Wat te doen met JBL Speakers zonder versterker

Pagina: 1
Acties:
  • 282 views

• Khaine
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 07-02 22:11

Khaine

Python liefhebber

Topicstarter
Hoi Tweakers.

Vanuit werk heb ik even geleden een in uitstekende staat verkerende set speakers (Sony JBL nogiets) over kunnen nemen. Voor 50 euro ben ik de trotse eigenaar geworden van 1 subwoofer, 4 sattelites en een center speaker. Over de types kan ik weinig zeggen, de manual moet ik weer even opgraven. Nu er in mijn huis eindelijk een geschikte plek is dacht ik op zoek te gaan naar een passende versterker.

Waar ik ook zoek, de prijzen van een beetje fatsoenlijke versterker liggen allemaal rond de 250 euro, zo lijkt het. Dit snap ik niet zo goed en ik hoop dat de experts hier mij wat kunnen verhelderen. Waarom is dat toch allemaal zo duur? Ik had eigenlijk een budget van ongeveer 100-125 euro gepland (desnoods voor 2e hands) maar dat lijkt ook al niet toereikend te zijn. Hiervoor heb ik de T.net pricewatch en sites als vergelijk.nl doorgebladerd.

Ik wil mijn versterker inzetten als tussenstation voor allerlei audio, zoals oude consoles (Nintendo Gamecube e.d.) en daarnaast ook een simpele DVD-speler en simpele TV. Laten we voorop stellen dat ik absoluut geen audiofiel ben. Als je mij een onkyoset, een marantz set en daarna een megadure NAD set laat horen klinkt het voor mij als 1 pot nat. Als ik nu een willekeurige cheape 5.1 set koop met een DVD-spelertje eraan vast ben ik ongeveer ook 150 euro kwijt, maar dan heb ik al boxen en vaak nog de mogelijkheid tot het analoog aansluiten van een paar apparaten ook. Waarom is een losse versterker dan voor geen meter onder de 150 euro te vinden?

Kan iemand mij antwoord geven op deze vraag?

Is this question retorical? No? Then what is the point of retorical questions?

• Firestorm
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 05-11-2025

Firestorm

Ik hou altijd schroefjes over

http://link.marktplaats.nl/261864244
en zo staan er nog wel meer op!
gewoon even zoeken...

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15:49

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Jep... 2e hands / gebruikt / kringloop / rondvragen is the way to go.

Wise enough to play the fool

Dit topic is gesloten.