Power over Ethernet

Pagina: 1
Acties:

• BarthezZ
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

BarthezZ

anti voetbal en slechte djs!

Topicstarter
Beste Gottertjes,

In mijn zoektocht naar een goede/goedkope oplossing om mijn nieuwe VoIP toestelletjes voor thuis draaiend te krijgen over Power over Ethernet begon het mij steeds meer op te vallen dat het eigenlijk nog best wel ongebruikt is buiten professionele omgevingen. Hierdoor kom ik eigenlijk alleen maar uit op loeidure hardware, of cheap-ass hardware die net aan niet aan mijn requirements voldoet.

Wat is PoE
PoE wat staat voor Power over Ethernet genoemd is een techniek om over je netwerk/UTP bekabeling stroom mee te sturen volgens de IEEE 802.3af standaard. In 100mbit netwerken, waar maar 4 van de 8 aders in een netwerk kabel gebruikt worden, word PoE aangeboden over pin 4+6 (Positief) en 7+8 (Negatief). De meeste PoE apparatuur biedt de mogelijkheid om dynamisch tussen voltages te wisselen, waardoor bijvoorbeeld een Access Point zo min mogelijk stroom als nodig kan gebruiken om toch nog online te zijn. Er kan geswitcht worden tussen 0.44 en 12.95 Watt.

Praktisch nut van PoE
Met PoE is het mogelijk om bijvoorbeeld (voip)-telefoon toestellen, access points, (ip/beveiligings)-camera's etcetera aan te sluiten met alleen een netwerk kabeltje. Dit biedt dus een hoop mogelijkheden voor apparaten op plaatsen aan te sluiten waar geen stopcontact beschikbaar is, maar wat wel binnen de 100 meter limiet van ethernet kabels valt.

Op mijn werk gebruiken we het op dit moment voor VoIP-toestellen; die ook nog het voordeel hebben dat ze intern een switch hebben. Zo komt er uit de muur 1 kabel vanaf een PoE switch, waar het VoIP toestel door gevoed wordt en die 1 switch poort aanbied aan een laptop/desktop op het bureau. Ook gebruiken we een PoE access point om op een afgelegen plek, boven een systeem plafond, toch netwerk bereik aan te bieden voor wireless clients.

PoE apparatuur
Zoals genoemd zijn er een hoop mogelijkheden met PoE. Een korte opsomming:Weinig van de opgesomde apparatuur is consumer grade, en daar ligt ook een beetje mijn probleem. Het lijkt onmogelijk om degelijke consumenten PoE spul te vinden; en daar zou ik graag meer informatie over willen; en tevens een algemene discussie over het gebruik en voor/nadelen van Power over Ethernet.
Gebruiken jullie het al? Thuis, op kantoor? Hoe zetten jullie het in, en wat voor spullen gebruiken jullie?

• Saab
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 06-10-2025
Wij gebruiken het al.

Binnen ons netwerk gebruiken we 54xx switches van HP. Op kleinere sites gebruiken we power injectors van 3Com.

Die Power injectors zijn niet duur.

[ Voor 12% gewijzigd door Saab op 30-06-2009 23:54 ]

https://www.discogs.com/user/jurgen1973/collection

• feelthepower
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 17:36
Weinig van de opgesomde apparatuur is consumer grade, en daar ligt ook een beetje mijn probleem. Het lijkt onmogelijk om degelijke consumenten PoE spul te vinden; en daar zou ik graag meer informatie over willen; en tevens een algemene discussie over het gebruik en voor/nadelen van Power over Ethernet.
Gebruiken jullie het al? Thuis, op kantoor? Hoe zetten jullie het in, en wat voor spullen gebruiken jullie?
Als je wat leuke PoE beveiligingscamera's wil zou je eens op dealextreme.com kunnen kijken, ik heb er zelf geen ervaring mee maar zag daar wel wat interessants tussen.

Verwijderd

Kijk eens naar de ZyXEL ES-2108PWR. Is niet duur (DigiDaily.nl) en heeft toch 8 PoE poorten. En is ook te beheren via een web gui.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 01-07-2009 01:50 ]

• BarthezZ
  • Niet online

BarthezZ

Topicstarter
Opzich wel een interresant apparaat, maar betaal je voor thuis 300 euro voor een switch?

• luccie
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 24-02 23:52
http://www.dlink.com.ph/products/dlhome.asp?sec=0&pid=48

Die gebruik ik voor mijn MiniPC's en is gewoon simpel consumer spul. Alleen ingangs voltage is wat lastig soms maar oude lexmark printers met adapters zijn er genoeg ;)

Kunnen nooit duur zijn geweest heb er 3 voor 25 euro een paar jaar geleden gekocht.

Verwijderd

Ik heb een Cisco Aironet 1200 via de meegeleverde PoE injector aangesloten. Handig. Maar één kabeltje.

OK, is geen "consumer" apparaat, maar een tweede hands apparaat op ebay voor 100 euro, die ook nog de a-band heeft, is wel goedkoop.
Kan je ook nog met Cisco's IOS experimenteren.

Kijk maar eens op ebay. Netwerk apparatuur kan je heel goed tweedehands kopen. Meestal heeft het een tijdje in een bedrijf gehangen, en daarna vervangen. Bijna altijd met de garantie dat het werkt. En omdat er geen bewegende delen zitten, kan je het makkelijk 2-de hands kopen.

Voordeel: Die dingen zijn zeer stabiel, kunnen "tegen een stootje", etc.... Zeer veeeeeeel (letterlijk) instellingen.

• Bl@ckbird
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Niet alleen de Cisco 3560 doet PoE.
Ook switches uit de lagere klassen doen PoE.
( De C2960, CE520 en CE500 series. )

Daarnaast heb je de Cisco Small Business Switches.
Dit zijn de ex-zakelijke switches uit het Linksys portfolio. ( Linksys Business Series )
(Zoals deze. 8 poorten, unmanaged.)

Verder is de WS-C2960PD-8TT-L ook wel grappig. Deze switch doet geen PoE,
maar kan je wel voeden via PoE.

Verder heb je de 3560-E en 3750-E switches die meer PoE vermogen leveren dan de standaard 15.4W per switchpoort. Maar zelfs voor zakelijke omgevingen zijn deze switches erg duur. ( Hoewel je deze wel nodig hebt als je de AP1250 "N" Draft v2 access points wil voeden. AP1140 "N" Draft v2 access points hebben geïntegreerde antennes en blijven gelukkig onder de 15.4W )

Een overzichtje (aangezien ik lui ben en niet elk model los ga quoten) staat op:
http://www.cisco.com/go/switches --> Model --> Datasheets

Verder heb je PoE Midspans om PoE op bestaande switches toe te voegen.
Maar ook dat is niet echt huis en tuin.

De opvolger van de IEEE 802.3af standaard (15.4W) wordt overigens de IEEE 802.3at standaard. (24W)
( Voor kleuren IP Phones en PTZ camera's. )

PowerDsine maakt ook de chips voor PoE in bijvoorbeeld Cisco switches.
Ze hebben zelfs midspans die 30 en 60 Watt per poort doen.
Dit voorstel is echter door de IEEE afgewezen, omdat de UTP kabels dan te warm worden.
( Zeker bij grote kabels bundels en over de verplichte 100m kabel lengte. )

Verder is Cisco bezig met Real Estate.
( Bestuur deuren of de airco via het netwerk. )

Zie ook:
Bl@ckbird in 'nieuws: Mobieltjes Nokia kunnen straks cv aansturen'
Bl@ckbird in 'nieuws: Mobieltjes Nokia kunnen straks cv aansturen'

En verder heb je Cisco Energywise.

Zie ook:
Bl@ckbird in "Nieuw netwerk Cisco of 3Com??"

Energie beheer, beheer/automatisering van gebouwen en bewaking ( IP camera's & access control ) zie je meer geïntegreerd worden tot één systeem. En PoE heeft hier een belangrijke rol in.

[ Voor 22% gewijzigd door Bl@ckbird op 02-07-2009 00:34 ]

~ Voordelig Zelf Vliegen? ~ Sent using RFC 1149. Note: No animals were harmed during this data transfer. ~

• laurens0619
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22:43
heb een jaar lang netgears hier op kantoor gehad (20 voip telefoons)
telefoons stonden allen op eiland dus aantal netgears per eiland aangeschaft. Draaide als een zonnetje!

inmiddels alles vervangen voor HP maar dat had meer te maken met nieuwe inrichting met centrale switches

http://www.routershop.nl/...x-power-over-ethernet.htm

CISSP! Drop your encryption keys!

• BarthezZ
  • Niet online

BarthezZ

Topicstarter
Dat is wel een schappelijke prijs voor een PoE switch. Wat ik alleen wel zie is dat die maar een mac-table heeft van 1000. Aangezien ik hem waarschijnlijk ook wel naar campzone mee neem (waar er toch wel meer dan 1000 clients aangesloten zijn) is dat helaas te weinig.

• Saab
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 06-10-2025
Vertel eens wat je dan wilt? Snap niet zo goed wat je wilt me PoE op een LAN party. Zo'n Netgear is niet bedoeld als core switch.

https://www.discogs.com/user/jurgen1973/collection

• BarthezZ
  • Niet online

BarthezZ

Topicstarter
ik ben op zoek naar consumer grade PoE apparatuur in het algemeen, en zowel een switch voor mezelf met een 4k mac-table voor op campzone. Dit voor telefoons op mn desktop (en een beetje aankloten natuurlijk :P)

Verwijderd

Modbreak:Reclame hoort hier niet. Winkels van PoE producten zijn prima te vinden via bijvoorbeeld de pricewatch
Ik zie hier verder liever geen opsomtopic

[ Voor 150% gewijzigd door FatalError op 12-10-2009 18:38 ]

• wetlips
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 29-01 16:05
ik heb een proliphix thermostaat van www.proliphix.com voor de cv, dat is de enige die ik kon vinden die rechtsstreeks met een webrowser instelbaar is via internet zonder tussenkomst van een pc uit de usa met poe, die heeft een netwerk hub waar je 24 volts gelijkstroom op moet zetten (bv laptop voeding) de voeding uit america is nog ouderwets 110 volts niet alle bereiken aankunnend zoals je die tegenwoordig ook hebt.

cisco heeft voor de 870 serie routers ook poe voedingen.

[ Voor 6% gewijzigd door wetlips op 12-10-2009 18:50 ]

Verwijderd

wetlips schreef op maandag 12 oktober 2009 @ 18:46:
..... de voeding uit america is nog ouderwets 110 volts niet alle bereiken aankunnend zoals je die tegenwoordig ook hebt.

cisco heeft voor de 870 serie routers ook poe voedingen.
Dit is niet een ouderwetse voeding uit amerika, maar een hele amerikaanse, ze leveren daar bijna geen voedingen die 220V aankunnen, aangezien in de hele states 110V gebruikt wordt.
Pagina: 1