• V9 Ghost
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 04-01 15:06
Hey

Ik ben van plan voor het eerst waterkoeling in mijn PC te installeren. Het voornamelijke doel hiervan is het verminderen van het lawaai, en verder kennismaken met waterkoeling en misschien wat overklokken.

Dit is waar mijn PC nu uit bestaat:

Thermaltake Soprano Dx
Thermaltake Toughpower CM 850W
Asus P5N32-E SLI Moederbord
Q6600
XFX GTX260 Black Edition
Kingston 4GB DDR2

Sinds dit mijn eerste kennismaking is met waterkoeling heb ik besloten om voor een cooling kit te gaan, ik weet dat het niet de beste optie is maar het maakt het voor mij een stuk makkelijker.
Ik beschouw dit ook deels als mijn eerste kennismaking waarvan ik iets kan leren.

Dit is wat ik al besteld heb:

Thermaltake Armor

Swiftech H20-220 Apex Ultima Plus
http://www.pixmania.nl/nl...coolingset-h2o-220-a.html

En een extra MCW30 Chipset Cooler
En twee Tacens Aura 120 fans

Ik heb ook meteen een andere kast genomen om mezelf wat meer werkruimte te geven, en mijn huidige midi tower is echt te klein voor 4HDD's en 2 DVD drives plus nog de gigantische GPU kaart van 30cm lengte.

Ik weet dat de set is bedoeld voor een CPU GPU en NB, maar ik zou ook graag de SB willen koelen.

Mijn vragen zijn of ik de SB ook in de loop kan opnemen of wordt dat teveel?
En wat adviseren jullie als volgorde van de loop?

bijv. pomp - radiator - CPU - NB - GPU - resevoir - pomp

Alvast bedankt.

• BGB4rn
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 12:08

BGB4rn

ductape en tie-wraps FTW !

Je kunt ook je systeem erg stil krijgen met gewoon een lucht koeler hoor, arflow blijf je nodig hebben dus een passieve koeler is niks tegen, verder zijn er ook heel stille fan's te krijgen en allerlij aan demping materiaal.

Hierover kun je ook een heleboel in het [Geluid] Het stille PC topic deel IVkijken

Verder is dit topic misschien wat voor je; [Ervaringen] Deel 3 - Waterkoeling en onderdelen/setjes

Iets wat je ook niet vertelt is hoe je je hdd's stiller hebt gemaakt, dit kan ook een heleboel herrie geven in je pc al is je koeling nog zo stil.

Signature

• V9 Ghost
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 04-01 15:06
Bedankt voor de snelle reactie.
Ik heb al wel wat gelezen in het Waterkoeling en onderdelen/setjes topic, komt zeker van pas.

De HDD's zijn allemaal bevestigd met rubbertjes tussen de HDD en de kast, heb in het stille PC topic ook gelezen over geluidsabsorberend materiaal.

Het is niet dat ik me gedwongen voel om over te gaan op waterkoeling, maar het heeft me altijd wel geïnteresseerd en wil het gewoon proberen.

Ik neem aan dat ik met de Thermaltake Armor een betere airflow krijg dan met mijn huidige kast.
Ik ga nog wel lucht koeling gebruiken om de kast te koelen daarom heb ik nog twee Tacens Aura 120 fans besteld.