Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

is CSV niet universeel?

Pagina: 1
Acties:

• Zerveza
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-12-2021

Zerveza

DoS porfavor

Topicstarter
ik probeer wat data te importeren naar een CRM pakket (vTiger), dit gaat echter mis.

Als ik de eerste regels van de export van vTiger vergelijk met de CSV die MS Excel 2007 zie je direct wat het verschil is:

vTiger
code:
1
"First Name","Phone","Last Name","Mobile"

Excel
code:
1
First Name;Phone;Last Name;Mobile

kan ik excel opdracht geven de file anders op te maken? kan hierover weinig vinden met google... zijn natuurlijk ook niet de ideale zoek termen, die punten en comma's...

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 28-11 13:46

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

ik neem aan dat je geen ; wil, maar "," ?

Je kan voor die ; iig een replace all doen (ctrl+f) en dan:

Replace: ;
with ","

Dat lost alleen het probleem van de eerste en laatste woorden niet op :P Wellicht een VB scriptje ?

CSV staat natuurlijk voor Comma Seperated File, een bestand dat gescheiden wordt door bepaalde tekens. Deze zijn standaard (afaik ) ;

[ Voor 22% gewijzigd door Notna op 01-07-2009 10:25 ]

Xbox Live ID:Notna8310

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Je separator wordt bepaald in je regional settings van je computer (wat je dus kan wijzigen van ; naar ,). Standaard (wellicht in 2007) biedt Excel geen mogelijkheid om je values tussen quotes te plaatsen, dus dat zou je of met een VBA script kunnen doen (eerste hit Google) of met een handmatige search & replace.

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

• Johnny
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 28-11 13:11

Johnny

ondergewaardeerde internetguru

Nee, CSV is niet gestandardiseerd. Daarom moet je bij het importeren in veel programma's aangeven welk scheidingsteken je gebruikt, of de eerste regel de kolomnamen bevat, en of teksten tussen aanhalingstekens staan, heeft vTiger niet zulke instellingen?

Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.

• Arnout
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19-11 21:03
Dit is wel een mooie :D (post 2)

http://help.lockergnome.c...-file--ftopict708065.html

formule maken en replacen met notepad.

[ Voor 3% gewijzigd door Arnout op 01-07-2009 10:31 ]

Verwijderd

Johnny schreef op woensdag 01 juli 2009 @ 10:24:
Nee, CSV is niet gestandardiseerd.
klopt alhoewel er een RFC bestaat. microsoft eee'd nog steeds graag (bijna-)standaard formaten.

• Zerveza
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-12-2021

Zerveza

DoS porfavor

Topicstarter
met wat gepiel is het gelukt.
- in notepad de ; vervangen met een ",".
- Vervolgens die file geopend in excel en in colom B een ="XZY"&A1&"XYZ" lost gelaten over colom... cut / paste values saven als text
- file weer openen in notepad en de XYZ vervangen met ".

en wonder boven wonder, ik kon de file inladen in m'n CRM pakketje!!
Pagina: 1