Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Collen
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 24-04 12:28
Hoi allemaal, ik zit met het volgende.

we willen wat nieuwe pc's gaan aanschaffen, maar die dingen worden alleen maar geleverd met Windows er op.
nu hebben wij al Licenties, en willen wel de pc's maar niet de licenties en Windows die bij zo'n beetje elke computer zit.

ja tuurlijk zijn er ook kale pc's zonder Windows. maar niet de types die wij willen hebben.

is er een manier om de leverancier van de computers, mij die pc's zonder Windows te laten leveren ?!
of is er misschien een terug gave programma, waar ik de Windows kan terug sturen en m'n geld daar voor terug kan krijgen ??

tis toch eigenlijk belachelijk dat als ik een pc koop, Windows er meteen bij krijg zonder dat dat gevraagd word.

het gaat toch wel om een redelijke stapel pc's (30/40) en is van het merk MSI.

enige tips zouden welkom zijn, over hoe ik windows licentie terug kan geven. (het zij aan msi of aan ms)

gr. Collen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad Marty
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 16:08

Mad Marty

Je bent slimmer als je denkt!

Heb je al contact opgenomen met MSI? Het lijkt me dat die je meer kunnen vertellen dan wij :)

Rail Away!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loser180
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16-03 17:16
Officieel kan het niet. Maar over wat licentie type beschik je dan als ik vragen mag?

Jouw naam in onder mijn Post

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deezers
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 17:22
Officieel wel!

Als je zoekt op 'Vista EULA' dan staat meteen boven de voorwaarden van Windows Vista dat als je de licentie niet wil of weigert, dat je dan recht heb op teruggave van het betaalde licentiegeld (heb je al betaald in de computerprijs). Wil de leverancier, MSI die nou niet echt bekend staat als vrijgevig op dit gebied, niet meewerken dan kan je volgens de voorwaarden van Microsoft zelfs hun erachter aan zetten voor je. :)
By using the software, you accept these terms. If you do not accept them, do not use the
software. Instead, return it to the retailer for a refund or credit. If you cannot obtain a refund
there, contact Microsoft or the Microsoft affiliate serving your country for information about Microsoft’s
refund policies. See www.microsoft.com/worldwide. In the United States and Canada, call (800)
MICROSOFT or see www.microsoft.com/info/nareturns.htm.

[ Voor 35% gewijzigd door Deezers op 01-07-2009 10:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 10:04

Umbrah

The Incredible MapMan

Het is erg afhankelijk, je moet er eerst wel vanuit gaan dat je HUIDIGE XP licenties >GEEN< OEM licenties zijn. Maar met 30-40 PC's heb je waarschijnlijk (een of andere) enterprise/bedrijfs SLA, en dat is precies wat ik je aanraad; voor een dergelijk aantal PC's gewoon contact opnemen en ze vertellen wat je wilt, het is inderdaad nogal onzinnig (en absoluut niet nodig, hoe loser180 daar op komt) om bij zo'n deal Windows licenties mee te leveren.

Overigens: vaak, als een onderneming die al een bestaand contract heeft met MS, nieuwe PC's wil kopen, is dat geen enkel probleem, zolang je de oude PC's maar niet meer gaat gebruiken. Je contract met MS is vaak voor een X aantal clients/werkplekken. Schaf je nieuwe PC's aan, dan kan je dit vermelden; en dan maakt het vaak ook niet uit als de OEM XP er op laat staan.

In ieder geval: voor dit aantal contact opnemen met de OEM!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loser180
Dennis Lammers schreef op woensdag 01 juli 2009 @ 10:25:
Officieel wel!

Als je zoekt op 'Vista EULA' dan staat meteen boven de voorwaarden van Windows Vista dat als je de licentie niet wil of weigert, dat je dan recht heb op teruggave van het betaalde licentiegeld (heb je al betaald in de computerprijs). Wil de leverancier, MSI die nou niet echt bekend staat als vrijgevig op dit gebied, niet meewerken dan kan je volgens de voorwaarden van Microsoft zelfs hun erachter aan zetten voor je. :)

[...]
Dat is van toepassing op een retail versie inderdaad, maar oem versie mag alleen met een essentieel stuk hardware(hele pc, hdd, mobo) verkocht worden. Dus op het moment dat de sticker op de pc geplakt is heb je die koppeling gemaakt. Je moet de eula ook lezen voor dat je deze actie dus uitvoert(bij retail ofc). Ben je het er niet mee eens, mag je terug met de pc. (daarom vroeg ik ook om het licentie type)
Umbrah schreef op woensdag 01 juli 2009 @ 10:27:
Het is erg afhankelijk, je moet er eerst wel vanuit gaan dat je HUIDIGE XP licenties >GEEN< OEM licenties zijn. Maar met 30-40 PC's heb je waarschijnlijk (een of andere) enterprise/bedrijfs SLA, en dat is precies wat ik je aanraad; voor een dergelijk aantal PC's gewoon contact opnemen en ze vertellen wat je wilt, het is inderdaad nogal onzinnig (en absoluut niet nodig, hoe loser180 daar op komt) om bij zo'n deal Windows licenties mee te leveren.
In ieder geval: voor dit aantal contact opnemen met de OEM!
ik snap niet waar je naar toe wil met, hoe loser180 daarop komt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 07:24
loser180 schreef op woensdag 01 juli 2009 @ 10:21:
Officieel kan het niet. Maar over wat licentie type beschik je dan als ik vragen mag?
Daarom ;) Jij beweert iets dat niet waar is gezien de UELA ;)
Dat is van toepassing op een retail versie inderdaad, maar oem versie mag alleen met een essentieel stuk hardware(hele pc, hdd, mobo) verkocht worden. Dus op het moment dat de sticker op de pc geplakt is heb je die koppeling gemaakt. Je moet de eula ook lezen voor dat je deze actie dus uitvoert(bij retail ofc). Ben je het er niet mee eens, mag je terug met de pc. (daarom vroeg ik ook om het licentie type)
Doet er dan dus ook helemaal niet toe dus. Het verhaal maakt mij iig duidelijk dat ze het over de OEM op de geleverde PC's hebben. En die kun je dus gewoon weigeren.

[ Voor 53% gewijzigd door GENETX op 01-07-2009 10:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23-04 08:13

leuk_he

1. Controleer de kabel!

In de licentie van MS, die je aanklikt staat specifiek dat als je niet accoord gaat met de voorwaarden dat je de licentie terug kunt brengen naar de leverancier.

MS beweert verder dat zij geen partij zijn, maar laat je niet van kastje naar de muur sturen! (gezonde) bedrijven zijn nooit happig geld terug te geven.

De leverancier is hiertoe ook verplicht. zelfs de overheid heeft hierover uitspraken gedaan. Dus gewoon naar de leverancier van de PC's gaan en vezoeken om het bedrag van de MS licentie terug te storten.

[ Voor 14% gewijzigd door leuk_he op 01-07-2009 10:44 ]

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loser180
GENETX schreef op woensdag 01 juli 2009 @ 10:38:
[...]

Daarom ;) Jij beweert iets dat niet waar is gezien de UELA ;)

[...]

Doet er dan dus ook helemaal niet toe dus. Het verhaal maakt mij iig duidelijk dat ze het over de OEM op de geleverde PC's hebben. En die kun je dus gewoon weigeren.
maar dan weiger je dus de hele pc ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 07:24
loser180 schreef op woensdag 01 juli 2009 @ 10:45:
[...]

maar dan weiger je dus de hele pc ;)
Nee. Je kan gewoon aangeven dat je niet akkoord gaat met de UELA. Dan krijg je het geld voor de licentie terug en wordt je licentiecode bij Microsoft geschrapt oid. Je hoeft echt niet je hele PC te weigeren ofzo.

[ Voor 6% gewijzigd door GENETX op 01-07-2009 10:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 06-12-2023

Philflow

Philflow wijzigde dit (47%)

loser180 schreef op woensdag 01 juli 2009 @ 10:35:
[...]
Dat is van toepassing op een retail versie inderdaad, maar oem versie mag alleen met een essentieel stuk hardware(hele pc, hdd, mobo) verkocht worden.
Dus jij zegt dat weigeren niet mogelijk is bij de OEM versie?

De ervaringen bij Dell lijken een andere kant op te wijzen. Volgens mij klopt het antwoord van Dennis.

[ Voor 5% gewijzigd door Philflow op 01-07-2009 11:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Collen
Thx, allemaal.

we hebben een 'school-licentie'. vandaar, maar het gaat om XP Licenties/installs die MSI er standaard opzet.
maar jullie hebben me wel een zet in de goede richting gegeven, zal eens wat gaan uit pluizen.. thx...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Volgens mij dus gewoon MSI bellen en zeggen dat je de MS software weigert en een refund wil, zoals aangegeven in de voorwaaarden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Collen
GENETX schreef op woensdag 01 juli 2009 @ 10:38:

nou dat is dus het probleem met MSI.
't zijn idd. OEM licenties. en die geven als reactie:
Microsoft geeft dit inderdaad aan. Alleen heeft de klant het volgende probleem, hij
heeft hardware gekocht waarbij de software wordt geleverd. Dit is een totaal
product, dus zou hij alles terug moeten sturen. De OEM is namelijk gekoppeld aan de
hardware.

dus willen ze niet de OEM licentie van windows terug nemen.
het is volgens hun simpel weg 1 product...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Interessant. Maar is het dan geen koppelverkoop? net zoals Nelie heeft verboden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leuk_he

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Heeft neit met koppelverkoop te maken.

Maar dit topic nog gevonden:

http://forum.nedlinux.nl/viewtopic.php?id=29633

In dat topic staat ook een voorbeeldbrief.

bij acer kan het dus wel.

Oem licentie betekend dat de licentie alleen samen met hardware verkocht kanworden. Het wil niet zeggen dat de hardware NIET zonder de licentie verkocht kan worden. Op de hardware zit geen licentie. Probleem is je gelijk te krijgen.

[ Voor 48% gewijzigd door leuk_he op 01-07-2009 22:17 ]

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Lijkt me sterk dat als je 30-40 pc's wilt kopen bij een bedrijf zoals MSI het niet mogelijk is deze zonder windows installatie te krijgen. Al gevraagd of dat mogelijk is?

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Zoals ik het zie maakt de EULA geen uitzondering voor OEM versies.

De regels van Microsoft zijn heel duidelijk: If you cannot obtain a refund there, contact Microsoft
See www.microsoft.com/worldwide.

Microsoft bellen dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11:03

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

loser180 schreef op woensdag 01 juli 2009 @ 10:35:
[...]
Dit is dus een fabeltje, oem licenties mogen op twee manieren verkocht worden, direct met een compleet systeem of los zonder hardware. In het laatste geval wordt jij zelf de systeembouwer (zoals er hier op Tweakers.net zoveel zijn) de support op jouw oem licentie komt dan ook volledig in jouw eigen handen te liggen, bij problemen kun je niet aankloppen bij jouw leverancier en al helemaal niet bij Microsoft. Microsoft bied alleen support op retail versies.

Wat betreft het weigeren van een oem of retail licentie in beide gevallen dien je geld terug te krijgen. Reken overigens er niet op dat je een enorm bedrag voor een oem licentie terug krijgt. In iedergeval (wat ik begrepen heb) krijg je niet het bedrag terug wat je voor een losse oem licentie zou moeten betalen. Dit zal hoogst waarschijnlijk liggen aan het feit dat men de oe licentie al gekoppeld heeft aan een produkt.

De stelling van MSI klopt in iedergeval niet.

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leuk_he

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Acer (ander bedrijf !!)hanteerd dus volgens dat andere(oudere) topic de volgende restitutie bedragen:

XP Home Euro 30,-
XP Pro Euro 50,-
MediaCenter Euro 90,-
Vista Home Basic Euro 30,-
Vista Home Premium Euro 50,-
Vista Business Euro 70,-
Vista Ultimate 90,-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Collen
Wel Grappig, nu dit probleem aanhankelijk is gemaakt
doen ze in eens poes lief bij MSI

zie dit tweakers.net nieuws:
nieuws: 'Pc-koper is in feite verplicht om voor Windows te betalen' - update

Thx allemaal... eens kijken wat dit gaat brengen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ApexAlpha
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 10:34
Je kan ook de onderdelen zelf samenstellen en dan zo precies de pc bouwen die je eerst wou, en dan door dezelfde winkel in elkaar laten zetten, dan hoef je vaak geen licentie op windows te kopen.
Pagina: 1