Toon posts:

Laptop wordt gloeiend heet (ook met cooler :S)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi mensen,

Ik heb vandaag mijn laptop gekregen. Een hp pavilion.
Heb eens een beetje rondgesnuffeld en heb pc wizard 08 gedownloaded om te kijken hoe warm mijn laptop nou is.
laptop gaf per core aan: 77 graden :(
En dat terwijl ik een Zalman NotePal X1 op zijn maximum laat draaien en ik de laptop gwoon met rust laat.
(dus niet gamen, film kijken enz)

stofproblemen heeft mijn laptopje niet aangezien hij nog geen 24 uur oud is :)

Wat zou het zijn!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Probeer eerst een ander programma, bijv. Everest van Lavalys, om te kijken of die dezelfde temps geeft om uitleesfout uit te sluiten. Of kijk in de BIOS...

Voelt de laptop ook warm aan?

[ Voor 6% gewijzigd door Raven op 30-06-2009 22:42 ]

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

• markiew
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 04-12-2025
Je zegt core.... wat is de CPU temp? Hoewel 77 graden wel hoog is wil de core temp wil niet altijd wat zeggen.

• Death1ord
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 27-12-2025
Laptop's zijn vaak altijd heethoofden.

Plastic onderkap van over de processor/geheugen halen en een fan er recht op laten blazen hielp voor mijn oude packard bell :)

Verwijderd

Topicstarter
@Raven
Hier scheelt het maar een tempje of 1 , 2
En JA! hij voelt erg warm aan. Ik hou hem daarom nooit op mijn schoot ;(

@markiew
De CPU temp = ook rond de 70/80 graden. Het scheelt niet veel van de core temp.

@misterdoom
ik weet dat laptops gauw warm worden, maar een processor die haast gaat koken terwijl ik nix doe... dit slaat werkelijk nergens op.
En de HD wordt ook al ongeveer 55 graden :(

Tnx voor jullie hulp voor zover .. :)

p.s. heb laatst een potje RA3 gespeeld. CPU werd bijna 90 graden terwijl ik op LOW speelde :'(

• NeoMe
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 25-02-2023

NeoMe

#Addict

Keer stofzuiger aan zetten en achter op je fan plaatsen, dat ie gewoon ff alle hete lucht en vooral de stofrestjes eruit zuigt. Scheelt meteen paar graden als je hem erop zet.

* Acer Aspire V15 Nitro - Intel Core i5-5200U 2,7Ghz - 8GB - GTX 850M 4GB- 500GB 5400RPM - 128GB SSD * MX518 * Xbox 360 + XBOX One * Philips LED 55" * Samsung Galaxy S9

Verwijderd

NeoMe schreef op donderdag 02 juli 2009 @ 16:00:
Keer stofzuiger aan zetten en achter op je fan plaatsen, dat ie gewoon ff alle hete lucht en vooral de stofrestjes eruit zuigt. Scheelt meteen paar graden als je hem erop zet.
Dat zou ik niet doen, een stofzuigerbuis is vaak statisch geladen. En z'n laptop is nieuw, dus stof zou er niet in moeten zitten.

• Colan
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 02-09-2025

Colan

sucks @ solderen

ik had van de week ook al iemand hier met eenzelfde probleem

om die reden ook 2 HP mini-laptops ingeruild voor EEE's

wat voor type is het? misschien is het een structureel probleem met het model

Simplicity is de bom...

Verwijderd

Topicstarter
Je haalt me de woorden uit de mond TheMajor ;)

Verwijderd

Topicstarter
Het is trouwens een HP pavilion tx2000

Een model met touchscreen :D

specs:

2,2 GHz AMD Turion 64 X2-processor
4 GB ram
320 GB HD
Ati HD3200 video
@vista home premium

Verwijderd

Als je garantie hebt zou ik teruggaan naar de winkel.

• -MD-
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 01-01 01:44
Het zijn dan op dit moment ook warme tijden hè...

Voor de zekerheid; je zegt dat je niets doet maar doet de cpu ook niets? Mag aannemen dat je dat al gecheckt maar je weet maar nooit ;).

Verder heb ik hier zelf een aantal oude laptops staan en die kunnen met deze temperaturen ook erg warm worden, zeker als ik netstroom heb aangesloten.

Ook handig om even het type te vermelden. Daar al een zoekslag mee gemaakt op Google/Tweakers?

En een stofzuiger is nooit verstandig. Doe het overigens zelf wel regelmatig O-).

[ Voor 0% gewijzigd door -MD- op 02-07-2009 16:14 . Reden: Spuit 11... ]

• Haan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 08:23

Haan

dotnetter

Staat de laptopkoeler zelf ook hard te blazen? Als de temp echt zo hoog is, zou de koeler op zeer hoge toeren moeten draaien. Anders zou het kunnen zijn dat de koeler gewoon niet goed werkt, of de temp is in werkelijkheid lager is dan wordt weergegeven.

Kater? Eerst water, de rest komt later

Verwijderd

Topicstarter
Ja soms loeit de cpu fan wel hard.. maar niet altijd.
En ik weet dat het warme tijden zijn :P maar ook al ga ik naar koele plaatsen met een airco bijv.
toch wordt hij warm. Mijn record is btw 65 graden als minimale warmte :D

En heb de laptop via internet besteld. Scheelde me zo'n €500 :D

• -MD-
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 01-01 01:44
Verwijderd schreef op donderdag 02 juli 2009 @ 16:16:
Ja soms loeit de cpu fan wel hard.. maar niet altijd.
En ik weet dat het warme tijden zijn :P maar ook al ga ik naar koele plaatsen met een airco bijv.
toch wordt hij warm. Mijn record is btw 65 graden als minimale warmte :D

En heb de laptop via internet besteld. Scheelde me zo'n €500 :D
Even snel gegoogled... Toch wel een flink aantal gebruikerservaringen die de warmte een negatief punt vinden. Zelfs dat de temp snel oploopt naar 212F, is dacht ik exact 100C.

Verwijderd

Topicstarter
Ja ok, ik had dat ook gegoogled :P
maar wil dat zeggen dat het een feit is, en dus onoplosbaar is?
Lijkt me stug tog?

• Pixeltje
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 01-01 20:29

Pixeltje

Woo-woohoo!

Verwijderd schreef op donderdag 02 juli 2009 @ 22:42:
Ja ok, ik had dat ook gegoogled :P
maar wil dat zeggen dat het een feit is, en dus onoplosbaar is?
Lijkt me stug tog?
Neuh, on-oplosbaar is niets;)

Ik zou contact opnemen met HP (ik weet uit ervaring dat de online chat, en telefonische klantenservice goed zijn), je probleem uitleggen, en een reparatieverzoek of omruilverzoek indienen.

Je zou eventueel eerst je webwinkel kunnen benaderen, die officieel een jaar garantie moeten geven. In dat geval kan je buiten HP blijven, want ik vermoed dat je bij die webshop sneller een nieuwe hebt.

Tip, als de webshop zegt dat ze daar niets mee kunnen, omdat ze dan verlies maken, kun je ze vertellen dat zij de schade bij HP kunnen claimen, en dat het voor jou als consument lastiger is. Werkt goed vaak;)

And I begged Angel of the Lord what are these tortured screams? And the angel said unto me; These are the cries of the carrots, the cries of the carrots! You see, Reverend Maynard, Tomorrow is harvest day and to them it is the holocaust

Verwijderd

Topicstarter
Ja ma als het iets is wat alle hp pavilions hebben lijkt het me onnodig dat ik hem inruil toch?
Dan krijg ik wéér een laptop met zo'n hittegraad .. :/

• Saven
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 01-01 14:22

Saven

Administrator

Blijkbaar kan de laptop het aan, aangezien dit bij zo goed als iedereen voor komt en HP er vast wel van op de hoogte is

Verwijderd

IK heb ook een tx2000 serie laptop, maar dan met 2,0Ghz processor
Ik vind ook dat deze nog best warm wordt, zeker in vergelijking met laptops met intel c2d processors.
Vergeleken met mijn laptop wordt de laptop van TS toch een stukkie warmer.
Ik draai windows 7 en werkt standaard op power saver stand. De temperatuur van de processor hangt bij internetten, office en simpele video's kijken rond de 60 graden. bij spelletjes en encoden van video gaat de temperatuur richting 75 graden op high performance.
Wat ik gebruik om de temperatuur lager te houden is het programma "pumastatectrldlg" hiermee is het mogelijk om de voltages van Turion processors aan te passen.

• slybas
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 24-11-2020

slybas

ontkennen alles

1) Mischien handig om eerst gewoon in de bios te kijken want dan weet je zeker dat je de juiste waarde afleest.

2) Die extra cooler is helemaal niet nodig, mischien verstoord deze juist de goede koeling van je laptop.

3) Waarom zou je je druk maken over de temp van de proc ? loopt dat ding vast dan ?

http://www.regroup.nl

Verwijderd

Topicstarter
1) dat wil ik graag doen, maar in de bios kun je zowat alles lezen MUV de temperatuur :P

2) Die extra cooler is anders wel handig. Dit komt doordat er vanuit de onderkant meer lucht kan komen, en de cooler zorgt dat al die lucht naar de laptop zelf gaat. Als ik de cooler weghaal gaatie soweiso een paar graden omhoog ..

3) Ik maak me druk omdat ik niet mijn hagelnieuwe laptop wil vernaggelen. Ik krijg vast wel een nieuwe trug als hij kapot is, maar heb geen zin om een paar weken te wachten ..
Hij loopt voorlopig niet vast, maar ik kan bijvoorbeeld een paar spelletjes niet eens op medium spelen door de hitte. En soms hapert de laptop wel..

@schoenie:

Ik zal de pumadingejte eens downloaden. Bedankt voor de tip vast

Verwijderd

Topicstarter
ik kan het niet vinde 8)7

waar download je dat ?

• Pixeltje
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 01-01 20:29

Pixeltje

Woo-woohoo!

Verwijderd schreef op vrijdag 03 juli 2009 @ 12:45:
ik kan het niet vinde 8)7

waar download je dat ?
ik weet niet precies hoeveel verstand je hebt van dit soort dingen, maar met het programma PumaStateCtrlDlg, verlaag je het voltage van je CPU. Kans is dat hij hierdoor ook minder hard rent voor je.

Overigens kan ik het zo 1-2-3 ook niet vinden op google. Er zijn wel verwijzingen naar op forums over jouw laptop, maar geen link.

And I begged Angel of the Lord what are these tortured screams? And the angel said unto me; These are the cries of the carrots, the cries of the carrots! You see, Reverend Maynard, Tomorrow is harvest day and to them it is the holocaust

Verwijderd

Topicstarter
ik heb niet echt veel verstand van computers (alleen beetje zelf bouwe, repareren, overclocke enz)
maar dat doet er nu niet toe tog?

Underclocke kan iedereen wel neem ik aan :)

Als iemand PumaStateCtrlDlg kan vinde: tell me

• Philflow
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 06-12-2023

Philflow

Philflow wijzigde dit (47%)

Verwijderd schreef op donderdag 02 juli 2009 @ 16:11:
Het is trouwens een HP pavilion tx2000
Undervolten al geprobeerd? Kan een hoop schelen. Ik doe het op iedere laptop.

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 03 juli 2009 @ 15:00:
ik heb niet echt veel verstand van computers (alleen beetje zelf bouwe, repareren, overclocke enz)
maar dat doet er nu niet toe tog?

Underclocke kan iedereen wel neem ik aan :)

Als iemand PumaStateCtrlDlg kan vinde: tell me
http://sourceforge.net/projects/pumastatectrl/

Verwijderd

Topicstarter
tnx ff kijke

[ Voor 78% gewijzigd door Verwijderd op 04-07-2009 17:55 ]

• Harrstein
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 28-05-2024

Harrstein

show me ya caffëine

anders moet je eens ff googleen op rmclock dat programma kan je nl ook mee undervolten (hielp bij mijn lenovo)

Where's my !@#$% booze!

Verwijderd

het zou ook goed kunnen dat er een muur van stof bij je koeler zit. van buiten af kan het er schoon uit zien maar van binnen slibbert het dicht.

Afbeeldingslocatie: http://lakhturov.info/images/dust-small.jpg
hier een voorbeeld van wat ik bedoel.

• C.J.V.
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 31-12-2025
Verwijderd schreef op woensdag 08 juli 2009 @ 20:22:
het zou ook goed kunnen dat er een muur van stof bij je koeler zit. van buiten af kan het er schoon uit zien maar van binnen slibbert het dicht.

[afbeelding]
hier een voorbeeld van wat ik bedoel.
zou niet mogen, volgens TS is de laptop net een dag oud ;)
Pagina: 1