1 bestand beveiligen tegen openen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowwie
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 08:47
Ik heb een excel bestand met daarin echt alle informatie die voor mij relevant is. Inloggegevens, m'n vaste lasten, telefoonnummers, de hele rataplan.

Nu ben ik er niet zo lang geleden achter gekomen dat een Excel wachtwoord eenvoudig te omzeilen valt, en ik dus, als mijn computer gejat zou worden, deze persoonlijke gegevens wel eens kwijt zou kunnen raken. Alle overige data zal me worst wezen aangezien ik daar goeie backups van heb die veilig liggen opgeborgen.

Nu ben ik op zoek gegaan naar een fatsoenlijke bestandsbeveiliger. M'n ogen vielen de laatste tijd al op TrueCrypt. Ik heb inmiddels een mooie container aangemaakt op m'n externe harde schijf. Daarin kan ik veel informatiegevoelige zaken kwijt.

Maar hoe kun je het beste handelen met een enkel bestand dat vaak gebruikt wordt?

Mijn YouTube Channel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beany
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20:12

beany

Meeheheheheh

Ik snap je probleem niet helemaal. Je hebt gevoelige informatie, en die heb je op een TrueCrypt partitie/container geplaatst. Hiermee is dus het probleem opgelost dat als je computer gejat wordt iemand al die gegevens kan inzien.

Dus wat bedoel je dan met 'het beste handelen met een bestand dat vaak gebruikt wordt' ?? TrueCrypt bestanden kan je gewoon benaderen, zolang je het wachtwoord hebt.

Of ik mis ergens iets in je post... dat is dan te wijten aan de warmte :P

Dagelijkse stats bronnen: https://x.com/GeneralStaffUA en https://www.facebook.com/GeneralStaff.ua

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djexplo
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 01-10 10:52
Onzin Excel is erg veilig als je maar de juiste encryptie gebruikt.
Afbeeldingslocatie: http://www.oraxcel.com/projects/encoffice/help/img/chooseEncryptionType.jpg

'if it looks like a duck, walks like a duck and quacks like a duck it's probably a duck'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g0tanks
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 19:43

g0tanks

Moderator CSA
Hij zoekt denk ik een wat simpelere oplossing, met TrueCrypt kan je alleen een beveilidige partitie aanmaken en niet zoals hij wilt alleen een bestand beveiligen.

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowwie
  • Laatst online: 08:47
beany schreef op dinsdag 30 juni 2009 @ 20:34:
Dus wat bedoel je dan met 'het beste handelen met een bestand dat vaak gebruikt wordt' ?? TrueCrypt bestanden kan je gewoon benaderen, zolang je het wachtwoord hebt.
"Zolang je het wachtwoord hebt", dat is em het juist. Normaal gesproken benader je je gevoelige informatie eens in de zoveel tijd, hetzij om te updaten of aan te passen. Dan is het wachtwoord 1x in de zoveel tijd nodig. Een truecrypt wachtwoord is nogal lang, moeilijk te onthouden dus. Dus schrijf je die op en berg je die op. Het probleem is dan, als ik een bestand heb dat ik vaak gebruik, dat je elke keer dat papiertje weer moet pakken en het lange wachtwoord moet inkloppen. Het gebruiken van een paswoord manager is erg onzinnig, zo kan iedereen het bestand zo openen.
djexplo schreef op dinsdag 30 juni 2009 @ 20:35:
[afbeelding]
Dit wist ik dus nog niet, dit kan zeer praktisch blijken. :)

[ Voor 16% gewijzigd door Snowwie op 30-06-2009 20:42 ]

Mijn YouTube Channel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the mod man
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 21:46

the mod man

iets van beeldmaker

Folderlock, het excel bestand in een map en die met folderlock encrypten. Erg simpel in gebruik programma en ook erg snel.

I can't wait to shoot!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barleone
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 18:45
djexplo schreef op dinsdag 30 juni 2009 @ 20:35:
[afbeelding]
rsa en aes zijn toch de betere versleutelingen?

Tweakers.net 6 nostalgie! - Wayback Machine
Have you tried turning it off and on again?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcDavid
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 02-10 08:45
Snowwie schreef op dinsdag 30 juni 2009 @ 20:41:
[...]

"Zolang je het wachtwoord hebt", dat is em het juist. Normaal gesproken benader je je gevoelige informatie eens in de zoveel tijd, hetzij om te updaten of aan te passen. Dan is het wachtwoord 1x in de zoveel tijd nodig. Een truecrypt wachtwoord is nogal lang, moeilijk te onthouden dus. Dus schrijf je die op en berg je die op. Het probleem is dan, als ik een bestand heb dat ik vaak gebruik, dat je elke keer dat papiertje weer moet pakken en het lange wachtwoord moet inkloppen. Het gebruiken van een paswoord manager is erg onzinnig, zo kan iedereen het bestand zo openen.

[...]

Dit wist ik dus nog niet, dit kan zeer praktisch blijken. :)
Sja als het niet te moeilijk mag zijn gooi het gewoon in een winrar-archief.

Maar dat is ook vrij makkelijk te brute-forcen. Hoe makkelijker het voor jezelf is, hoe makkelijker het ook voor een anders is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djexplo
mcDavid schreef op dinsdag 30 juni 2009 @ 20:51:
[...] vrij makkelijk te brute-forcen[...]
Makkelijke brute-forcen.... , ehh als je wachtwoord 10 letters gecombineerd met cijfers bevat spreek je als snel over 1000en jaren op een dual core PC, zelf als je rainbow tables gebruikt ...

Ik zou alleen zelf nooit een archief formaat gebruiken om de data in bewaren, want bij het uitpakken of bekijken ontstaan er temporary bestanden die je via een file restore /undelete programma simpel weer terug kan halen.

Als je echt veilig wilt zijn moet je ook virtueel memory en hibernation uitschakelen, want de hibernation en swap files zorgen er voor dat de niet beveiligde document data van uit je memory op je harddeschijf terecht komt.

[ Voor 43% gewijzigd door djexplo op 30-06-2009 21:54 ]

'if it looks like a duck, walks like a duck and quacks like a duck it's probably a duck'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ApexAlpha
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 14-10 11:15
Excell wachtwoord -> Winrar met w8woord -> truecrypt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djexplo
ApexAlpha schreef op dinsdag 30 juni 2009 @ 22:20:
Excell wachtwoord -> Winrar met w8woord -> truecrypt :)
T'ja dat is het zelfde als "top secret" document op micro-chip zetten, in een grote kluis met 2 agenten bewaking beveiligen.
Dat helpt tot dat de spion het wil lezen, het uit de kluis word gehaald en op papier word uitgeprint, waarna de spion na het lezen het papier in een propje in de prullenbak gooit ;) . (zie mijn vorige post)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

RC4 is trouwens niet zo sterk.
En de encryptie die in Office zit is ook niet als enterprise-level bedoeld (en wordt ook niet als zodanig geclaimed, ook niet door MS).
djexplo schreef op dinsdag 30 juni 2009 @ 23:16:
[...]

T'ja dat is het zelfde als "top secret" document op micro-chip zetten, in een grote kluis met 2 agenten bewaking beveiligen.
Moet je wel die agenten kunnen vertrouwen.

[ Voor 46% gewijzigd door alt-92 op 01-07-2009 00:50 ]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superlion
  • Laatst online: 13:20
the mod man schreef op dinsdag 30 juni 2009 @ 20:44:
Folderlock, het excel bestand in een map en die met folderlock encrypten. Erg simpel in gebruik programma en ook erg snel.
Voor als iemand er nog eens naar zoekt, zoals ik dus
De Free versie is gewoon ransomware en je kan het programma Folder Lock pas verwijderen als je eerst hebt betaald voor de betaalde versie :( - stout bedrijfje, ik probeer wel een andere

Maar het kan eenvoudig (als je het eenmaal weet) worden gefixt dmv onderstaande te doen:

go to Run>(type) regedit>HKEY_CURRENT_USER>Software>new soft ware>folder lock>Uninstall> edit the value to "0". then go to control panel and uninstall the program.. good luck

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Squ1zZy
  • Registratie: April 2011
  • Niet online
superlion schreef op zaterdag 17 maart 2018 @ 19:34:
[...]

Voor als iemand er nog eens naar zoekt, zoals ik dus
De Free versie is gewoon ransomware en je kan het programma Folder Lock pas verwijderen als je eerst hebt betaald voor de betaalde versie :( - stout bedrijfje, ik probeer wel een andere

Maar het kan eenvoudig (als je het eenmaal weet) worden gefixt dmv onderstaande te doen:

go to Run>(type) regedit>HKEY_CURRENT_USER>Software>new soft ware>folder lock>Uninstall> edit the value to "0". then go to control panel and uninstall the program.. good luck
Je weet nooit of iemand na bijna 10 jaar nog steeds opzoek is naar een oplossing :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vso
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

vso

tja...

Squ1zZy schreef op zaterdag 17 maart 2018 @ 21:33:
[...]

Je weet nooit of iemand na bijna 10 jaar nog steeds opzoek is naar een oplossing :+
LOL jij bent wakker was bijna aan het los gaan hahahahaha

Tja vanalles

Pagina: 1