Toon posts:

MSI K7T pro sound on board

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een k7t pro met sound on board maar dat werkt nbiet helemaal perfect.
ik kan namelijk geen mp3 en wav tegelijk horen(of wav en wav) dus geen icq en winamp.... :(
ik heb een paar keer een mailtje gestuurd naar de helpdesk van MSI maar dat is ook niet echt alles...
(het enige wat ik te horen kreeg was dat de gene die daar zat quake zat te spelen met een audio CD op en dat het geluid het goed deed}:O)zijn er nog andere mensen met dit probleem?
en weet iemand wat ik er aan moet doen?

Verwijderd

Topicstarter
waarom replyt er niemand?
ben IK DAN HELAMAAL DE EnIgE met DIT probleem????:'(

Verwijderd

Ik heb hetzelfde moederbord.
Ik zal het straks proberen, dus het gaat erom of je het geluid van een game en een audio cd tegelijk hoort????
ik post later m'n ervaring.

• nadd
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 18-08 16:22
wav en mp3 tegelijk kan niet met die chipset, maar mp3 en audio-cd moet gewoon kunnen is ander onderdeel van de chipset

Verwijderd

Die on-board niet gebruiken die deugen eigelijk helemaaaal niet :)
heb ook een msi-tje en die geluidskaart was de oorsprong van al mn problemen...

Verwijderd

Ik heb gewoon een Sound Blaster PCI 128, en als ik WinAmp heb draaie dan werkt alle andere geluid ook niet, ni ICQ enzo.
Ik dacht dat dat normaal was, of is da ni?? :?

Verwijderd

Ik heb het net geprobeerd.
Met 2games, AO2 en SoF, maar ik krijg alleen of het geluid van de game, of de muziek van m'n mp3's , samen lukt niet.
Dus mp3 en games samen werken niet.

Verwijderd

Hm ik speel elk spel met mn winamp aan met mn Fortissimo dus ja *D

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 30-08 12:27

Sick Nick

Drop the top!

Of je mp3 en wav tegelijk kan luisteren hangt van je geluidskaart af. De meeste onboard geluids-chips kunnen niet 2 kanalen tegelijk weergeven. Mp3 gebruikt hetzelfde kanaal als wav. Als je namelijk een mp3'tje afluistert decodeerd je computer het liedje naar wav en laat die horen (compressie |:( )
ik zou als ik jou was gewoon een nieuwe geluidskaart kopen, een Sounblaster Player 5.1 ofzo. Die zijn niet al te duur en kunnen wel het kanaal dubbel weer geven.
Mijn kaart kan het in ieder geval wel, komt misschien omdat het een professionele geluidskaart is *D .

Verwijderd

Topicstarter
ik ga wel ff een sb live! player! oem! 1024! halen:7 daarvan weet ik dat die het kan....... en dat ik een beetje kwatiteit heb....
(mijn broer heeft een SB 128 en bij hem gaan mp3 en wav prima samen(ik dacht dat zoeits het altijd deed met een wavemapper ofzow??))

• justdaboo
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16:45
Ik had allemaal gezijk met vastlopers met mn soundonboard terwijk ik MP3 speelde en ik een wav afspeelde maakte ik vaak de kans dat het hele zaakje hing!
Ik heb na veel kloten met conflicten een PCI128 erin gestopt. Dit heb ik gedaan in het ONDERSTE pci slot (cobo raiser slot)dat het IRQ deelt met sound on board. Zet dan de zound in de bios uit en hoppa, je PCI128 op het irq van je VIA-SOUND.
Ik speelde daarvoor in W2k wel MP3 en q3 tegelijk. Nu weer maar dan zonder shit! *D

Verwijderd

Ik heb datzelfde mobo en bij mij wil die na een tijdje vastlopen op mediaplayer 7 als ik mijn ingescande .WAM files of mijn (paar) mp3-tjes (ook op MP7)aan het spelen ben. Zeker als ik daarna frontpage 2000 ga laten draaien! En dit kan verholpen zijn met de onboard-sound uit te draaien?! Hoef ik tenminste geen 300W voeding te halen!

Verwijderd

4ThloN1000, wat waren die problemen op je boeard met die onboard-sound?

Verwijderd

OKee, nog eentje... Justdaboo, was dat ook met een MSI k7T-pro? Ik heb dus ongeveer dezelfde problemen nu
Pagina: 1