Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j-a-s-p-e-r
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 17-06 21:58
Hallo fellow-tweakers,

Ik vroeg me wat af na aanleiding van een aspirant inkoopactie. Hier wordt gezocht naar 32GB SD kaarten.

De TS stelt dat ze te vinden zijn voor onder de 40 euro. Hierna komt iemand met een aanbieding op marktplaats waar deze kaarten voor €34,95 verkocht worden.

Dus ik deed even een check tegen de pricewatch prijzen: €83,87. Dat is nogal een verschil.
Mijn eerste reactie: Dat kan gewoon niet. Diefstal, (zwaar) inferieure kwaliteit of iets in die geest. Maar als je wat verder zoekt kom ik oa. deze aanbieding op ebay tegen voor €29,18. En dat is niet de enige aanbieder...

Nu zwakte mijn eerst gedacht over diefstal oid. direct af, maar ik vraag me nog steeds af hoe het met de kwaliteit van deze kaarten gesteld is. Heeft iemand hier al wel eens zo'n kaart gekocht? Ik kom qua ervaringen niet verder dan de feedback die diverse verkopers op dit onderdeel gekregen hebben, maar aangezien ebay nogal pushed op de feedback snelheid zegt dit helaas niet al te veel over de duurzaamheid danwel snelheid van het product.
De snelheid van deze Chinese kaarten kan natuurlijk slecht zijn, maar 32 GB aan flashchips moeten hoe dan ook nog wel een aardige duit kosten.

Ik zit er aan te denken om voor die drie tientjes het misschien gewoon maar eens te proberen. Wat zou er nou mis mee kunnen zijn? Of hebben de Nederlandse webshops gewoon een vette marge? Aan de andere kant: het is wel bijna 300% goedkoper dan de goedkoopste kaart uit de pricewatch.. en.. goedkoop is (soms) duur koop :p

Wat denken jullie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g0tanks
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 10:05

g0tanks

Moderator CSA
Waarschijnlijk zullen ze heel langzaam zijn o.i.d. Ik heb een keer goedkoop een 2GB kaartje gekocht voor mijn PSP, later bleek dat de schrijfsnelheid niet boven de 2MB/s kwam.

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

Ligt er allemaal maar net aan. Het komt daar wel rechtstreeks uit de fabriek de markt op zonder veel tussenhandelaren e.d.
Het is voor bepaalde spullen echt zo dat ze een paar keer over de kop gaan alvorens hier in de winkel verkocht te worden.

Versterkers uit China is hetzelfde mee. 3 keer goedkoper dan hier maar wel erg goed.
Gitaarversterkers zie je het nog niet mee, maar de productiekosten van een 1000+ euro kostende buizenamp voor een gitaar zijn niet gek veel hoger dan een paar tientjes daar. Beetje transport, importkosten (douane, BTW etc)

Uiteraard is er daar ook veel klote kwaliteit te krijgen. Zo ongeveer alles wordt daar geproduceerd en nagemaakt. Soms met hoge kwaliteit, soms lage.
Slecht hoeft het dus niet te zijn, maar ik denk dat je toch en 80/20 verhouding slecht en goed spul mag aanhouden.
Zelf haal ik nog wel eens via DealExtreme flashkaartjes en die zijn tot op heden altijd rap geweest, maar wel goedkoper dan hier. Ze hebben gewoon originele Kingston en Sandisk staan o.a. tegen de helft van de prijs die hier geld.

edit:
link ff bekeken.
Lijkt er op dat die info rechtstreeks van DX is gekopieerd, die zetten het ook altijd zo neer iig.
Tis wel een merkloze, dus die zou ik sowieso niet pakken.

edit2:
Die ebaylink lijkt een DX reseller te zijn. Neemt jouw order aan, stuurt door naar DX en die verzend. Noemen ze DropShipping geloof ik.

edit3:
Nog even verder gekeken, het label lijkt van Transcend te zijn. Geen slechte, ook geen topmerk.

[ Voor 15% gewijzigd door McKaamos op 30-06-2009 21:57 ]

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j-a-s-p-e-r
Thnx voor 't meedenken! Grappig ook dat het direct van DX af blijkt te komen.

De kwaliteitscheck is in China in de meeste gevallen volledig achterwegen gelaten, vandaar ook de prijs lijkt me. Ik ben opzich wel een fervent koper van spulletjes uit Hongkong, maar toch stond ik te kijken van het prijsverschil, een factor 3 is best wel wat.

Het zou leuk zijn als iemand ervaring hier mee heeft, maar misschien moet ik mezelf maar even opofferen om dat te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 81352

Realiseer je ook dat er veel nep flash geheugen in omloop is, waarbij de geheugencapaciteit lager is als geclaimed. Ik ben de link verloren, maar ik zou gewoon even proberen te zoeken naar wat de productie kosten van 32 GB flash gehuegen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McKaamos
  • Niet online

McKaamos

De spullen van DX werken in de regel gewoon, niks mis mee.
Misschien niet altijd het snelste, maar het is mij nog niet overkomen dat een flashkaartje van DX niet werkte. Ik heb stapels kaartjes van Kingston daar vandaan gehaald, allen zonder defecten.

Naast DX is er ook nog Volumerate, wat de bulk-rate verkoper achter DX is.
Dat zijn eigenlijk de enige twee tenten uit China die ik vertrouw en volgens mijn ervaring ook echt te vertrouwen zijn. Enige nadeel is de lange levertijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 33599

McKaamos schreef op dinsdag 30 juni 2009 @ 23:05:
De spullen van DX werken in de regel gewoon, niks mis mee.
Misschien niet altijd het snelste, maar het is mij nog niet overkomen dat een flashkaartje van DX niet werkte. Ik heb stapels kaartjes van Kingston daar vandaan gehaald, allen zonder defecten.

Naast DX is er ook nog Volumerate, wat de bulk-rate verkoper achter DX is.
Dat zijn eigenlijk de enige twee tenten uit China die ik vertrouw en volgens mijn ervaring ook echt te vertrouwen zijn. Enige nadeel is de lange levertijd.
Ik heb zojuist 2 van deze kaartjes van marktplaats besteld, voor mijn Canon 500D. Ik houd jullie op de hoogte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stfn345
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23:01
Ik heb ooit een 8GB SD gekocht via ebay, gaf windows + camera ook netjes aan.
Maar na formatteren bleek het maar 2gb te zijn.... en was de kaart corrupt geraakt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 33599

Ok ik heb de bestelling geannuleerd.
Deze Chinese kaartjes werken op maar zeer weinig toestellen.
In principe zijn ze wel ontworpen als 32GB, maar vanwege problemen mbt ondersteuning van deze kaarten op verschillende foto toestellen (waaronder de EOS 450!!) worden deze kaarten gewoon niet goed uitgelezen.

De reacties op Ebay en internet staan vol van deze kaarten. De meeste kaartjes lijken een kopie van de 32GB Transcent kaartjes, Maar met alle gevolgen van dien.

Wel heb ik tussen alle negatieve reacties ook een paar positieve gevonden, het lijkt dat sommige Nikon toestellen geen probleem hebben met het uitlezen van deze kaart. Ik neem het risico echter niet meer.

Interessante link:
http://www.flickr.com/photos/chromaticdesires/3632661545/

Kijk ook eens op DPReview over kaartjes die niet geaccepteerd worden, de 32GB kaart uit china (transcent look-a-like) komt hier ook in terug,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LinuX-TUX
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 02-07 16:38
Anoniem: 33599 schreef op woensdag 08 juli 2009 @ 21:36:
[...]

Ik heb zojuist 2 van deze kaartjes van marktplaats besteld, voor mijn Canon 500D. Ik houd jullie op de hoogte.
Heb zelf ook een 500D, hoe ervaar jij die kaartjes?
Bedankt @ hieronder, maandagmorgen effect was iets zwaarder dan ik zelf had verwacht

[ Voor 14% gewijzigd door LinuX-TUX op 03-08-2009 13:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McKaamos
  • Niet online

McKaamos

LinuX-TUX schreef op maandag 03 augustus 2009 @ 11:58:
[...]

Heb zelf ook een 500D, hoe ervaar jij die kaartjes?
Hij ervaart ze niet, hij heeft de bestelling geannuleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j-a-s-p-e-r
Nou ik heb voor de vakantie toch zo'n kaartje besteld (als in mn startpost) voor weinig geld. Ik wist het eigenlijk wel zeker maar nu helemaal: het is dikke vette troep :)

Ik had een manier van testen gehoord: steek dat ding in je computer en schrijf hem tot 32 gb vol met grote bestanden. Haal hem eruit, doe weer terug en check de laatst bijgeschreven bestanden. Als die corrupt/afwezig/kapot zijn dan is de controller verteld dat ie 32GB aan flash ter beschikking heeft terwijl dat dus niet zo is.
Bij mij was het een iets ander geval; windows weigerde systematisch bestanden van groter dan pak em beet 4 gB op het kaartje te schrijven. HD Tune deed heel erg vreemd en wilde de kaart niet echt testen.

Al met al opzich was deze gang van zaken wel te verwachten voor deze prijs, immers: goedkoop is duurkoop. Wat is dan wel weer opmerkelijk vond: bij het pakje zak ongevraagd een SD->USB convertertje/kaartlezer. Grappig dat zo'n chinees me wel vrij doorzichtig oplicht maar dan wel geld spendeert aan het bijleveren van zo'n lezertje.

Nouja, doe er jullie voordeel mee. Ik ga eens even een mailtje naar paypal sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• audiojunk
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:22
j-a-s-p-e-r schreef op maandag 24 augustus 2009 @ 17:55:
Bij mij was het een iets ander geval; windows weigerde systematisch bestanden van groter dan pak em beet 4 gB op het kaartje te schrijven. HD Tune deed heel erg vreemd en wilde de kaart niet echt testen.
Heb je hem wel als NTFS geformateerd anders gaan bestanden groter dan 4GB niet lukken.

Metallicgear Neo micro,AMD Ryzen 7 5700G,ASUS ROG Strix B550-I Gaming, Crucial DDR4 2x8GB,PC3600, Samsung 980Pro 1 TB ,2x Seagate ST4000LM024 SATA 4TB 2.5 ,be quiet Efficient F1 350W, be quiet! Dark Rock 4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BackSlash
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 28-06 19:17
Ik heb een soortgelijke ervaring met een Sony Memorystick die ik voor mn PSP wilde gebruiken... 16 GB voor 40 euro, terwijl het in de winkel destijds bij 80 euro begon. Nou je raadt het al... ding heeft me alleen maar problemen opgeleverd. Schrijf fouten, backup games worden niet gevonden in het PSP menu of starten niet op, enz enz.

Goedkoop is duurkoop helaas.

iMac Retina 5K 27” 2020 / i7 / 32GB / Radeon X5700 XT 16GB / 1TB SSD || Macbook Air 2020 M1 / 16GB / 1TB SSD || Synology DS415+ / 8GB / 48TB || iPhone 13 Mini 256GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 138640

Hoe precies werkt weet ik niet, maar volgens mij is er een behoorlijk grote zwendel aan de gang met dit soort kaartjes. Ikzelf had ook de gok gewaagd en €25,- gespendeerd aan een 32GB SDHC kaartje. Werkte wel maar zeer sloom en maar iets van de eerste 3 GB. Volgens mij worden dezelfde kaartjes ook via marktplaats verkocht. Ik had 'm uit china. Heb mijn geld gelukkig terug.

Veel meer info staat op

SOSfakeflash

Je flashgeheugen kun je testen met h2testw.

Doe er je voordeel mee

testraport van mijn kaartje: 7(8)7
Warning: Only 31976 of 31977 MByte tested.
The media is likely to be defective.
3.6 GByte OK (7554809 sectors)
27.6 GByte DATA LOST (57932039 sectors)
Details:27.6 GByte overwritten (57926960 sectors)
0 KByte slightly changed (< 8 bit/sector, 0 sectors)
2.4 MByte corrupted (5079 sectors)
8 MByte aliased memory (16384 sectors)
First error at offset: 0x0000000007e60010
Expected: 0xecf40017f1260110
Found: 0xece40017f1260110
H2testw version 1.3
Writing speed: 1.87 MByte/s
Reading speed: 4.43 MByte/s
H2testw v1.4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MerlinNL
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 17-06 16:51
Ik ben zelf ook helaas gedupeerd door zo naief te zijn en te geloven dat ebay veilig handelen is.

Ik heb een "neppe" Transcend 32GB kaart gekocht. De H2testw resultaten hiervan zijn:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
Error reading file 'K:\29.h2w', offset 0x2f00000.
(The semaphore timeout period has expired. Code 121)
The media is likely to be defective.
239.0 MByte OK (489594 sectors)
27.8 GByte DATA LOST (58326918 sectors)
Details:27.8 GByte overwritten (58315764 sectors)
0 KByte slightly changed (< 8 bit/sector, 0 sectors)
5.4 MByte corrupted (11154 sectors)
241.0 MByte aliased memory (493690 sectors)
First error at offset: 0x0000000000000000
Expected: 0x0000000000000000
Found: 0x0000000600000000
H2testw version 1.3
Writing speed: 3.78 MByte/s
Reading speed: 3.21 MByte/s
H2testw v1.4

Verdere info + screenshots zijn hier te vinden:
http://s1.serveridentity.com/imgdump/sdhc/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 268327

Ik heb een echte SanDisk 16 GB SDHC Extreme kaart die ineens onleesbaar is geworden. Zelfs niet middels recovery-software als testdisk of linux-CD te zien als storage medium.
Ding was nog geen 3 maanden in gebruik, matig gebruikt, voorzichtig mee omgesprongen. 11 GB video en jpg data kwijt. Ik koop geen SanDisk meer, that's for sure.

Overigens nog een tip voor mensen die dit overkomt met SanDisk SDHC cards:

Deze club: http://www.lc-tech.co.uk/services/recoveryservices.html is your best bet voor recovery van broken monolithic SDHC crap.

[ Voor 35% gewijzigd door Anoniem: 268327 op 13-07-2010 15:09 ]

Pagina: 1