Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Access Afronding

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo, ik loop op dit moment stage bij een bedrijf, hier moet ik een personeelsregister maken in Access.

Deze is nu bijna afgerond, en ik ben ook aan het einde van mijn schooljaar.
Maar ik heb nog 1 probleem.

Access rondt alle getallen af.

Is een getal: 45,69
dan maakt hij er van: 45

de instellingen staan op integer, dit omdat in Access stond dat dat gebruikt moet worden voor getallen met 2decimalen achter het komma.

Weet iemand hier iets over?

alvast bedankt,

Verwijderd

Topicstarter
ook heb ik het probleem dat ik aan de limiet ben gekomen en dat ik nauwelijks een veld kan bijvoegen, of een instelling kan veranderen. Als ik dat doe dan krijg ik een foutmelding dat het niet opgeslagen kan worden omdat ik aan mijn limiet van 255 velden ben gekomen.

Verwijderd

elementary school?, my dear watson.

bij het ontwerp van de tabel bepaalt het gegevenstype van de kolom welk soort informatie erin geplaatst kan worden. het gegevenstype integer beperkt de informatie, zoals je al proefondervindelijk hebt kunnen vaststellen, tot gehele getallen van beperkte grootte. met integer zijn dus geen cijfers na de komma mogelijk.
om helemaal het pap-en-mond-verhaal af te maken, hiervoor heb je het gegevenstype numeriek/enkele precisie of numeriek/dubbele precisie nodig.

indien er meer dan 255 velden nodig zijn, dan is er iets zeer grondig mis met het ontwerp van de tabel.
hint : het zelfde soort informatie (bv. een reeks van getallen) wordt verzameld per kolom, ieder item komt op een nieuwe rij (record).
degelijk genormaliseerde tabellen beperken zich meestal tot hoop en al 20 kolommen.

eerlijk gezegd, de vragen die je hebt zijn zo elementair dat je beter eens aan de slag gaat met een absolute beginnerscursus access, of probeer eens wat uit met excel alvorens je overstapt naar access.

Verwijderd

Topicstarter
/\/\ ja mijn kennis is laag over access.

ik heb ene basiscursus boek op mn plaat gekregen en daar moest ik het mee doen.

ik heb nooit met access gewerkt en moest opeens een database in elkaar zetten met access..vandaar

maar zoals ik al zij, het veranderen van de gegevenstype is ook niet mogelijk, want dan krijg ik ook een fout melding van teveel velden. Ik ben er wel achter gekomen dat ik een andere gegevenstype moet hebben idd.

maar hoe dat te veranderen is een groot vraag voor mij.

• dj_vibri
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 09-11 16:24

dj_vibri

int(e^x) = f(u)^n

Verwijderd schreef op woensdag 01 juli 2009 @ 11:22:
maar hoe dat te veranderen is een groot vraag voor mij.
Vraag: Hoe ben je überhaupt begonnen met het aanmaken van je 'databank'? Nieuwe DB aangemaakt en gewoon bovenaan in de tabel-kolommen steeds een nieuwe kolom gemaakt.....

Ooit al de achterliggende zaken gezien? Geen idee met welke versie je werkt, maar in Access 2007 is het linksboven (onder de pizza-button) een knopje om naar 'Table design' of 'table view' te gaan.....

tip: http://www.gratiscursus.be/access_2007/index.htm

Last night I lay in bed looking up at the stars in the sky and I thought to myself, where the heck is the ceiling.

Verwijderd

Topicstarter
ook versei 2007

jaja de achterliggende zaken heb ik wel gezien, zoals eigenschappen van elke veld en de view modes en al die dingen. ik ben nu vanaf september bezig met access.

nu heb ik een mooi database + formulier.
het enige probleem (lijkt mij) is dat ik de limiet ben overschreden en niks meer kan veranderen + toevoegen.

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 11:36

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Even een paar velden weghalen zodat je weer onder die grens zit en het dan opnieuw proberen is geen optie?

Maargoed, dat je dus meer dan 255 velden in je database hebt (dus 255 verschillende kolommen) klinkt inderdaad alsof je ergens iets op een verkeerde manier aan het aanpakken bent. Als je dáár hulp bij wilt hebben dan is dat meer een database ontwerp kwestie die niet echt hier in Officesuites en -software thuishoort denk ik. Maar hoe dan ook zul je dan wat meer info moeten geven over hoe je database ontwerp er nu eigenlijk uit ziet (tabellen, kolommen, types etc.).

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Verwijderd

Topicstarter
/\/\ ja ik heb velden weg gehaald, om nieuwe aan te kunnen maken, maar dat wil niet helpen.

mijn collega hier op stage zij dus dat ik eigenlijk verschillende tabellen aan moest maken voor alles, en niet alles in een tabel zetten..

naam
adres
vrije dagen
salaris
en alllle andere belangrijke personeels info staan nu in 1 tabel.

nu is de vraag echter, hoe kan ik er voor zorgen binnen 3 dagen, om het toch werkend te krijgen, heleboel gegevens zijn al ingevoerd. met het aanmaken van nieuwe tabellen en de gegevens te verplaatsen zal ik wss langg bezig zijn?

Verwijderd

Topicstarter
ik kan geen screenshots weergeven van bedrijfs informatie.

maar. het bestaat uit 1 form. 1 tabel. met dus 255 rijen..

verschíllende veld types zijn hier ook gebruikt.

valuta, tekst, datum enz.

• dj_vibri
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 09-11 16:24

dj_vibri

int(e^x) = f(u)^n

Verwijderd schreef op woensdag 01 juli 2009 @ 16:13:

maar. het bestaat uit 1 form. 1 tabel. met dus 255 rijen.
kolommen and don't forget it anymore! :)

Wat je eventueel kan doen is bv. query bepaalde zaken van de oude tabel naar de nieuwe verplaatsen,maar natuurlijk niet alles vermits je sowieso met ID's zal gaan werken.

bv:
oud: TblKlanten
Nieuw: TabelKlanten

In access een 'Append' query maken welke uit de 'TblKlanten' Naam, Adres, blablabla gaat overzetten naar 'TabelKlanten'.

Vervolgens kan je misschien alle records kopieren en in notepad (?) plaatsen om dan een search & edit uit te voeren waar je bv zegt: Jan Pieters vervangen door (opzoeken in nieuwe tabel) "5" en zo voor iedere klant gaan controleren....... Het zal in ieder geval niet easy zijn :)

PS: Normalisatie van je databank --> http://www.sum-it.nl/cursus/dbdesign/hollands/logis010.php3

[ Voor 6% gewijzigd door dj_vibri op 01-07-2009 16:30 ]

Last night I lay in bed looking up at the stars in the sky and I thought to myself, where the heck is the ceiling.

Pagina: 1