Docks onder linux (Kubuntu)

Pagina: 1
Acties:

• Icyzer
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 24-12-2025
Ik heb vanmiddag Gnome do docky geinstalleerd na het zien van wat fantastische screens in de screenie topic.
Nu vraag ik me echt af hoe gebruiken jullie die dock eigenlijk.

Een ding dat ik meteen al mis is de applicationlauncher, en als ik inderdaad mijn taskbar panel ed weg zou laten ook dingen als tijd, batterij enz..

Ik heb ze geprobeerd toe te voegen aan die dock maar dat lukt niet.
Misschien komt het ook wel omdat ik een lange/warme/zware dag heb gehad maar ik zie het gewoon niet.

• gertvdijk
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 00:44
Tijd: Rechter muisknop -> Show clock aanvinken
Batterij en overige meuk heb ik in een (Gnome) panel bovenaan gezet, met wat dingen dubbel misschien, maar is gewoon wel handig soms.

Kia e-Niro 2021 64kWh DynamicPlusLine. 3x Victron MP-II op 15kWh US5000 3f thuisbatterij met 3x25A→3x40A PowerAssist, Victron EVCS, 3200Wp HoyMiles zp. my GitHub, my blog

Verwijderd

Je titel is tegenstrijdig.. Je hebt het over Kubuntu wat KDE als windowmanager heeft. in openingspost heb je het ineens over Gnome...

Wat is het nu?

• The Realone
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 17:16
Je kunt op Kubuntu ook gewoon Gnome installeren, en omdat Do Docky er (voor zover bij mij bekend) alleen voor Gnome is lijkt mij het antwoord vrij simpel in deze.

• gertvdijk
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 00:44
Verwijderd schreef op woensdag 01 juli 2009 @ 10:25:
Je titel is tegenstrijdig.. Je hebt het over Kubuntu wat KDE als windowmanager heeft. in openingspost heb je het ineens over Gnome...

Wat is het nu?
KDE is net als Gnome een Desktop Environment, niet een Window Manager. Dat zijn KWin, Metacity, Compiz, etc.
Op 'Linux' kan je gewoon meerdere DE's en WM's naast elkaar installeren en dan bij het inlogscherm kies je welke je wil gaan gebruiken. En daarnaast kan je Gnome programma's (zoals Gnome Do) gewoon gebruiken in een KDE omgeving. Lang leve freedesktop.org voor de standaarden. :)
Qua dependencies is het misschien niet zo handig om Gnome programma's te installeren (omdat half Gnome meekomt als je het niet wil), maar het is een afweging die je maakt en bovendien worden de libraries weer geshared voor andere Gnome programma's.

Kia e-Niro 2021 64kWh DynamicPlusLine. 3x Victron MP-II op 15kWh US5000 3f thuisbatterij met 3x25A→3x40A PowerAssist, Victron EVCS, 3200Wp HoyMiles zp. my GitHub, my blog