Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stimpyMGS
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 19-09 10:10
Hallo,
Ik heb vandaag de logitech Z5500 aangeschaft. Voorheen gebruikte ik een stereo setje maar wilde graag genieten van de effecten bij films en games (gebruik een ps3). Ik heb met een optisch digitale kabel de set en playstation verbonden en dit werkt allemaal prima.
Echter, ik wil de set ook aansluiten op mijn laptop.
Ik kan mijn laptop met een HDMI kabel aansluiten op mijn tv. Wat moet ik met het geluid doen? Als ik het geluid van de tv naar mijn setje leidt krijg ik geen 5.1. Nu ondersteunt mijn laptop waarschijnlijk ook geen 6 kanalen.
Nu dacht ik er aan om een goedkope externe geluidskaart te kopen met een optisch digitale in- en uitgang.
Dus: Laptop met HDMI aangesloten op tv voor beeld in fullHD, en laptop via externe kaart aangesloten aan speakersetje middels een optische kabel.
Is dit mogelijk? Ik ben nogal een leek op t gebied van audio etc.

Alvast bedankt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HarmoniousVibe
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15:38
stimpy-NL schreef op dinsdag 30 juni 2009 @ 23:18:
Hallo,
Ik heb vandaag de logitech Z5500 aangeschaft. Voorheen gebruikte ik een stereo setje maar wilde graag genieten van de effecten bij films en games (gebruik een ps3). Ik heb met een optisch digitale kabel de set en playstation verbonden en dit werkt allemaal prima.
Echter, ik wil de set ook aansluiten op mijn laptop.
Ik kan mijn laptop met een HDMI kabel aansluiten op mijn tv. Wat moet ik met het geluid doen? Als ik het geluid van de tv naar mijn setje leidt krijg ik geen 5.1. Nu ondersteunt mijn laptop waarschijnlijk ook geen 6 kanalen.
Nu dacht ik er aan om een goedkope externe geluidskaart te kopen met een optisch digitale in- en uitgang.
Dus: Laptop met HDMI aangesloten op tv voor beeld in fullHD, en laptop via externe kaart aangesloten aan speakersetje middels een optische kabel.
Is dit mogelijk? Ik ben nogal een leek op t gebied van audio etc.

Alvast bedankt ;)
Heeft je laptop geen S/PDIF out? Dan kun je dmv spdif passthrough iig 5.1 geluid uit je laptop krijgen door een enkele kabel. Vaak zit er in de line out (waar je de speakers instopt) ook een spdif verstopt. Check je manual even.

12 × LG 330Wp (Enphase) | Daikin FTXM-N 3,5+2,0+2,0kW | Panasonic KIT-WC03J3E5 3kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stimpyMGS
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 19-09 10:10
Bedankt voor de reactie! mijn laptop blijkt inderdaad zo'n output te hebben! Alleen weet ik niet waar ik zon stekkertje kan vinden. Ben al in de winkel gaan kijken waar ik de set had gekocht (mediamarkt), deze had niet wat ik zocht.Morgen even proberen bij een elektronicazaakje hier in de stad waar ze echt veel verkopen van dit soort producten. Kan namelijk geen nederlandse webshop vinden, alleen internationale verkopers op ebay.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HarmoniousVibe
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15:38
stimpy-NL schreef op donderdag 02 juli 2009 @ 00:49:
Bedankt voor de reactie! mijn laptop blijkt inderdaad zo'n output te hebben! Alleen weet ik niet waar ik zon stekkertje kan vinden. Ben al in de winkel gaan kijken waar ik de set had gekocht (mediamarkt), deze had niet wat ik zocht.Morgen even proberen bij een elektronicazaakje hier in de stad waar ze echt veel verkopen van dit soort producten. Kan namelijk geen nederlandse webshop vinden, alleen internationale verkopers op ebay.
Dit heb je nodig: http://www.kabeltje.com/o...er-toslink-35mm-p-51.html

Overigens heeft de Z-5500 slechts 1 optische ingang, dus die kun je alleen maar gebruiken voor de PS3 óf voor je laptop. Als je ze beide tegelijkertijd aan wilt sluiten kun je 2 dingen doen:

- http://www.kabeltje.com/c...isch-coaxiaal-p-1150.html Hiermee je PS3 of je laptop op de coaxiale ingang hangen.

- Toch die externe geluidskaart kopen en je PC analoog aansluiten. Het voordeel hiervan is dat je ook 5.1 materiaal af zult kunnen spelen wat de Z-5500 niet kan decoderen en/of niet over een spdif-connectie krijgt geperst (games, FLAC, AAC, LPCM etc). Maar dan moet je wel een redelijk goede kopen, omdat de kwaliteit dan in grote mate afhankelijk is van de DAC-chip in die externe geluidskaart.

[ Voor 36% gewijzigd door HarmoniousVibe op 02-07-2009 13:24 ]

12 × LG 330Wp (Enphase) | Daikin FTXM-N 3,5+2,0+2,0kW | Panasonic KIT-WC03J3E5 3kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robin!
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 29-08 10:53
Hallo allemaal,

ik heb ook mijn z-5500 op mijn laptop aangesloten door middel van een 3,5mm-> toslink kabeltje.
dit werkt allemaal prima maar ik heb een probleempje.
als ik muziek afspeel en ik zet effects op pl || Music dan beginnen de achterste boxen te "haperen"
het rare is dat dit alleen gebeurt als de muziek wat drukker wordt.
mijn conclusie die ik hieruit trek is dat er niet genoeg "data" wordt overgestuurd door de kabel (te langzaam?)
dit wordt verder versterkt doordat als ik mijn ipod aansluit op de bijgeleverde 3,5mm kabels dat het dan niet gebeurd.
weten jullie wat dit is ?

Groeten,
Robin!