bizar probleem met internet connectie

Pagina: 1
Acties:

• sunthere
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 25-09-2019
Ik heb een ZyXel multipc modem. Dus zowel boven als beneden heb ik utp kabel gelegd zodat ik internet kan gebruiken. Met mijn packard bell laptop kan ik zowel beneden als boven internet gebruiken. Maar mijn mijn nieuwe mac laptop kan ik niet boven gebruiken, wel beneden. Heel af en toe lukt het om een gedeelte van een internetpagina te laden.
Hoe komt dit?
Ik heb al het stekkertje vervangen door een nieuwe. dit hielp niet.
Is er signaal verlies? We praten dan over utpkabel van 8m vs. 5m
Is de ethernetkaart van de Mac niet krachtig genoeg?

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 04-03 01:03

leuk_he

1. Controleer de kabel!

<---check de kabel.

Waarschijnlijk is de kabel van 8 meter niet goed. Kijk in de faq nog eens de aansluitvolgorde en de kleuren van de draden in de aansluitingen na.

[ Voor 24% gewijzigd door leuk_he op 01-07-2009 10:01 ]

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

• sunthere
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 25-09-2019
leuk_he schreef op woensdag 01 juli 2009 @ 10:00:
<---check de kabel.

Waarschijnlijk is de kabel van 8 meter niet goed. Kijk in de faq nog eens de aansluitvolgorde en de kleuren van de draden in de aansluitingen na.
maar als de kabel het niet doet. dan doet geen één computer het, lijkt mij. En in dit geval doet mijn andere laptop het wel met de betreffende kabel.

[ Voor 72% gewijzigd door sunthere op 01-07-2009 10:55 ]

• TrailBlazer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 07-02 09:48

TrailBlazer

Karnemelk FTW

allebei wel een 1gbit nic erin. Een 100 mbit verbinding gebruikt maar 4 van de 8 aders terwijl gigabit er 8 gebruikt?

Verwijderd

Forceer hem eens op 100mbit half duplex, en 100mbit full duplex. zelfde voor gbit als je hier over beschikt. kijk waar hij blijft "steken". Ik gok dat je niet de "correcte" kabelvolgorde gebruikt, of dat 1 van de connectoren niet goed vastgeknepen is.

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 01-03 19:07

job

sunthere schreef op woensdag 01 juli 2009 @ 10:53:
[...]

maar als de kabel het niet doet. dan doet geen één computer het, lijkt mij. En in dit geval doet mijn andere laptop het wel met de betreffende kabel.
Nee dat hoeft niet altijd. De ene nic is kieskeuriger dan de ander.
Zo kan het met een brakke kabel zijn dat de ene nic terugschakelt naar 10mbit en daar prima mee kan internetten, maar dat je mac op 100mbit blijft proberen waar de kabel niet goed genoeg voor is.

Oftewel, de kabel nog eens controleren en op de juiste manier (zie faq) aansluiten.

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 04-03 01:03

leuk_he

1. Controleer de kabel!

sunthere schreef op woensdag 01 juli 2009 @ 10:53:
[...]

:'( Je hebt zelf vastgesteld dat dat dus niet waar is. En toch spreek je me tegen. :*)

:P :9

Het kan idd zijn dat de ene PC op lagere snelheid communiceerd en dat net goed gaat. Dat zou een workarround kunnen zijn, maar om de oorzaak te bepalen is is toch echt de kabel , en dan vooral de volgorde van de draden, hetgeen naar wat je moet kijken.

gigbit heeft 8 goede draden nodig,
100 Mbit 4 draden
10Mbit 2 draden.

en de twists moeten ook in de goede volgorde.

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

• mjl
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 05-03 14:25

mjl

Ugh

Heb je de draden al eens van poort gewisseld ? Soms is een poort van een router/modem/switch gewoon brak of bevat er een connectie wat oxidatie. De connectoren even poetsen wil dan wel helpen (zelfde voor de mac natuurlijk...)

Verder met een multi meter de draden doormeten. Is de Zyxel wel gigabit ?? anders in de software gewoon 100 Mbit full duplex forceren wil ook wel eens helpen.

Doms gaat het ook wel eens mis met de auto MDX detectie, gebruik je een 1 op 1 of uplink kabel (volgorde van de draadjes in de connector hetzelfde of zijn er een paar omgewisseld) ?

Verder zou je eens een ander kabeltje kunnen pakken (mischien zo'n korte die vaak bij een modem is bijgeleverd) om eens alle poorten van je router te testen.

-------

Pagina: 1