Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 07-05 19:44
Ik moet voor een aantal (filialen) kleine winkels aan de slag voor een nieuw telefoon/telecom systeem. Wil het zo makkelijk mogelijk doen, mn. qua installatie en configuratie. Standaard draadloze (dect) telefoons zijn eigenlijk een de facto standaard.
Ook VoIP moet eigenlijk z'n intrede doen om (onderling) bellen drastisch goedkoper te maken (gratis).

Nu lijkt de Fritz!Box 7270 eigenlijk precies waar ik naar op zoek ben: (wireless) ADSL modem, ISDN 'centrale', 6 DECT handsets, analoge poorten ISDN poorten, etc.
Er zal ook een ISDN2 lijn aanwezig zijn/blijven, als backup.
In principe zal er een 8 of 12 Mbps ADSL abo aan komen.
Een aantal pc's zal middels kabels en switches verbonden zijn, een aantal wireless. Dit laatste is niet per se noodzakelijk, een evt. andere AP is geen probleem.
Er zullen gemiddeld/maximaal 3 gesprekken tegelijk gevoerd gaan worden, liefst allemaal via een (goedkope/gratis) VoIP verbinding/account (ook hier kan ISDN als backup dienen, liefst niet natuurlijk)

Mijn vraag is of de 7270 goed (volwassen) genoeg is voor (deze) bedrijfsmatige toepassingen, of is het toch echt meer een 'consumenten' apparaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zou voor iets als de DrayTek Vigor 2820VSn gaan. (http://www.draytek.nl/pages/producten/2820/maininfo.php) en hier te koop: (http://www.digidaily.nl/w...r_2820vsn__2820vsn-b_/191)

Heeft geen DECT maar voor de rest alle functies die jij wilt. Je kunt bij de Vigor series ook naar elkaar bellen zonder SIP provider, bel gewoon naar het IP van de andere Vigor, en de telefoon zal overgaan. (is makkelijker te maken met een telefoonboek (voor de werknemers straks.))

- incl. Wireless
- incl. ISDN / Dual WAN / 3G Backup

Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
hmmmm, ja ziet er ook interessant uit. Maar de filialen gaan zeker gebruik maken van DECT toestellen. En met de Draytek wordt het dan wel weer een hele 'opstelling' en een boel 'geknoop'; draytek --> isdn/telefoon centrale --> dect basissets/handsets.
Gratis bellen onderling is natuurlijk ook met de juiste (VoIP) provider te regelen.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 07-09 15:02
kaajee schreef op woensdag 01 juli 2009 @ 11:40:
hmmmm, ja ziet er ook interessant uit. Maar de filialen gaan zeker gebruik maken van DECT toestellen. En met de Draytek wordt het dan wel weer een hele 'opstelling' en een boel 'geknoop'; draytek --> isdn/telefoon centrale --> dect basissets/handsets.
Gratis bellen onderling is natuurlijk ook met de juiste (VoIP) provider te regelen.....
Volgens mij zijn er maar weinig VoIP providers die voor 'on net' verkeer kosten in rekening brengen. Ik zou persoonlijk ook voor de AVM gaan, lekker snel te configureren met een paar DECT telefoons en hij komt prima uit de meeste tests (scoorde als één van de beste wat betreft "stabiele intrainwaarde/linespeed" op een aantal interne tests die we gedaan hebben). Ook heeft AVM gewoon nederlandse support die gewoon per telefoon te bereiken is, altijd een pre.

Add: volgens mij hebben die AVM's trouwens ook een 'voice failover'.. dus als de VoIP lijn eruit ligt schakelt hij automatisch over de PSTN/ISDN lijn. Of ze dat ook in deze firmware gedaan hebben kun je het beste bij AVM checken.

[ Voor 11% gewijzigd door denan op 01-07-2009 13:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vincedd
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 14:56
Heb je al nagedacht over het bereik van de dects?wat doe je als ze aan de andere kant van de winkel problemen hebben met het bereik?Kan je er zomaar een repeater er op aansluiten?Dat zou ik eerst maar eens navragen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 07-09 15:02
vincedd schreef op woensdag 01 juli 2009 @ 16:24:
Heb je al nagedacht over het bereik van de dects?wat doe je als ze aan de andere kant van de winkel problemen hebben met het bereik?Kan je er zomaar een repeater er op aansluiten?Dat zou ik eerst maar eens navragen
De ervaringen met het bereik zijn redelijk ok en anders kun je met repeaters werken (google doet wonderen) http://www.ip-phone-forum.de/showthread.php?p=1100876

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
Bovendien; zo groot zijn de winkels niet, hooguit 30 meter diep.......
Ze hebben nu ook al DECT en nog nooit problemen gehad met bereik oid.

Ik ga er maar alvast eens 1 bestellen, kan ik alvast eens pielen.........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb de 7270 van Fritz! nu al even draaien, en ik durf hem best zakelijk aan te bevelen. Er zijn een paar kleine dingetjes, maar die zal je als gewone gebruiker niet merken. Een hele mooie optie is dat je de gemiste gesprekken kan doorzetten naar email. En via Google zelfs zo dat je (direct!) op je mobieltje een push krijgt met de message ingebakken.
Groet,
Harry
Pagina: 1