Toon posts:

Hulp nodig bij DNLA en Samsung LE52B750

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste kenners,

Op voorhand spijt het mij als een dergelijke vraag al is gesteld. Ik ben echter een complete (en dan bedoel ik echt complete) nitwit op electronicagebied. Ik hoop dat iemand mij van advies kan dienen betreffende het onderstaande.

Ik heb mijn Samsung LE52A756 vervangen voor bovenstaande TV. Niet omdat deze TV slecht was maar puur
omdat deze al 2 x kapot is gegaan. Nu wil ik graag het maximale uit mijn tv halen voor wat betreft je laptopbeeld op je tv krijgen en het streamen van films / muzien e.d. via een server of iets dergelijks.

Ik heb:
- De nieuwste Sony Vaio waarop ik allemaal films en muziek dowload
- PS3 via optical naar mijn harmon kardon set en via HDMI naar TV
- TV niet aangesloten op de Harmon kardon

Wat dus niet goed werkte was het volgende. Mijn PS3 herkende af en toe mijn laptop als server maar lang
niet altijd! Als die het deed dan streamde hij inderdaad (geluid en beeld was goed want dat liep via HDMI en optical) maar heel vaak gaf hij binnen de kortste keren een server error aan en weg waren mijn bestanden. Nu vermoed ik dat dit aan de router ligt of aan het feit dat ik werk met openbare mappen en NIET met het programma TVsersity. Kan dit kloppen??

Liever zou ik mijn laptop rechtstreek op mijn tv aansluiten. Via de tv (met laptop beeld) mijn bestanden selecteren endan naar mijn Harmon Kardon set sturen voor het goede geluid. Is dit mogelijk? Is dit het DNLA waarover ik lees? En kan ik het geluid van de laptop via de TV naar mijn HK set sturen?

als mensen mij in Jip & Janneke taal kunnen uitleggen hoe ik het maximale uit mijn laptop, tv en geluidsinstallatie kan halen dan ben ik zeer ZEER ZEEEEEER dankbaar. Gaming en blue ray enzo werkt als een trein. Gaat dus puur om bestanden die op een server/pc of laptop staan wat niet goed loopt!

Ik bedank jullie alvast voor je tijd!

Groetjes

Verwijderd

Topicstarter
Er schijnt ook iets van een USB hub aanwezig te zijn. Weet niet of je hier iets mee kunt doen?

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19:28
Voor de duidelijkheid: ik heb geen Samsung LCD TV, geen Sony Vaio en geen PS3.

Zoals ik het lees speelt DLNA hier juist helemaal geen rol: de PS3 is in deze situatie je afspeelapparaat en die haalt z'n data direct vanaf een netwerk-schijf (in dit geval de Vaio met openbare mappen).

Het zou DLNA kunnen zijn als je de data streamt m.b.v. TVersity of vergelijkbaar (en dan wel zeker weten dat 'ie niet stiekem alsnog via openbare mappen leest...), maar dat doe je dus niet. Het is dus nu simpelweg data die over het netwerk gehaald wordt vanaf Vaio via router naar PS3.

Zoals ik het zie speelt de TV hier dus totaal geen rol, voor wat het probleem betreft. Had net zo goed een LG, Philips of Youkie-Yoekie kunnen zijn.

Mijn ervaringen met het DLNA streamen van video zijn niet geweldig (en ik heb meer mensen met vergelijkbare ervaringen hier gehoord). Lijkt gewoon niet geheel geschikt te zijn voor grote bestanden (DVD VOB's, mkv's en zo). Proberen kan natuurlijk zonder risico, maar ik verwacht er niets van.

De enige suggestie die ik kan doen: uitsluiten. Andere router (ander merk) ertussen, Vaio vervangen door een andere laptop/PC/NAS of misschien de PS3 tijdelijk eens vervangen door een netwerk media player (Conceptronic CFULLHDMA, Popcornhour, ...).

Firmware update PS3? Vaio? Router?

Maar misschien dat andere mensen betere tips hebben.