Helaas voor jou, maar ik sta dagelijks in de file (moet A17, A16, stukje A20 en stukje A12 over, allemaal filegevoelige wegen, op de A17 na dan).
Da's dus 40-45.000 km per jaar.
Ik erger me alleen niet aan vrachtwagens, omdat ik weet dat die mensen ook hun werk maar doen, waar ze bijna continue geconfronteerd worden met asociale wegmisbruikers ('nog ff snel tussendoor' valt absoluut in die categorie, evenals rechtsinhalers, linkshangers, bumperklevers etc). In het begin ergerde ik me er ook groen en geel aan, maar je komt er als je wat meer rijd al snel achter dat dat geen enkele zin heeft.
Ik verbaas me er geregeld over hoe hard vrachtwagens een stilstaande file voorbij rijden. Ik zou zeggen je rijdt in zo'n zwaar ding, dan ga je juist defensief rijden. Mijn ervaring is dat dat veelal niet het geval is.
Zelfde geldt overigens ook voor motorrijders, (je bent al zo kwetsbaar!) en dan zie ik ze de meest bizarre capriolen uithalen in de spits.
Geld imho voor alle groepen. Je hebt ook zat idioten die er in hun auto rustig met 60-70 of nog harder voorbij vliegen, terwijl de andere baan (zo goed als) stil staat. Ook niet erg slim volk dat dat goed, dat klopt, maar je zit err wel mee.
Daarnaast alle negatieve eigenschappen van automobilisten zie ik ook terug in chauffeurs of motorrijders.
Iedereen wil gewoon zo snel mogelijk naar huis/werk en dat is begrijpelijk.
Dat is inderdaad begrijpelijk, maar men zou ook eens meer kunnen denken aan anderen dan alleen de 'ikke ikke ikke en de rest ken stikke'-mentaliteit die tegenwoordig op de weg schijnt te heersen...
ephymerous schreef op woensdag 01 juli 2009 @ 17:47:
[...]
Dat werd ook tegen mij geroepen, omdat ik het verschrikkelijk vind dat ze elkaar met 3kmh gaan inhalen. Ik mee rijden, nou sorry hoor, ik blijf het debiel vinden hoe de meeste vrachtwagenchauffeurs zich gedragen. Representatief onderzoek is het natuurlijk niet, maar mijn ervaring is echt anders

Misschien wel, maar ik denk niet dat de gemiddelde vrachtwagenchauffeur meer of minder debiel is dan een gemiddelde automobilist, motorrijder of (voor mijn part) fietser.
Kijk bijvoorbeeld naar het debiele gedoe van veel automobilisten die op een 3-baans weg alleen de midden- of linkerstrook gebruiken, en de rechterstrook eigenlijk continue vermijden, ook als er plenty ruimte is. Dat soort volk zou imho ook zijn rijbewijs wel een tijdje mogen inleveren, want die hinderen de doorstroming net zoveel als inhalende vrachtwagens.