Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Onduidelijkheid over kabel in meterkast

Pagina: 1
Acties:

• Ebbie
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11:58
Een paar weken geleden ben ik verhuisd naar een nieuwe woning op anti-kraak basis. Sinds vandaag is mijn ADSL-aansluiting opgeleverd en alles werkt uitstekend als ik het modem aansluit op de grote wandcontactdoos in de woonkamer. Echter zit ik op een dikke km van de centrale en haal ik maar 13 mbit/sec. Dat moet sneller kunnen hoop ik. Volgens deze website is de varkenssnuit aansluiting vaak niet het echte ISRA-punt . Ik heb hierin al de doorverbindingen weggehaald en de draadjes schoongemaakt. Nu ben ik op zoek gegaan naar een eventueel ander punt waar de kabel binnenkomt en het enige dat daarvoor in aanmerking komt is dit. Dus luidt de vraag: heeft deze kabel iets met kpn van doen? Het is in ieder geval geen tv-kabel lijkt me want die loopt er een paar decimeter naast.
Afbeeldingslocatie: http://homepage.uvt.nl/~s525530/kpn1.jpg

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-10 08:48
En toch ziet dit eruit als een coax kabel voor TV en niet een 2x2 voor telefonie.

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12:09

heuveltje

KoelkastFilosoof

En heel vaak is het varkenssnuitje ook wel de isra :)
Wat voor kabel gaat er in dat snuitje ?
Een dun 4 aderig kabeltje duid meestal op geen isra, een dikke stugge kabel op wel isra :)
maak anders eens een foto, werk met 4 ex KPN installateursk, die kunnen vast wel zien of dat wel of niet de isra is :)

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

• vincedd
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 14:51
Die groene kabel is de binnenkomende coax kabel.Dit zit rechtstreeks aangesloten op een coaxverdeler op je foto te zien.Rechtsonder op het kastje zie je nog een afgeknipte coax kabel op de verdeler zitten.
Binnenkomende coax van upc,enz.enz. is vaak altijd groen van kleur.

• Tinus
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 02-10-2022

Tinus

shit happens

dat op de foto is toch een CAI aansluiting/verdeler :)
een telefoonkabel is volgens mij altijd blauw met een rode en witte draad in de mantel, groen word voor CAI gebruikt. :)

EOS 5D :: www.tinus-online.nl :: Urban Exploration :: Corolla G6

• nedernakker
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 16-11-2024
ik ben elektrotechnisch installateur, en kan je met zekerheid vertellen dat dat idd je CAI is. het kastje is een ouderwetse verdeler.

dat ISRA geen 4 polige stekker kan hebben is onzin, aan de ouderdom van je CAI te zien zal jouw ISRA aansluiting stammen uit de tijd dat er nog weinig voorschriften waren voor het aanleggen van deze dingen, hierdoor werd de ISRA vaak direct een woonkamer ingebracht en daar werd dan idd een 4 polige stekker geplaatst, dit omdat mensen 'toen' toch maar 1 telefoon gebruikten.

veel later pas werden ISRA aansluitingen afgetakt vanaf een speciaal aansluitpunt in de meterkast

Ryzen 7 5700G // 3060 Ti // 32 GB 1600 MHz // 1 TB NVMe // 2 TB SATA // 2x 2560x1440 @75 hz

• Ebbie
Hmm ok, bedankt voor de reacties. Waarschijnlijk heeft de kabelaar ooit een nieuwe kabel ingebracht dan want er zit nog een ander soort overname punt voor de CAI. Nou ja never mind hier een foto van de aansluiting in de woonkamer. Er zit een grijze kabel aan dus dan zal dit toch de aansluiting zijn waarschijnlijk

Afbeeldingslocatie: http://homepage.uvt.nl/~s525530/kpn3.jpg

• TRAXION
  • Laatst online: 30-11 20:32
Die kabel zal waarschijnlijk wel ergens bij een moddervette kabel komen :)

Die eerste foto is de cai aansluiting geen twijfel over mogelijk is je tv beeld overal wel goed ?
Lijkt mij dat die afgesneden kabels best weleens wat storing kunnen geven.

• nedernakker
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 16-11-2024
dit is een typische situatie van zo rond 1970,

die wat vergeelde kabel was voor een doorlus aansluiting om op een 2e punt ook een telefoon te kunnen gebruiken, onder je 4 polige stekker heeft een soort lasdoos gezeten, deze is door de vorige bewoner waarschijnlijk verwijderd.

omdat de draad nu maar 2 aders gebruikt kun je waarschijnlijk niet meer bandbreedte krijgen, volgens mij worden tegenwoordig de kabels met meerdere aders aangesloten, enige mannier om dit correct te beantwoorden is contact opnemen met KPN, deze is de netbeheerder.

Ryzen 7 5700G // 3060 Ti // 32 GB 1600 MHz // 1 TB NVMe // 2 TB SATA // 2x 2560x1440 @75 hz

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-10 08:48
nedernakker schreef op woensdag 01 juli 2009 @ 00:04:
dit is een typische situatie van zo rond 1970,

die wat vergeelde kabel was voor een doorlus aansluiting om op een 2e punt ook een telefoon te kunnen gebruiken, onder je 4 polige stekker heeft een soort lasdoos gezeten, deze is door de vorige bewoner waarschijnlijk verwijderd.

omdat de draad nu maar 2 aders gebruikt kun je waarschijnlijk niet meer bandbreedte krijgen, volgens mij worden tegenwoordig de kabels met meerdere aders aangesloten, enige mannier om dit correct te beantwoorden is contact opnemen met KPN, deze is de netbeheerder.
Aanvulling: Je kan alleen contact opnemen met de dienst leverancier. Dus voor vaste telefonie van KPN met KPN. Heb je alleen ADSL internet kan je alleen contact opnemen met je ISP die op haar beurt weer contact opneemt met KPN (via de ADSL telco).

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

• Ebbie
Dat van die doorlus dat had ik zelf inderdaad ook gezien. Heb die verwijderd om zo ruis op de lijn te voorkomen. Waarschijnlijk zal ik tevreden moeten zijn met de 13 megabit want er is toch weinig op aan te merken verder of niet?
Pagina: 1