid ook wat hoger .. dan van een PVA, MVA paneel.
Dell panelen, hebben vaak last van een matige zwartwaarde vanaf een bepaalde aantal graden.
Veel schermen hebben een Wide Gamut kleuren gebruik.
Dit kan lastig worden met een windows omgeving.
Het beste is als het scherm ook een sRBG kleuren gebruik ondersteund.
Waar gebruik ik de monitor voor:
Games, Bryce, Acad, Office, HD beeldbewerking (film).
Het belangrijkste voor mij in een monitor is: De kijkhoek, kleuren en een zo'n laag mogelijke inputlag.
Ik hoop dat julie wat tips voor mij hebben, alvast bedankt voor de moeite
[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 01-07-2009 10:42 ]