Toon posts:

Acer Laptop defect

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Zoals de titel al zegt vermoed ik dat mijn Acer Laptop defect is.

Het gaat om een Acer Aspire 5680.

Het begon 3dagen gelede toen de laptop zomaar uitviel. Daarna opgestart en niks aan de hand.

Nu was het vandaag zo nadat ik hem een 1uurtje aan had staan dat opeens alles vast bleef hangen voor een halve minuut. Kan daarna gewoon weer verder werken in Windows XP. 15minuten later wordt mijn beeld gescrambled(alle programma's gaven aparte kleuren af, alsof er een witte laag overheen kwam en dat alles 2cm naar benede was gezakt) Hierna 2minuten weer verder kunnen werken en plotseling was het er weer alleen nu liepen er horizontaal rode kleine lijntjes door het scherm met verspringingen erin. Laptop deed niks meer(beeld freeze) dus maar opnieuw opgestart. Ik zag nog wel het BIOS opstartscherm maar daarna sprong het beeldscherm op LICHT zwart. Uitgezet opnieuw aangezet en nu sprong alleen het beeldscherm nog maar op lichtzwart meer was er niet te zien. Dit gebeurt nu dus voort elke keer als ik hem aanzet. Heb hem ondertussen wel al een uur uitgehad. Ik hoor geen piepjes als mun laptop aanspringt wel zie ik op mijn laptop dat de HDD activiteit vertoont. Het gekke is dat zodra de laptop 20sec aanstaat deze automatisch opnieuw gaat opstarten en zo maar bezig blijft.

Hopelijk hebben jullie nu een klein beetje het beeld voor je met welk probleem ik zit\of wat ik er aan kan doen

Mochten er nog vragen zijn dan hoor ik deze graag. Hoop dat dit probleem (vermoed hardware) zsm opgelost kan worden mede dankzij jullie hulp

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 14:03
Hang er eens een extern beeldscherm aan. Klap eventueel de laptop dicht nadat je hem aangedrukt hebt.

Verwijderd

Topicstarter
OK ander beeldscherm erop gekoppeld Deze gaf wel beeld maar allemaal strepen verticaal erop:S Daarnaast toen het windows laad scherm voorbij was Blue screen met de tekst:

Page fault in nonpaged area

• Dofke
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 14-11-2024
Kans is vrij groot dat de on-board VGA chip naar de knoppen is.

Om zeker te zijn miss eens een van je geheugenlatjes verwijderen en om beurten erinsteken voor te testen, dat kan je nog gamakkelijk doen zonder heel je laptop uiteen te halen.

Verwijderd

Topicstarter
Ok heb memory 1 voor 1 getest maar nog steeds komt de melding naar voren. Graag hoor ik nog wat ik kan testen of wat nu te doen.

• ebia
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 25-11-2025
Als de laptop nog een soort onboard diagnostics (of op cd) dan kun je die wellicht draaien. Maar toch heeft het hier te aller grootste schijn van dat je vga idd stuk is. Bij 99 van de 100 laptops zit dat geïntegreerd op het moederbord, dus kan je bijna niks anders concluderen dat je moederbord vervangen moet worden. Als je nog garantie hebt kun je het beste naar de winkel terug. Anders loont het waarschijnlijk niet om het te laten maken, dan kun je beter gaan zoeken naar een nieuwe laptop.

Verwijderd

Topicstarter
Neeeeee gvd buiten de garantie en was nog een super ding:S Is er geen mogelijkheid op een of andere manier geld terug te krijgen? Het heeft hier vanavond wel geonweerd

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 31-12-2025
Verwijderd schreef op woensdag 01 juli 2009 @ 01:22:
Is er geen mogelijkheid op een of andere manier geld terug te krijgen? Het heeft hier vanavond wel geonweerd
niet op een legale manier lijkt mij

Desktop | Server | Laptop

• loser180
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 30-12-2025
09092020767 bellen, is acer support. je hebt namelijk ook nog zoiets als een coulance regeling, maar daar moet je voor naar de leverancier. Hier zullen ze wel moeilijk overdoen, maar goed.

[ Voor 67% gewijzigd door loser180 op 01-07-2009 07:35 ]

Jouw naam in onder mijn Post

• GENETX
Rupie schreef op woensdag 01 juli 2009 @ 07:10:
[...]

niet op een legale manier lijkt mij
Exact, en we gaan je op GoT ook niet helpen bij het plegen van fraude.

Hoe dan ook, probeer eens een Ubuntu Live CD en boot die vanaf de CD. Een ander puntje is om memtest te draaien om er zeker van te zijn dat het geheugen echt goed is. <- duurt wel even!

Verder kun je consuwijzer.nl eens bekijken. Er zijn buiten de garantie om vaak nog veel wetten die fabrikanten/verkopers proberen te omzeilen om onder hun plicht uit te komen.

[ Voor 17% gewijzigd door GENETX op 01-07-2009 08:32 ]

• ebia
Alhoewel dit allemaal moeilijk blijft. Er zit helaas nog altijd een groot verschil tussen je recht hebben en je recht krijgen. Maar dat terzijde.

Onweer kan een oorzaak zijn van dit soort problemen, het lijkt me dan ook absoluut geen fraude om te kijken of je een claim kunt leggen bij een verzekering hiervoor. Daar is toch niks illegaals aan? En wellicht kun je alsnog een extra fabrieksgarantie afsluiten tegen een bepaalt bedrag, waarmee daarna een claim op de garantie mogelijk wordt. Lijkt me ook niks op tegen.

• GENETX
ebia schreef op woensdag 01 juli 2009 @ 14:03:
Alhoewel dit allemaal moeilijk blijft. Er zit helaas nog altijd een groot verschil tussen je recht hebben en je recht krijgen. Maar dat terzijde.
True
Onweer kan een oorzaak zijn van dit soort problemen, het lijkt me dan ook absoluut geen fraude om te kijken of je een claim kunt leggen bij een verzekering hiervoor. Daar is toch niks illegaals aan?
True, behalve wanneer je het zo laat overkomen alsof het door de bliksem is gekomen terwijl dat niet zo is. Daarbij vraag me af waarom de verzekering hier voor zou moeten opdraaien. Het is blijkbaar een productiefout en derhalve dus voor de leverancier.
En wellicht kun je alsnog een extra fabrieksgarantie afsluiten tegen een bepaalt bedrag, waarmee daarna een claim op de garantie mogelijk wordt. Lijkt me ook niks op tegen.
Maar dat kan niet achteraf. Daarnaast hoor je op een laptop eigenlijk 3 jaar te hebben in Nederland. Alles wat je bijkoopt betaal je in wezen te veel. je betaald voor iets waar je al recht op hebt nl. Maar daarbij komt wel weer je eerste punt: Recht hebben en het krijgen. Met de aankoop heb je meer zekerheid en minder rompslomp.

• ebia
GENETX schreef op woensdag 01 juli 2009 @ 14:23:

[...]

True, behalve wanneer je het zo laat overkomen alsof het door de bliksem is gekomen terwijl dat niet zo is. Daarbij vraag me af waarom de verzekering hier voor zou moeten opdraaien. Het is blijkbaar een productiefout en derhalve dus voor de leverancier.
TS zegt zelf dat er onweer was. Volgens mij kun je de claimen bij je inboedelverzekering. Of die iemand zichzelf daarna nog in de spiegel kan aankijken kan die alleen zelf bepalen natuurlijk.
[...]

Maar dat kan niet achteraf. Daarnaast hoor je op een laptop eigenlijk 3 jaar te hebben in Nederland. Alles wat je bijkoopt betaal je in wezen te veel. je betaald voor iets waar je al recht op hebt nl. Maar daarbij komt wel weer je eerste punt: Recht hebben en het krijgen. Met de aankoop heb je meer zekerheid en minder rompslomp.
Soms wel. Ik weet dat je bijvoorbeeld Applecare nog ergens in die termijn van de extra garantie (3 jaar ofzo) af kunt sluiten. Ook bij auto's kan dat vaak. En zelfs een tijdje terug ben ik noodzakelijkerwijs lid geworden van de ANWB voor een probleem met mijn auto. In hun voorwaarden stond dat je wel de eerste 8 dagen geen aanspraak kon maken op de wegenwacht. Prima, ik 8 dagen wachten en toen gebeld. Bij verzekeringen kan/mag dit vaak niet, maar bij 'extra' garantieregelingen vaak wel of reparatiediensten vaak wel (omdat het bijna niet aan te tonen valt).

• GENETX
ebia schreef op woensdag 01 juli 2009 @ 14:41:
[...]

TS zegt zelf dat er onweer was. Volgens mij kun je de claimen bij je inboedelverzekering. Of die iemand zichzelf daarna nog in de spiegel kan aankijken kan die alleen zelf bepalen natuurlijk.
Het algemeen beleid #criminaliteit ;) Daarom zeg ik het op die manier :)
[...]

Soms wel. Ik weet dat je bijvoorbeeld Applecare nog ergens in die termijn van de extra garantie (3 jaar ofzo) af kunt sluiten. Ook bij auto's kan dat vaak. En zelfs een tijdje terug ben ik noodzakelijkerwijs lid geworden van de ANWB voor een probleem met mijn auto. In hun voorwaarden stond dat je wel de eerste 8 dagen geen aanspraak kon maken op de wegenwacht. Prima, ik 8 dagen wachten en toen gebeld. Bij verzekeringen kan/mag dit vaak niet, maar bij 'extra' garantieregelingen vaak wel of reparatiediensten vaak wel (omdat het bijna niet aan te tonen valt).
True. Maar ik de laptop is al buiten de garantie. Doorgaans moet je de extra garantie binnen deze termijn afsluiten om juist bovenstaande te voorkomen. Bij Acer is dit net zo.

Verwijderd

Topicstarter
Ga het eens proberen bij Acer In ieder geval al bedankt voor al jullie reacties!
Laat wel weten wat het geworden is
Pagina: 1